aitoloakarnanianet: ΕΡΤ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Σάββατο 29 Αυγούστου 2015

BOMBA: Αυτοί θα δικαστούν για τα σκάνδαλά στην ΕΡΤ - Όλα τα ονόματα

Κατηγορία ΕΡΤ στις   8:00 π.μ.  |  Σάββατο 29 Αυγούστου 2015


Σε δίκη στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων παραπέμπεται ο Χρήστος Παναγόπουλος, με την...
κατηγορία της απιστίας σε βάρος της εταιρείας για τα μπόνους των 2.145.412 ευρώ, τη σύμβαση με την Bug Stage, η οποία δεν είχε καν συσταθεί, και την ανάθεση σε ομάδα εργαζομένων μελέτης αδειοδότησης των σημείων εκπομπής της ΕΡΤ, χωρίς να έχουν εξειδικευμένη γνώση.

Επίσης, ο Γιώργος Χουλιάρας κατηγορείται για συνέργεια στην περίπτωση της Bug Stage, ενώ για την ίδια υπόθεση παραπέμπονται ο Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος, Ιωάννης Ζαργάνης και Περικλής Παπαδημητρίου, ενώ οιΑικατερίνη Θεοφανίδου, Εμμανουήλ Δρετουλάκης, Ιωάννης Γιαβής και Γρηγόρης Σκαλιστήρας παραπέμπονται για τη συγκρότηση της ομάδας που θα κατέγραφε τις θέσεις εκπομπής της ΕΡΤ.

Το βούλευμα παύει οριστικά την ποινική δίωξη σε βάρος των Αντώνη Ανδρικάκη και Απόστολου Μπάγια, ενώ θεωρεί ως μη γενόμενη εκείνη σε βάρος του Γιώργου Κρητικίδη, ο οποίος και απεβίωσε. Αποφαίνεται επίσης για τη μη ύπαρξη κατηγορίας κατά των Σαράντη Ζαργάνη και Νικόλα Χαραλαμπίδη.

Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Από την «Αυγή» ο νέος διευθυντής της ΕΡΤ - Πρόσωπο-έκπληξη στην παρουσίαση του δελτίου... [photo]

Κατηγορία ΕΡΤ στις   6:30 π.μ.  |  Τετάρτη 6 Μαΐου 2015


Ο διευθυντής σύνταξης της «Αυγής της Κυριακής»...


Σταύρος Καπάκος, προορίζεται σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, για τη θέση του Γενικού Διευθυντή της ΕΡΤ.


Πρόκειται για έναν πολύ έμπειρο και ικανό δημοσιογράφο ο οποίος έχει διατελέσει επί πολλά χρόνια στέλεχος του δελτίου ειδήσεων του Mega.






Η έκπληξη έρχεται στο πρόσωπο του παρουσιαστή του κεντρικού δελτίου της ΕΡΤ, όπου σύμφωνα με τις typologies.gr, αναμένεται να τοποθετηθεί ο δημοσιογράφος Πάνος Χαρίτος, επί σειρά ετών ανταποκριτής της ΕΡΤ στη Μέση Ανατολή.

Πέμπτη 30 Απριλίου 2015

Αύριο, την Πρωτομαγιά, θέλουν να δούμε ΕΡΤ!

Κατηγορία ΕΡΤ στις   1:00 μ.μ.  |  Πέμπτη 30 Απριλίου 2015
Αύριο, την Πρωτομαγιά, θέλουν να δούμε ΕΡΤ!
Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η κυβέρνηση για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ μετά την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου.
Σύμφωνα μάλιστα με κυβερνητικές πηγές στόχος είναι ότι την 11η Ιουνίου 2015 που συμπληρώνονται δύο χρόνια από την ημέρα που η τρικομματική τότε κυβέρνηση έβαλε λουκέτο στην ΕΡΤ, να έχουν γίνει οι επαναπροσλήψεις των απολυμένων και όλα στο ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής να λειτουργούν κανονικά. Σύμφωνα μάλιστα με τις ίδιες πηγές, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την επαναλειτουργία της, επιθυμία πολλών είναι αύριο, ημέρα εορτασμού της Εργατικής Πρωτομαγιάς, να βγει στον αέρα ξανά το σήμα της ΕΡΤ αντικαθιστώντας αυτό της ΝΕΡΙΤ. Άλλωστε εδώ και μέρες όλα τα απαραίτητα σήματα είναι έτοιμα και το μόνο που απομένει είναι να δοθεί η εντολή. Επίσης, τις τελευταίες ημέρες πραγματοποιούνται επαφές προκειμένου να αποφασιστεί ποιος θα αναλάβει το τιμόνι της ΕΡΤ. Ο κατάλογος των ονομάτων δεν είναι μεγάλος και ανάμεσά τους είναι οι Χρήστος Μαχαίρας, Γιώργος Πλοιός και Νίκος Μεγγρέλης, αλλά το… προβάδισμα φαίνεται να έχει ο Λάμπης Ταγματάρχης, ο οποίος έχει διατελέσει διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ.

Αύριο λοιπόν, 1η Μαΐου, επιθυμία της κυβέρνησης είναι οι τηλεθεατές να δουν το σήμα της ΕΡΤ ενώ από όσα συμβούν το επόμενο διάστημα στο ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής θα διαπιστωθεί αν ο ραδιοτηλεοπτικός φορέας λειτουργήσει ως «δημόσια τηλεόραση» ή συνεχίσει ως «κρατική τηλεόραση» διατηρώντας τον ομφάλιο λώρο με τον κυβερνητικό μηχανισμό…!

Γρηγόρης Μελάς
newsit.gr

Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

Επιστρέφει η ΕΡΤ - Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την επαναλειτουργία της

Κατηγορία Media στις   12:30 μ.μ.  |  Τετάρτη 29 Απριλίου 2015
Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ
Η αναμνηστική φωτογραφία των εργαζομένων με την Ζωή Κωνσταντοπούλου...
Υπό τον τίτλο «Ρυθμίσεις θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση ΑΕ και τροποποίηση του άρθρου 48 του κ.ν. 21901920 κ.α. διατάξεις» ψηφίστηκε από την πλειοψηφία το νομοσχέδιο για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ.

«Ολοκληρώθηκε μια συζήτηση στην οποία έγινε πολύ πλούσια διαβούλευση» τόνισε ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς, ο οποίος σημείωσε ότι μέριμνα της κυβέρνησης είναι να αποκατασταθεί σε όλα τα επίπεδα το αίσθημα δικαίου και δήλωσε αισιόδοξος ότι ξεκινάει μια καινούργια μέρα και θα γίνει ένα βήμα στο τηλεοπτικό τοπίο από αυτά που γίνονταν μέχρι τώρα.

Προηγήθηκε ομιλία της προέδρου της Βουλής, Ζωής Κωνσταντοπούλου, η οποία ζήτησε από τον κ. Παππά να φέρει σε επόμενη νομοθετική ρύθμιση για τους ανθρώπους που έχασαν την ζωή τους στην διάρκεια του αγώνα για την ΕΡΤ και για τις οικογένειές τους να υπάρξει πρόβλεψη «ως ελάχιστος φόρος τιμής, ως σύστοιχο και συνεπές με αυτό που κάνει η Πολιτεία για τους ανθρώπους που χάνουν τη ζωή τους στο καθήκον». Ακόμη η κα Κωνσταντοπούλου ζήτησε να υπάρξει ρύθμιση ώστε «η αποκατάσταση των ανθρώπων και των συλλογικοτήτων να είναι πλήρης και δίκαιη». Ο υπουργός Επικρατείας από την πλευρά του δεσμεύτηκε ότι θα μελετηθούν οι προτάσεις της προέδρου της Βουλής.

Η κα Κωνσταντοπούλου ανέφερε πως η ΠΝΠ με την οποία έκλεισε η ΕΡΤ, ήταν η χαριστική για την αντίστροφη πορεία της προηγούμενης κυβέρνησης «για την αποφασιστική διεκδίκηση εκ μέρους του ελληνικού λαού ανατροπής αυτού του συστήματος φαυλοκρατίας και διαπλοκής που καταδυνάστευε τον τόπο». Επίσης ευχαρίστησε τους εργαζόμενους της ΕΡΤ για «τα μαθήματα δημοκρατίας και αξιοπρέπειας και αταλάντευτης διεκδίκησης που έδωσαν». Ακόμη συνεχάρη τον κ. Παππά για το νομοσχέδιο το οποίο έφερε στη Βουλή, «χωρίς ίχνος ρεβανισμού».

Στο μεταξύ, η κατηγορία που απηύθυνε η πρόεδρος της Βουλής περί «περισσού θράσους» όσων «μιλούν για σύγκρουση συμφερόντων», πυροδότησε κύκλο σφοδρής αντιπαράθεσης ανάμεσα στην κα Κωνσταντοπούλου και τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο 'Αδωνι Γεωργιάδη, οι οποίες έφτασαν και σε επίπεδο προσωπικών αναφορών.

«Το είπαμε και το κάναμε. Ανοίγουμε και πάλι την ΕΡΤ! Σας ευχαριστώ όλες και όλους για τον υπέροχο αγώνα!», έγραψε στο facebook η Αννέτα Καββαδία μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου και ανέβασε φωτογραφία των εργαζομένων μαζί με τη Ζωή Κωνσταντοπούλου.

ZAPPIT

Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Επιστρέφουν 1.550 εργαζόμενοι στην ΕΡΤ - Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Κατηγορία ΕΡΤ στις   12:45 μ.μ.  |  Πέμπτη 2 Απριλίου 2015
Επιστρέφουν 1.550 εργαζόμενοι στην ΕΡΤ - Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Τη δυνατότητα επαναλειτουργίας όλων των τηλεοπτικών καναλιών (ΕΤ1, ΝΕΤ, ΕΤ3) των ραδιοφωνικών σταθμών, καθώς και την επανέκδοση του περιοδικού Ραδιοτηλεόραση, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο για τη νέα ΕΡΤ, που κατατέθηκε χθες το βράδυ στη Βουλή.
Ειδικότερα, δύνανται να ενταχθούν στον ενιαίο φορέα, το σύνολο των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών (εθνικών και περιφερειακών) που λειτουργούσαν την 11η Ιουνίου 2013 (ΝΕΤ, ΕΤ1, ΕΤ3 καθώς και τα ραδιοφωνικά Πρώτο Πρόγραμμα, Δεύτερο Πρόγραμμα, Τρίτο Πρόγραμμα, ΕΡΑ Σπόρ, Κόσμος).

Στους σκοπούς του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα προστίθεται η συμβολή στην προσπάθεια εθνικής και παραγωγικής ανασυγκρότησης, χωρίς την επιδίωξη κέρδους.

Στο νομοσχέδιο προβλέπονται ισοσκελισμένοι προϋπολογισμοί, μείωση μεικτών και εξωτερικών παραγωγών, ουσιαστικός έλεγχος των οικονομικών πεπραγμένων του παρελθόντος, κατάργηση των υψηλών αποδοχών και προνομίων του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα. Επίσης, όπως αναφέρεται, ο άμεσος έλεγχος της ΕΡΤ ΑΕ ανήκει στο κράτος με επιβολή κυρώσεων από το ΕΣΡ.

Σε έγγραφό του, που διαβιβάστηκε στη Βουλή, ο υπουργός Επικρατείας, Νίκος Παππάς, εξηγεί πως το μέγιστο συνολικό προσωπικό της νέας ΕΡΤ θα ανέρχεται σε 2.500 άτομα. «Το άθροισμα των επιλέξιμων για πρόσληψη πρώην υπαλλήλων της ΕΡΤ συν όσων πρώην τακτικών υπαλλήλων απασχολούνται στη ΔΤ (ειδικός λογαριασμός διαχείρισης) με 2μηνες συμβάσεις και στη ΝΕΡΙΤ με συμβάσεις αορίστου χρόνου μετά από διαδικασίες ΑΣΕΠ, ανέρχεται σε 2.500, οι οποίοι αποτελούν το μέγιστο συνολικό προσωπικό της νέας ΕΡΤ» αναφέρει ειδικότερα ο υπουργός Επικρατείας.

Το σύνολο των εργαζομένων της πρώην ΕΡΤ, πλην των οριστικά συνταξιοδοτηθέντων, είναι 2.305 άτομα. Εξ αυτών, απασχολούνται στη ΔΤ 652 άτομα και άλλοι 94 στη ΝΕΡΙΤ. Συνεπώς υπολείπονται για επαναπρόσληψη περί τα 1.550 άτομα. Με μέσο ατομικό μισθολογικό κόστος 24.000 ευρώ, το συνολικό μισθολογικό κόστος της νέας ΕΡΤ ανέρχεται στα περίπου 60.000.000 ευρώ ετησίως, το οποίο καλύπτεται πλήρως από το ανταποδοτικό τέλος, χωρίς να επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός.

Οι όροι του βαθμολογικού και μισθολογικού καθεστώτος του προσωπικού της εταιρείας, το οποίο προσλαμβάνεται με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου καθορίζονται με συλλογική σύμβαση εργασίας μεταξύ της ΕΡΤ ΑΕ και των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των εργαζομένων.

Με κοινή απόφαση του υπουργού Οικονομικών και του αρμόδιου υπουργού Επικρατείας ρυθμίζεται η περίπτωση της εξαίρεσης από την καταβολή του ανταποδοτικού τέλους για όσους καταναλωτές ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Τα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια θα αποφασισθούν με ΚΥΑ.

Το ΔΣ της ΕΡΤ ΑΕ θα έχει πενταετή θητεία, η οποία μπορεί να ανανεώνεται μία φορά. Δύο από τα παραπάνω μέλη εκπροσωπούν τους εργαζόμενους της εταιρείας, εκ των οποίων το ένα έχει τη δημοσιογραφική ιδιότητα. Εκλέγονται με άμεση, μυστική και καθολική ψηφοφορία από τους εργαζόμενους. Τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ επιλέγονται έπειτα από δημόσια πρόσκληση του υπουργού Επικρατείας και αντίστοιχη εισήγηση στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλή, η οποία και διατυπώνει άποψη.

Στο εν λόγω σχέδιο Νόμου προβλέπεται για πρώτη φορά η σύναψη Συμφωνίας Αρχών μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΕΡΤ ΑΕ, κατόπιν διαβούλευσης με το ΕΣΡ και τους εργαζόμενους. Με τη Συμφωνία Αρχών προβλέπονται οι όροι διασφάλισης του πλουραλισμού και της πολυφωνίας στην ενημέρωση, η ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, καθώς και οι κανόνες διαφάνειας των οικονομικών πόρων.

Επιτρέπεται επίσης, με απόφαση ΔΣ έπειτα από εισήγηση του Διευθύνοντος Συμβούλου, η ανάθεση έργου ή ανεξαρτήτων υπηρεσιών σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα για την παραγωγή ή την επεξεργασία ή την παρουσίαση συγκεκριμένου ραδιοφωνικού, τηλεοπτικού ή διαδικτυακού προϊόντος. Το κόστος των έργων, που ανατίθενται και παρέχονται, δεν μπορεί συνολικά να υπερβαίνει το ποσοστό της τάξεως του 25 % του ετήσιου προϋπολογισμού των παρεχόμενων από την εταιρεία ραδιοτηλεοπτικών και διαδικτυακών προϊόντων.

ΠΗΓΗ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Ο χάρτης της νέας ΕΡΤ

Κατηγορία ΠΟΛΙΤΙΚΑ στις   12:20 π.μ.  |  Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Ο χάρτης της νέας ΕΡΤ

Χωρίς αύξηση το ανταποδοτικό τέλος - Θα επαναπροσληφθούν όσοι είχαν σύμβαση την 11η Ιουνίου 2013 - Δεν προσλαμβάνονται οι ειδικοί σύμβουλοι και όσοι πήραν σύνταξη - Παραμένουν όσοι υπέγραψαν σύμβαση αορίστου χρόνου με τη ΝΕΡΙΤ - Στα επίπεδα των 3 ευρώ ανά παροχή ηλεκτρικού ρεύματος το τέλος - Από την καταβολή του εξαιρούνται όσοι ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες

Την πλήρη επαναλειτουργία της ΕΡΤ χωρίς αύξηση του ανταποδοτικού τέλους με επιστροφή των απολυμένων προβλέπει το νομοσχέδιο που καταθέτει η κυβέρνηση.



Σύμφωνα με πληροφορίες από κυβερνητικές πηγές το νομοσχέδιο προβλέπει “εξοικονόμηση πόρων, κατάργηση προνομίων, περικοπή της σπατάλης των μεικτών και εξωτερικών παραγωγών, των κρυφών αμοιβών, και ουσιαστικό οικονομικό έλεγχο των πεπραγμένων του παρελθόντος επαναλειτουργεί σε πλήρη ανάπτυξη με μουσικά σύνολα, διαδικτυακούς ιστότοπους και οπτικοακουστικό αρχείο”. Η ΕΡΤ καλύπτει γεωγραφικά το σύνολο της Επικράτειας και απευθύνεται και προς τον απόδημο ελληνισμό.

Όσον αφορά το εργασιακό οι συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου που ίσχυαν στις 11 Ιουνίου 2013 αναβιώνουν. “Η επαναφορά αυτή δεν προκαλεί δημοσιονομική επιβάρυνση ούτε επιβαρύνει τον πολίτ”υποσηρίζει η κυβέρνηση και προσθέτει ότι “το ανταποδοτικό τέλος παραμένει στο σημερινό ύψος των τριών (3,00) ευρώ μηνιαίως ενώ υπάρχει για πρώτη φορά και μέριμνα για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες”. 

Παράλληλα διατηρούνται οι συμβάσεις εργασίας στη ΝΕΡΙΤ.

Όσον αφορά στην διοίκηση προβλέπεται: Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ διορίζεται από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Απαρτίζεται από 7 μέλη: α) Πρόεδρο, β) Διευθύνοντα Σύμβουλο, γ) τρία (3) μέλη, με ειδικές γνώσεις και πείρα που μπορούν να συμβάλλουν στην εκπλήρωση του σκοπού της ΕΡΤ Α.Ε., δ) δύο (2) μέλη, που εκπροσωπούν τους εργαζομένους της ΕΡΤ Α.Ε. Τα πρώτα 5 μέλη του Δ.Σ. επιλέγονται μετά από δημόσια πρόσκληση, ενώ τα 2 μέλη εκ των εργαζομένων εκλέγονται με άμεση, μυστική, καθολική ψηφοφορία. Για το πρώτο, μεταβατικό έτος ορίζεται ΔΣ, με μονοετή θητεία, με παρόμοια σύνθεση και συμμετοχή εκπροσώπου της ΠΟΕΣΥ. Η ιδιότητα του μέλους του ΔΣ της ΕΡΤ Α.Ε. είναι ασυμβίβαστη με άλλο δημόσιο αξίωμα, θέση στον ευρύτερο δημόσιο τομέα ή σε διοίκηση συνδικαλιστικών ενώσεων.

Τέλος αναφέρουν οι κυβερνητικές πηγές θεσμοθετείται κοινωνικός έλεγχος της ΕΡΤ καθώς για πρώτη φορά προβλέπεται υποχρεωτική συγκρότηση των Συμβουλίων Κοινωνικού Ελέγχου ανά περιφέρεια.



Την Πέμπτη ολοκληρώνεται η διαβούλευση

Για δημόσια διαβούλευση αναρτήθηκε το νομοσχέδιο για την επανίδρυση της ΕΡΤ, του οποίου η κατάθεση στη Βουλή δεν αναμένεται πριν από την ερχόμενη Πέμπτη. Ο τίτλος του νομοσχεδίου είναι «Ρυθμίσεις Θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία και τροποποίηση του άρθρου 48 του Ν2190_1920» ενώ το παραπεμπτικό κείμενο αναφέρει: 
 
«Η αιφνίδια κατάργηση της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. και συνακόλουθα η διακοπή της συνεχούς και αδιάλειπτης παροχής της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας που συντελέστηκε τον Ιούνιο του 2013, συνιστά σοβαρό ρήγμα στην αρχή της συνέχειας της παροχής δημόσιας υπηρεσίας με ουσιαστική έννοια. Οι νομικές ενέργειες που έλαβαν χώρα και οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν κατά την περίοδο εκείνη προκάλεσαν ισχυρότατες αντιδράσεις, οι οποίες προήλθαν όχι μόνο από το θιγόμενο προσωπικό του μέχρι τότε λειτουργούντος δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα, αλλά και από όλες τις αντιπροσωπευτικές κοινωνικές ομάδες και τους φορείς που σχετίζονται με τη δημόσια ραδιοτηλεόραση τόσο εντός, όσο και εκτός των ελληνικών συνόρων. Οι ενέργειες και πολιτικές αυτές έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικά προβληματικό καθεστώς στη λειτουργία της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης σε εργασιακά ζητήματα καθώς και οικονομικά/νομικά θέματα που ανέκυψαν κατά την εκκαθάρισή του.
 
Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου και μέσα από την αναβίωση της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. διασφαλίζεται η απρόσκοπτη παροχή της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας χωρίς ασυνέχεια, η οποία θα λειτουργεί με πιστή τήρηση των συνταγματικών αρχών (όπως αυτές αποτυπώνονται στην παρ. 2 του άρθρου 15 του Συντάγματος), και η επίλυση των εργασιακών, οικονομικών και άλλων προβλημάτων που δημιούργησαν οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν ως τώρα.
 
Για όλους τους παραπάνω λόγους, ο Υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης καλεί τους πολίτες και κάθε ενδιαφερόμενο να συνεισφέρει στη βελτίωση των διατάξεων του προτεινόμενου σχεδίου νόμου καταθέτοντας τις προτάσεις του στη διαβούλευση.
 
​Η διάρκεια της διαβούλευσης αρχίζει σήμερα και θα περατωθεί την Πέμπτη και ώρα 10.00».

Σύμφωνα με τις προωθούμενες διατάξεις, η επωνυμία της νέας εταιρείας είναι «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.) ενω ο διακριτικός τίτλος θα καθοριστεί με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας.


Τι ισχύει για το ανταποδοτικό τέλος
 
Ως αντιστάθμισμα για την εκπλήρωση των σκοπών της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας του άρθρου 2 του παρόντος, επιβάλλεται και εισπράττεται υπέρ της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. ανταποδοτικό τέλος ύψους τριών ευρώ (3,00 ευρώ) μηνιαίως ανά παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Το ανταποδοτικό τέλος υπολογίζεται και χρεώνεται σε κάθε λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας για τη χρονική περίοδο στην οποία αυτός αναφέρεται. Οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας παρακρατούν προμήθεια 0,5% επί των εισπράξεων για τον υπολογισμό, ενσωμάτωση σε λογαριασμό, είσπραξη, και απόδοση του αναλογούντος ποσού στη Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.. Τα ποσά που εισπράττονται, μετά την αφαίρεση της προμήθειας 0,5%, αποδίδονται στη Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. εντός του δεύτερου μήνα από τη λήξη του μήνα στον οποίο ανήκει λογιστικώς η κάθε είσπραξη λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος. Υποχρέωση για την καταβολή αυτού του τέλους έχει κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο για κάθε παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα για την οποία υπάρχει σύμβαση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.

Από την υποχρέωση καταβολής του ανταποδοτικού τέλους απαλλάσσονται:
α) Το Ελληνικό Δημόσιο,
β) τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου,
γ) οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και οι αμιγείς επιχειρήσεις τους, τα αμιγή ιδρύματά τους και οι ενώσεις τους,
δ) οι κάτοχοι μετρητών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας για την κατανάλωση ρεύματος που χρησιμοποιείται σε αρδευτικές, κτηνοτροφικές και πτηνοτροφικές μονάδες,
ε) οι κάτοχοι μετρητών, για όσο χρονικό διάστημα καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια αξίας μέχρι και δέκα ευρώ μηνιαίως,
στ) οι πάσης φύσεως ναοί και χώροι λατρείας των κατά το άρθρο 13 παρ. 2 του Συντάγματος γνωστών θρησκειών, καθώς και τα νεκροταφεία.
Δεν εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής του ανταποδοτικού τέλους νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο Κράτος ή που έχουν τα προνόμια του Δημοσίου ή εξομοιώνονται με το Δημόσιο.
 
Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για θέματα Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης ρυθμίζεται η περίπτωση εξαίρεσης από την καταβολή του ανταποδοτικού τέλους της παραγράφου 3 του παρόντος, ή της αναπροσαρμογής αυτού για όσους καταναλωτές ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού και καθορίζονται τα κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια για την εξαίρεση αυτών. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για θέματα Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, ύστερα από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε., το ποσό του ανταποδοτικού τέλους μπορεί να αναπροσαρμόζεται, λαμβάνοντας υπόψη το καθαρό κόστος και την προϋπολογιζόμενη δαπάνη για την παροχή της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας, όπως τα μεγέθη αυτά αποτυπώνονται στα σχετικά επίσημα οικονομικά στοιχεία της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. και με την επιφύλαξη της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τις κρατικές ενισχύσεις στη δημόσια ραδιοτηλεόραση.

Επαναπρόσληψη όσων απολύθηκαν τον Ιούνιο του 2013Σύμφωνα με το άρθρο 16 όλες οι συμβάσεις που λύθηκαν με το «λουκέτο» «αναβιώνουν» από την ψήφιση του νομοσχεδίου και συγκεκριμένα από την ημερομηνία που θα πάρει ΦΕΚ.

Με Κοινή υπουργική απόφαση που θα ακολουθήσει θα ρυθμιστούν ζητήματα όπως:
α) Μισθούς υπερημερίας του Προσωπικού της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε που καταργήθηκε με την αναφερόμενη στην παράγραφο 1 Κοινή Υπουργική Απόφαση,
β) συμψηφισμούς αυτών με τους κάθε είδους μισθούς, αποδοχές, επιδόματα και κάθε είδους αποζημιώσεις που ελήφθησαν, καθώς και συμψηφισμούς με τις ασφαλιστικές εισφορές του προσωπικού για την περίοδο μέχρι την αναβίωση των συμβάσεων σύμφωνα με την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου.
γ) κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια του προσωπικού τούτου.

Ωστόσο δεν θα «αναβιώσουν» οι συμβάσεις για:
α) το προσωπικό ειδικών θέσεων και οι ειδικοί σύμβουλοι.
β) όσοι με έγγραφη δήλωση τους η οποία υποβάλλεται στο ΔΣ εντός αποκλειστικής προθεσμίας 20 ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος γνωστοποιήσουν στο ΔΣ ότι δεν επιθυμούν την αναβίωση της Σύμβασης εργασίας τους, ή όσοι δεν εμφανιστούν εντός της προθεσμίας αυτής.
γ) όσοι έχουν λάβει πλήρη σύνταξη με οριστική απόφαση οποιουδήποτε ασφαλιστικού φορέα και όσοι έχουν καταθέσει ήδη κατά την δημοσίευση του παρόντος αίτηση για τη λήψη αντίστοιχης σύνταξης.
 
Οι συμβάσεις αορίστου χρόνου που έχουν συναφθεί με τη ΝΕΡΙΤ Α.Ε. εργαζομένων που δεν εμπίπτουν στην παράγραφο 1 του παρόντος παραμένουν σε ισχύ.

Διαβάστε το σχέδιο νόμου εδώ.


Διαβάστε την αιτιολογική έκθεση εδώ.