Που καταλήγουν οι ασυνόδευτοι ανήλικοι μετανάστες; ΦΩΤΟ κ VIDEO « aitoloakarnanianet

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Που καταλήγουν οι ασυνόδευτοι ανήλικοι μετανάστες; ΦΩΤΟ κ VIDEO

Κατηγορία ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ στις   6:15 μ.μ.  |  Δευτέρα 4 Μαΐου 2015


Είναι...παιδιά! Άλλα έχασαν τους γονείς τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού προς την ελευθερία, άλλα ξεκίνησαν μόνα τους από τις ματωμένες πατρίδες τους για να γλυτώσουν. Εκατοντάδες ανήλικοι ασυνόδευτοι μετανάστες βρίσκονται στη χώρα μας και ευτυχώς για κάποιους από αυτούς βρέθηκε στέγη από την ΜΚΟ Praksis στην Κυψέλη.
Δεν υπάρχει χειρότερη εικόνα από το να βλέπεις ένα παιδί να πεινάει και να κοιμάται στο δρόμο, όποιο χρώμα και αν έχει το δέρμα του, όποια και αν είναι η θρησκεία του...είναι παιδί!

Που καταλήγουν οι ασυνόδευτοι ανήλικοι μετανάστες


Εκατοντάδες ανήλικα παιδιά, μετανάστες που ξεριζώθηκαν από τις ματωμένες τους πατρίδες, κατέληξαν στην Ελλάδα μόνα τους. Είτε γιατί οι γονείς τους πνίγηκαν κάπου στο Αιγαίο, είτε γιατί έκαναν το ταξίδι της φυγής με δική τους πρωτοβουλία.

Συχνά κοιμούνται σε πλατείες, κάτω από γέφυρες, σε σταθμούς τρένων, σε εγκαταλελειμμένα κτίρια. Ευτυχώς για κάποια από αυτά τα παιδιά βρέθηκε στέγη στο κέντρο φιλοξενίας "Στέγη plus(+)" της μη κυβερνητικής οργάνωσης "Praksis" που βρίσκεται στην Κυψέλη.


Oπως εξηγεί στο Newsit η κοινωνιολόγος Σίσσυ Λεβαντή "στο κέντρο της Αθήνας φιλοξενούμε 30 ανήλικα παιδιά και στο κέντρο της Πάτρας 30 ανήλικα παιδιά και 40 άτομα από ευάλωτες ομάδες (όπως μονογονεϊκές οικογένειες). Το κέντρο λειτουργεί εδώ και περίπου 3 χρόνια και εκτός από στέγη, τροφή και ένδυση προσφέρουμε στα παιδιά και νομική υποστήριξη καθώς τα περισσότερα ζητούν άσυλο. Απώτερος σκοπός μας είναι τα παιδιά να ενταχθούν στο κοινωνικό σύνολο μόλις ενηλικιωθούν και να σταθούν αυτόνομα στα πόδια τους ή στην ακόμη καλύτερη περίπτωση να εντοπίσουμε τους συγγενείς τους και να ενωθούν οι οικογένειες".

 





Στο κέντρο φιλοξενίας τα παιδιά έχουν χώρο λατρείας, χώρο δημιουργικής απασχόλησης με υπολογιστές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες.







Συγκλονίζει η μαρτυρία ενός 17χρονου από το Αφγανιστάν "το τελευταίο ταξίδι μου ξεκίνησε από το Αφγανιστάν, από όπου πήγα στο Πακιστάν, από το Ιράν στην Τουρκία και μετά στην Ελλάδα. Ήρθα στην Ελλάδα μέσω θάλασσας, έφτασα συγκεκριμένα στην Λέσβο. Τότε η αστυνομία με συνέλαβε και πήγα στη φυλακή στο αλλοδαπών. Ήμουν για 25 μέρες μέσα στις φυλακές στη Λέσβο. Ήταν πολύ άσχημη η κατάσταση στην οποία βρισκόμουν. Μετά από σχεδόν ένα μήνα μας μετέφεραν στην Αθήνα. Σκέφτομαι να πάω στην Ελβετία όπου βρίσκονται οι γονείς μου. Είναι ένα από τα μεγαλύτερά μου όνειρα και δεν ξέρω αν θα τα καταφέρω". 
 

Ακόμη ένας ανήλικος μετανάστης από το Αφγανιστάν μας είπε "από όσα μου έχει εξηγήσει ο αδερφός μου όταν ήμουν 10 ετών εγώ και η οικογένειά μου φύγαμε από το Αφγανιστάν. Περίπου πέντε χρόνια ήμουν στο Ιράν και δυστυχώς έχασα τους αδερφούς μου, τους αποχωρίστηκα. Μετά από πέντε χρόνια μετά από πολλές δυσκολίες πήγα στην Τουρκία και μετά έφτασα στην Ελλάδα. Έφτασα μέσω μικρού πλοίου στην Ελλάδα. Επί 32 ολόκληρες ώρες ήμασταν μέσα στη θάλασσα.Μέσα στο νερό, ήταν πολύ δύσκολο το ταξίδι αυτό για εμάς". 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΙΣΜΗΝΗ ΛΕΝΤΖΟΥ

newsit.gr

Σας άρεσε; Πατήστε...
loading...