Τα Τριζόνια είναι το μεγαλύτερο νησί του Κορινθιακού κόλπου με έκταση 2,5 Km2 και το μόνο κατοικημένο. Ανήκουν στον νομό Φωκίδας και υπάγον�
Στο νησάκι Τριζόνια , οι Τούρκοι είχαν αποθηκεύσει τροφές και πολεμοφόδια , το Μάιο του 1827 επιτέθηκαν οι Έλληνες να τους τα πάρουν . Νέα μάχη έγινε εδώ πάλι , στις 11 Οκτωβρίου του 1828 , δύο χιλιαρχίες και μια πεντακοσαριά , υπό τους Κίτσο Τζαβέλλα , Γιαννάκη Στράτο και Νικόλα Τζαβέλλα , πήραν διαταγή απ' τα Μέγαρα που ήταν στρατοπαιδευμένοι , να πάνε να καταλάβουν τη Ναύπακτο το τελευταίο φρούριο που είχαν ακόμα οι Τούρκοι στην κατοχή τους .
Με πλεούμενα βγήκαν στις ακτές της Σεργούλας και από κει πήγαν στα Τριζόνια όπου ξέκαναν όσους Τούρκους βρήκαν εκεί . Μετά ανέβηκαν και έδωσαν τις μάχες στη Άμπλιανη , Αμόρανη κλπ .
| Σας άρεσε; Πατήστε... |
|---|
loading...