Το Καψιμο του Ιουδα-Μεγαλη Πεμπτη--Μαχαιρα Ξηρομερου.φωτο « aitoloakarnanianet

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Παρασκευή 10 Απριλίου 2015

Το Καψιμο του Ιουδα-Μεγαλη Πεμπτη--Μαχαιρα Ξηρομερου.φωτο

Κατηγορία ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ στις   7:10 π.μ.  |  Παρασκευή 10 Απριλίου 2015

-την Μεγαλη Τεταρτη ξημερωνοντας η Μεγαλη Πεμπτη αναβαν ενα κερι και το
κολλουσαν το στερεωναν στο κλημα για να βλεπουν οι ψυχες
-την Μεγαλη Πεμπτη για το Καψιμο του Ιουδα κανουν ενα ψηλο σωρο με κλαρες
στην πλατεια της εκκλησιας  και το βραδυ του αναβουν φωτια και λενε ''καιμε τον
Ιουδα''.
-την Μεγαλη Παρασκευη οι γυναικες και τα κοριτσια στολιζουν με λουλουδια τον
Επιταφιο.Βαζουν και το λουλουδι αη βαρβαρο,αυτο φυτρωνει στο ρεμα στο Μελι-
σσι,εκει πηγαινουν  και το μαζευουν.Μετα την περιφορα του Επιταφιου,τρεις φο-
ρες γυρω απο την εκκλησια και το ''Αρατε πυλας'' οταν μπαινει ο Επιταφιος στην
εκκλησια τοτε χυμανε πανω του ν'αρπαξουν τα λουλουδια .Πιστευουν  πως το
κλεμενο λουλουδι πιανεται καλυτερα για να κανει καλο .
-στην Ανασταση ειναι εθιμο να βανει ο ενας του αλλου καψαλα στα μαλλια.

.


http://artpoeticacouvelis.blogspot.gr/
Σας άρεσε; Πατήστε...
loading...