Τσίπρας στην διακαναλική: Εχουμε περιθώριο μέχρι τον Ιούλιο να διαπραγματευθούμε! « aitoloakarnanianet

Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

Τσίπρας στην διακαναλική: Εχουμε περιθώριο μέχρι τον Ιούλιο να διαπραγματευθούμε!

Τσίπρας στην διακαναλική: Εχουμε περιθώριο μέχρι τον Ιούλιο να διαπραγματευθούμε!

- Παρακολουθείστε λεπτό προς λεπτό την διακαναλική συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα
- «Οι συγκρούσεις με τα μεγάλα συμφέροντα απαιτούν ισχυρή κοινοβουλευτική πλειοψηφία», είπε ο κ. Τσίπρας
- «Είμαστε ένα βήμα πριν την αυτοδυναμία - Την έχουμε ανάγκη»
- «Δεν θα τηρήσουμε δεσμεύσεις και υπογραφές που έχουν μπει και δεσμεύουν την προηγούμενη κυβέρνηση»
- ΔΕΙΤΕ LIVE

ΔΕΙΤΕ ΖΩΝΤΑΝΑ ΕΔΩ ΤΗΝ ΔΙΑΚΑΝΑΛΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΤΣΙΠΡΑ


Στο ερώτημα αν θα διακόψει κάθε επαφή με την τρόικα και θα αλλάξει τις διοικήσεις των τραπεζών και αν δεν θα συνεργαστεί με πολιτικές δυνάμεις που δεν θέλουν την κάθαρση είπε:

«Κατ αρχάς, έχω την αίσθηση ότι η επόμενη μερα θα είναι μια διαφορετική μέρα για την πατρίδα μας. Την επόμενη μέρα των εκλογών δεν θα υπάρχουν μνημόνια θα τα απορρίψει ο λαός μας με την ψήφο του», είπε ο κ. Τσίπρας.
Πρόσθεσε ότι απαιτείται σύνεση, ομοψυχία, εθνική ενότητα για να σταθεί η χώρα στα πόδια της και ο λαός μας να κερδίσει όσα αξίζει και δικαιούται. Να ανακτήσει τον ισότιμο ρόλο στην Ευρώπη. Θα συγκρουστούμε και μέσα και έξω. Εχω όμως την αίσθηση ότι οι πιο σοβαρές συγκρούσεις θα είναι μέσα στην χώρα. Η Ευρώπη αλλάζει. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της αλλαγής. Μέσα θα συγκρουστούμε με το κατεστημένο που οδήγησε την χώρα στα βράχια. Και έχει να κάνει με όσους χρεοκόπησαν τις τραπεζες τους αλλά συνεχίζουν να τις διοικούν. Και βεβαίως και με τα ΜΜΕ που λειτουργούν χωρίς κανόνες. Θα εφαρμόζεται η νομιμότητα για όλους και όλοι οι πολίτες θα είναι ίσοι απέναντι στους νόμους. Το τρίγωνο της αμαρτίας της διαπλοκής που κυβέρνησε τον τοπο την επόμενη μέρα τελειώνει».

Στο ερώτημα τι θα ζητήσει αν μεταφέρει ο υπουργός Οικονομικών στο  Γιουρογκρουπ ειπε:

«Δεν προεξοφλουμε καμια νίκη και κανέναν θρίαμβο πριν κλείσουν οι κάλπες. Αλλη διαπραγματευτική δυνατότητα έχει κάποιος με ποσοστό για ισχυρή εντολή και άλλη δυνατότητα με μια νίκη που θα είναι μια απλή νίκη. Μας απασχολούν τα βήματα της επόμενης μέρας αλλά δεν έχουμε την δυνατότητα να γνωρίζουμε να θα έχει ορκιστεί η νεα κυβέρνηση όταν θα γίνει το γιουρογκρουπ. Με αυτή την εννοια προφανώς και μας απασχολεί η παρουσία του κ. Χαρδουβελη στο Γιουρογκρουπ και γι αυτό επικοινωνησε μαζί του ο κ. Δραγασάκης. Για μας οι κρίσιμες μέρες για την διαπραγμάτευση θα είναι αυτές μετά τη συγκρότηση κυβέρνησης και την ψήφο εμπιστοσύνης».

Στο ερώτημα ποιά μέτρα θα πάρει για να τονώσει την μεσαία τάξη απάντησε:

«Ο πρώτος πυλώνας του προγράμμτος της Θεσσαλονίκης αφορά τους αποκλεισμένους από τα 4 χρόνια μνημονιακής λαίλαπας. Κατ αρχας η φορολογική ελάφρυνση είναι μια από τις βασικές δεσμεύσεις του συριζα. Αυτό θα γίνει από την επαναφορά του αφορολόγητου στα 12.000 ευρώ. Δεύτερο μέτρο είναι η κατάργηση του ΕΝΦΙΑ. Βάζουμε φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας με υψηλό αφορολόγητο για να μην αφορά την συντριπτική πλειοψηφία της Α κατοικίας. Προχωρόυμε την διαδικασία των ρυθμίσεων των ληξιπρόθεσμων οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία και στο Δημόσιο. Μια διαδικασία που θα βοηθήσει τον μικρό και τον μεσαίο να ανασάνει. Με αυτές τις τρείς βασικές πρωτοβουλίες θα υπάρξει μια ουσιαστική ανάσα και ελάφρυνση για την μεσαία διαστρωμάτωση».

Στο ερώτημα αν η ολοκλήρωση της τρεχουσας αξιολόγησης θα ακολουθηθει απο τον ΣΥΡΙΖΑ και με ποιούς θα συνομιλήσει αν όχι με την τρόικα είπε:

«Αναγνωρίζουμε τι θεσμικές μας υποχρεώσεις που απορρέουν από τις ευρωπαϊκές συνθήκες αλλά σας υπενθυμίζω ότι αυτές οι συνθήκες προβλέπουν την αναγκη τήρησης δημοσιονομικών στόχων απο κοινου με τους εταιρους μας αλλά δεν προβλέπουν μέτρα για την τήρηση των στοχων. Η λιτότητα δεν προβλέπεται ως μέτρο για την τηρηση των στόχων. Θέλω να πω ότι η τρόικα είναι ένας εξωθεσμικός οργανισμός. Δεν υπάρχει καμια ευρωπαϊκή συνθηκη που να αναγνωρίζει αυτό τον θεσμό. Το ευρωκοινοβουλιο έκανε εξεταστική επιτροπή για την τρόικα. Δεν είμαστε πια μόνο εμείς που αναγνωρίζουμε ότι ήταν λάθος για την ΕΕ να συρρικνώσει τον δημοκρατικό τρόπο που λειτουργεί δίνοντας εξουσίες σε έναν οργανισμό που δεν ελέγχεται. Εμείς, είναι δεδομένο ότι θα τηρήσουμε τις δεσμεύσεις που απορρέουν απο την συμμετοχή της χώρας στο ευρωπαικό θεσμικό πλαίσιο αλλά δεν θα τηρήσουμε δεμσεύσεις και υπογραφές που έχουν μπει και δεσμεύουν την προηγούμενη κυβέρνηση. Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε και για τις υποχρεώσεις της Ευρώπης που δεν τηρούνται.»

Στο ερώτημα αν θα ζητήσει παραταση του υφιστάμενου προγράμματος και πόσο χρόνο θα πάρει απάντησε:

«Η χθεσινή ανακοίνωση της ΕΚΤ του κ. Ντράγκι έσβησε και το τελευταίο επικοινωνιακό χαρτί για ασφυκτικό χρόνο της νεας κυβέρνησης για την δανειακή συμβαση. Εμείς είχαμε πει οτι η ημερομηνία αυτή δεν ήταν τίποτε άλλο από μια σκέψη της Ελλάδας με τους δανειστές για να δημιουργήσει την αίσθηση του κατεπείγοντος. Αυτό δεν υπάρχει πια. Η χθεσινή ανακοίνωση προσδιορίζει ένα χρονοδιάγραμμα και είναι μέχρι τον Ιούλιο. Το είχαμε πει από την αρχή. Είναι δική μας επιθυμία μέχρι τότε να έχει βρεθεί μια λύση βιώσιμη και αμοιβαία αποδεκτή για να επουλώσει τις πληγές της η Ελλάδα αλλά και για την Ευρώπη. Αν δεν αλλάξει η Ευρώπη θα κλυδωνιστεί. Με αυτή την έννοια ο χρονικός ορίζοντας της διαπραγμάτευσης παραμένει σταθερός. Νομίζω όμως ότι το κρίσιμο είναι σε αυτή την διαπραγμάτευση να πάμε δυνατοί με καθαρή εντολή του ελληνικού λαού. Θα ζητήσουμε από όλους να βάλουν πλατη. Εμενα μου ζητουσαν συναίνεση στην καταστροφή εγω θα ζητήσω συναίνεση στην λύτρωση. Το μυαλό μας είναι να δώσουμε την μάχη μέχρι να κλείσει η κάλπη. Εχουμε σχεδιασμό για επαφές στην Ευρώπη. Δεν αναγνωρίζω στην κα Μέρκελ το προνόμιο να είναι κάτι ξεχωριστό από τους άλλους ηγέτες. Η διαπραγμάτευση θα γίνει σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σε ευρωπαϊκό πλαίσιο. Το πρώτο μου ταξίδι θα είναι στην Κύπρο».

Στο ερώτημα αν δεν έχει αυτοδυναμία με ποιούς θα συνεργαστεί:

«Ζητώ στήριξη και εντολή ισχυρή, εντολή κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας και ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη μέσα και έξω από την χώρα. Αυτό το διάστημα γίνεται μια μεγάλη μαχη. Ολοι έχουν προεξοφλήσει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι νικητής και το πλαν B της τροικας είναι να μην έχουμε την απόλυτη πλειοψηφία για να αναγκαστεί να κυβερνησει με δυνάμεις που είναι κηρυκες και προπαγανδιστές των απόψεων των δανειστών μας. Μόνο και μόνο για να αποδείξουν ότι δεν έκαναν λάθος την κρίσιμη στιγμή θα υπονομεύσουν τον ΣΥΡΙΖΑ. Γι αυτό ζητουμε αυτοδυναμία, Δεν μας έπιασε μικρομεγαλισμός, Δεν ερχόμαστε για να πάρουμε μια ιστορική ρεβάνς. Εμείς έχουμε την αισιοδοξία πως ο ελληνικός λαός θα κάνει το ιστορικό του χρέος. Αν δεν συμβεί αυτό όλοι θα κριθούν απέναντι στην ιστορία και απέναντι στη ευθύνη που έχουν στους πολίτες και πρωτίστως οι δυνάμεις της Αριστεράς. Εμείς και με αυτοδυναμία θα επιδιώξουμε συνεργασίες. Και με αυτές τις δυνάμεις που δεν θα θελήσουν να βάλουν τρικλοποδιά και να λειοτυργήσουν κακόβουλα υπερασπιζόμενοι την λογική των δανειστών.»

Στο ερώτημα ποιές υποθέσεις διαπλοκής θα θέσει στην Βουλή και τι θα γίνει με την ΕΡΤ:

«Σκέφτομαι τις επόμενες μέρες να καλέσω στην χώρα τη Ναόμι Κλάιν για να αναθεωρήσει λίγο και να βάλει ένα νεο κεφάλαιο στο βιβλίο της.Ο εκφοβισμός έχει όρια. δεν πιάνει πια. Θα ξεκινήσουμε από την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων και τσιγάρων εκεί υπάρχει μεγάλο μέρος αποκρύπτουσας φορολογικής ύλης. Από τις λίστες που θα επανελεγχθουν και δεν είναι μόνο η λίστα Λαγκάρντ αλλά και τα εμβάσματα στο εξωτερικό. Η λίστα Νικολούδη που είναι μια χαρακτηιστική περίπτωση συγκέντρωσης φορολογητέας ύλης που δεν έχει φορολογηθεί και θα προσπαθήσουμε να μαζέψουμε τους ελεγκτικους μχηανισμους υπο μια τασκ φορς υπο την ευθύνη του πρωθυπουργού για να μπορέσει στην χώρα να ξεκινήσει μαι διαδικασία απόδοσης δικαιοσύνης. Είναι κρίσιμο αυτό. Ο λαός μας δεν ζητά από εμάς να κάνουμε θαύματα αλλά να αποδόσουμε δικαιοσύνη να σταματήσει το πάρτι και η ασυδοσία.
Για τα ΜΜΕ δεν θα κάνουμε τίποτα σπουδαίο αλλα να εφαμροστούν οι νόμοι. Θα σας ταράξουμε στη νομιμότητα. Για την ΕΡΤ έχουμε δεμσευθεί ότι η ΕΡΤ θα επαναλειτουργησει χωρίς εμείς να ξαναμπούμε η να πειραματισθουμε με μεθόδους αυταρχισμου να βάλουμε μαύρο στην οθόνη. Η ΕΡΤ θα επαναλειτουργήσει. Θα ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος και θα είναι ένα από τα πρώτα νομοσχέδια που θα κατατεθουν στην Βουλή. Δεν εδωσα εγώ ποτέ συνεντεύξεις σε γλάστρες δημοσιογράφους, Θέλουμε μια πλουραλιστική ΕΡΤ. Η δική μας δύναμη είναι η επικοινωνία με τον πολίτη».

Για το πότε θα ανοίξει την ΕΡΤ είπε:

«Είπα ότι θα είναι απο τις προτεραιότητες. Θα αναγνωσθεί στις προγραμματικές δηλώσεις και θα υπολοιηθεί ως μια από τις άμεσες προτεραιότητες. Πρέπει να σας πω ότι η επόμενη Βουλή θα έχει πολύ έργο».
newsit.gr
loading...
Αν σου άρεσε το άρθρο μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κοινοποίηση στο Facebook