Μεγάλη αστυνομική επιχείρηση βρίσκεται σε εξέλιξη από τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας στην κεντρική επιχειρηματική συνοικία Μάρτιν Πλέις του Σίδνεϊ καθώς, όπως επιβεβαιώθηκε, ένας άγνωστος αριθμός ομήρων κρατούνται μέσα στο καφέ Lindt Chocolate.
Η Μάρτιν Πλέις, μια πεζοδρομημένη πλατεία που βρίσκεται στην επιχειρηματική συνοικία του Σίδνεϊ και στην οποία φιλοξενούνται πολλές υπηρεσίες, εκκενώθηκε ενώ δεκάδες ένοπλοι αστυνομικοί έχουν περικυκλώσει το Lindt Chocolate Cafe.
Οπως μεταδίδουν τα μέσα ενημέρωσης της χώρας, από ένα παράθυρο του καφέ είναι ορατή μια μαύρη σημαία στην οποία φαίνεται να αναγράφεται με λευκά αραβικά γράμματα η σαχάντα (μουσουλμανική ομολογία της πίστης): «Δεν υπάρχει Θεός παρά μόνο ο Αλλάχ και ο Μωάμεθ είναι ο Προφήτης Του».
Σύμφωνα με εικόνες που μεταδίδουν τηλεοπτικά κανάλια πέντε άνθρωποι εθεάθησαν να βγαίνουν τρέχοντας από το καφέ.
Αρχικά, εικόνες από διάφορα κανάλια έδειξαν τρεις άνδρες να βγαίνουν τρέχοντας από το καφέ. Ανάμεσά τους διακρίνεται ένας που φοράει ποδιά του Lindt, ενώ ένοπλοι αστυνομικοί έχουν μετακινηθεί πλησιέστερα στην πόρτα.
Οι όμηροι φαίνεται πως βγήκαν από μια πλευρική πόρτα του καφέ, όπου πριν από έξι ώρες άρχισε το επεισόδιο.
Λίγο αργότερα, άλλες δύο γυναίκες-όμηροι κατάφεραν να διαφύγουν .
Οι δύο γυναίκες που διέφυγαν φορούσαν και οι δύο ποδιές οι οποίες δείχνουν πως είναι μέλη του προσωπικού του καφέ Lindt.
Η αναπληρώτρια επίτροπος της αστυνομίας της Νέας Νότιας Ουαλίας Κάθριν Μπερν αρνήθηκε να πει πόσοι όμηροι εξακολουθούν να κρατούνται μέσα στο Lindt Chocolate Cafe, αλλά δήλωσε πως «δεν φθάνουν τους 30».
Νωρίτερα ο διευθύνων σύμβουλος της Lindt Australia Στιβ Λόαν είχε δηλώσει στο τηλεοπτικό δίκτυο Sky Business πως στο καφέ εργάζονταν γύρω στους 10 ανθρώπους και υπήρχαν «πιθανόν 30 πελάτες», αν και είχε διευκρινίσει πως πρόκειται για μια εκτίμηση.
Η Μπερν δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι δεν υπάρχει καμιά ένδειξη πως ο ένοπλος έχει βλάψει κάποιον από τους υπόλοιπους ομήρους.
Διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας Lindt Australia, υπό την ευθύνη της οποία λειτουργεί το καφέ όπου κατά πάσα πιθανότατα ισλαμιστές ή ισλαμιστής (δεν είναι γνωστός ο αριθμός των δραστών) κρατούν ομήρους, ανέφερε ότι στο κατάστημα εργάζονται περίπου 10 άνθρωποι και ότι πιθανότατα μέσα σε αυτό βρίσκονται και 30 πελάτες.
Η αστυνομία της Αυστραλίας ανακοίνωσε ότι δεν έχει άμεση επαφή με τον ένοπλο δράστη ο οποίος κρατά ως ομήρους άγνωστο αριθμό πολιτών σε μια καφετέρια στο κέντρο του Σίδνεϊ.
Ο επικεφαλής της αστυνομίας της Νέας Νότιας Ουαλίας Αντριου Σίπιον ανέφερε ότι οι αρχές δεν μπορούν ακόμη να πουν με βεβαιότητα πως είναι αντιμέτωποι με τρομοκρατική ενέργεια.
Εν τούτοις όπως δήλωσε στους δημοσιογράφους στο Σίδνεϊ «έχουμε προχωρήσει σε μια διαδικασία η οποία συνάδει με τρομοκρατική ενέργεια».
Ο επικεφαλής της αστυνομίας στη μεγαλούπολη της Αυστραλίας επιβεβαίωσε επίσης ότι πρόκειται μόνο για ένα συμβάν στην κεντρική επιχειρηματική συνοικία του Σίδνεϊ και ότι η πόλη είναι ανοικτή για τις επιχειρήσεις.
Σύγκληση της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας
Ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας Τόνι Αμποτ δήλωσε ότι δεν είναι απολύτως σαφές αν η ομηρία έχει πολιτικά κίνητρα. «Δεν γνωρίζουμε ακόμη εάν έχει πολιτικά κίνητρα, παρότι υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι θα μπορούσε να είναι έτσι» είπε ο Αμποτ στους δημοσιογράφους στην Καμπέρα.
«Αυτό είναι ένα πολύ ανησυχητικό περιστατικό. Μπορώ να καταλάβω τις ανησυχίες και τις αγωνίες του λαού της Αυστραλίας» συμπλήρωσε ο αυστραλός πρωθυπουργός χωρίς όμως να δώσει καμία πληροφορία σχετικά με τις ενέργειες για τον τερματισμό του επεισοδίου.
Νωρίτερα, ο Τόνι Αμποτ είχε αναφέρει ότι συγκάλεσε την Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας προκειμένου να ενημερωθεί για τις έκτακτες εξελίξεις.
«Αυτό προφανώς είναι ένα ιδιαίτερα ανησυχητικό περιστατικό, αλλά όλοι οι Αυστραλοί θα πρέπει να έχουν τη βεβαιότητα ότι οι δυνάμεις της επιβολής του νόμου και των σωμάτων ασφαλείας μας είναι καλά εκπαιδευμένοι και εξοπλισμένοι και θα ανταποκριθούν με έναν ολοκληρωμένο και επαγγελματικό τρόπο», ανέφερε ανακοίνωση που είχε εκδοθεί από το γραφείο του πρωθυπουργού της Αυστραλίας.
Η αστυνομία της Αυστραλίας επιβεβαίωσε ότι είναι σε εξέλιξη ένα «σοβαρό επεισόδιο» σε καφέ του Σίδνεϊ.
«Οι ειδικές δυνάμεις προσπαθούν να έρθουν σε επαφή με αυτούς (τους ενόπλους και τους ομήρους)» σημείωσε σε ανακοίνωσή της στην επίσημη σελίδα της στο Facebook η αστυνομία της Νέας Νότιας Ουαλίας.
Η αστυνομία ανακοίνωσε επίσης ότι τα κοντινά γραφεία εκκενώθηκαν για προληπτικούς λόγους ενώ ζητήθηκε από τους πολίτες, στην περιοχή γύρω από το καφέ, να παραμείνουν σε εσωτερικούς χώρους και μακριά από ανοιχτά παράθυρα.
Οι ΗΠΑ εκκένωσαν το προξενείο τους
Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν εκκενώσει το κτίριο του προξενείου τους το οποίο βρίσκεται κοντά στην καφετέρια όπου κρατούνται οι όμηροι, όπως ανέφερε η εκπρόσωπος της αμερικανικής διπλωματικής αποστολής. Η εκπρόσωπος της διπλωματικής αποστολής είπε ότι μόνο το απαραίτητο προσωπικό παρέμεινε στο προξενείο.
Το προξενείο έχει επίσης εκδώσει προειδοποίηση έκτακτης ανάγκης για τους πολίτες των Ηνωμένων Πολιτειών που βρίσκονται στο Σίδνεϊ, προτρέποντας τους να «διατηρήσουν ένα υψηλό επίπεδο επαγρύπνησης και να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα για την ενίσχυση της προσωπικής τους ασφάλειας».
Στο μεταξύ, το Αυστραλιανό Εθνικό Συμβούλιο των Ιμάμηδων, ανακοίνωσε πως «καταδικάζει απερίφραστα αυτή την εγκληματική πράξη».
Στην κοινή δήλωση με τον Μεγάλο Μουφτή της Αυστραλίας αναφέρεται πως «τέτοιες ενέργειες καταγγέλλονται από το Ισλάμ» και επισημαίνεται πως αναμένονται περισσότερες πληροφορίες για την ταυτότητα και τα κίνητρα των δραστών.
Ο Μεγάλος Μουφτής και το συμβούλιο υποσχέθηκαν «την πλήρη υποστήριξη και την αλληλεγγύη (τους) προς τα θύματα και τις οικογένειές τους» και εξέφρασαν την προσδοκία για «μια ειρηνική διευθέτηση αυτής της συμφοράς»
loading...
Αν σου άρεσε το άρθρο μοιράσου το με τους φίλους σου!