Ήδη καταγράφονται 2-3 περιστατικά σε καμινάδες καθημερινά. Τι πρέπει να προσέχουμε οι πολίτες.
Μπορεί να μην αισθανθήκαμε ακόμη χειμώνα, αφού οι θερμοκρασίες παραμένουν σχετικά υψηλές για την εποχή, τις βραδινές ώρες, όμως, …το τζάκι θα ανάψει! Και ήδη υπάρχουν πολλά περιστατικά στα οποία κλήθηκε να παρέμβει η Πυροσβεστική Υπηρεσία Αγρινίου, υπάρχουν δε πολλά περισσότερα στα οποία οι πολίτες δεν έκριναν αναγκαία την επικουρική της συνδρομή, αν και ανησύχησαν ιδιαίτερα όταν ήρθαν αντιμέτωποι με τον κίνδυνο εξάπλωσης της πυρκαγιάς, όταν «άρπαξε» η καμινάδα απ’ το τζάκι ή προκλήθηκε κάποιο «ατύχημα» απ’ την ξυλόσομπα.
Σύμφωνα με την Πυροσβεστική Υπηρεσία Αγρινίου, αυτή την περίοδο καταγράφονται καθημερινά 2 με 3 τέτοια περιστατικά. Ευτυχώς χωρίς ζημιές τα περισσότερα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να σχηματιστεί δικογραφία.
Πάντως, η Πυροσβεστική ανησυχεί, καθώς είναι πολύ πιθανό, αν δεν φροντίσουν οι χρήστες για τον καθαρισμό της καμινάδας, όταν σε λίγο θα πέσουν αρκετά οι θερμοκρασίες, …να πολλαπλασιαστούν θεαματικά οι κλήσεις για επικουρική παρέμβαση της Υπηρεσίας. Πέρυσι, άλλωστε, υπήρχαν μέρες που εκδηλώνονταν σχεδόν ταυτόχρονα περισσότερες από δέκα φωτιές σε καμινάδες!!! Αυτό, τουλάχιστον, δηλώνουν στο agrinioreport.com οι υπεύθυνοι της Π.Υ. Αγρινίου.
Συνίσταται, λοιπόν, ιδιαίτερη προσοχή των πολιτών.
Σε ότι έχει να κάνει με τα τζάκια, είναι γνωστό ότι τα περισσότερα προβλήματα εκδηλώνονται λόγω του μη καθαρισμού της καμινάδας, σε συνάρτηση βέβαια με την «υπερφόρτωση» σε ξύλα. Η Π.Υ. επιμένει πως κάθε χρόνο οι πολίτες θα πρέπει να καθαρίζουν σχολαστικά την καμινάδα, ώστε να πέφτει όλη η αιθάλη. Στην περίπτωση που πάρει φωτιά η καμινάδα, θα πρέπει οι ιδιοκτήτες να αραιώνουν τα ξύλα και να τραβήξουν την αλυσίδα κλείνοντας το καπάκι της καμινάδας. Αν δεν υπάρχει καπάκι να βάζουν το προστατευτικό κάλυμμα και να απομακρύνουν οτιδήποτε εύφλεκτο υπάρχει κοντά. Φυσικά να καλέσουν και την Υπηρεσία επικουρικά να παρέμβει.
Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται και στις ξυλόσομπες, που λόγω της κρίσης και της αδυναμίας προμήθειας πετρελαίου θέρμανσης, έχουν πλέον τοποθετηθεί σε εκατοντάδες διαμερίσματα.
Είναι μάλιστα πολλοί οι κάτοικοι της περιοχής που για πρώτη φορά χρησιμοποιούν ξυλόσομπα. Οφείλουν, λοιπόν όλοι να γνωρίζουν ότι ο χώρος γύρω απ’ τη σόμπα θα πρέπει να είναι καθαρός και όχι «στολισμένος» με χαλάκια, φλοκάτες κ.τ.λ., στις δε σωληνώσεις δεν πρέπει να υπάρχει κανένα σημείο επαφής με πλαστικό ή ξύλο.
| Σας άρεσε; Πατήστε... |
|---|
loading...