Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Ναυπάκτου « aitoloakarnanianet

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Ναυπάκτου

στις   1:15 μ.μ.  |  Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014



Μεγάλες οι δυνατότητες, αλλά…

Κρίσιμα τα προβλήματα των φοιτητών του Τμήματος


Το αλαλούμ από την εφαρμογή του μεγαλόπνοου «Σχεδίου Αθηνά» στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καλά κρατεί, ένα χρόνο από την εφαρμογή του.

Με το Προεδρικό Διάταγμα 94/2013, συγχωνεύθηκαν, καταργήθηκαν και μετονομάσθηκαν Τμήματα και Σχολές Πανεπιστημίων και ΤΕΙ σε ολόκληρη τη χώρα.

Σε όλους είναι γνωστή η περιπέτεια του τμήματος ΤΕΣΥΔ της Ναυπάκτου, το οποίο ανήκε στο ΤΕΙ Μεσολογγίου, μέχρι το 2013.

Αφού έκανε αρκετές «βόλτες» μεταξύ Πάτρας και Μεσολογγίου τελικά εγκαταστάθηκε στο Αντίρριο.

Ταυτόχρονα μετονομάσθηκε σε Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας που έχει πλέον έδρα στην Πάτρα.

Προ του «Σχεδίου Αθηνά» λειτουργούσαν τέσσερα τμήματα σε Μεσολόγγι, Πάτρα, Αμαλιάδα και Πύργο τα οποία καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν.

Τα τμήματα αυτά ήταν:
Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία (ΤΕΙ Μεσολογγίου).
Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση… (ΤΕΙ Πάτρας).
Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και Πληροφοριακών Συστημάτων της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας (ΤΕΙ Πάτρας).
Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία (έδρα Αμαλιάδα).
Πληροφορικής και ΜΜΕ (έδρα Πύργος), που θα λειτουργεί μέχρι 31/10/2018).

Μετά την κατάργηση – συγχωνεύσεις – μετονομασίες των τμημάτων και των σχολών, οι φοιτητές των παραπάνω τμημάτων έχουν δικαίωμα, όπως αναφέρεται στο Προεδρικό Διάταγμα 94/2013, να επιλέξουν και να ενταχθούν ύστερα από δήλωσή τους στα σχηματισθέντα μετά την εφαρμογή του «Σχεδίου Αθηνά» τμήματα.

Για όλες τις περιπτώσεις των καταργηθέντων – συγχωνευθέντων τμημάτων παρέχεται ως επιλογή και η ένταξη των φοιτητών στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ που έχει έδρα στη Ναύπακτο (Αντίρριο).



Επιπτώσεις στους φοιτητές και στις σχολές

Τα προβλήματα που δημιούργησε το «Σχέδιο Αθηνά» και από την εφαρμογή του, με τον σχεδιασμό του να αναδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι έγινε στο πόδι, έχει άμεσες επιπτώσεις τόσο στους φοιτητές, όσο και στις σχολές – τμήματα που αυτοί θα αποφασίσουν να ενταχθούν μετά από την κατάργηση – συγχώνευση – μετονομασία των τμημάτων που μέχρι πρότινος φοιτούσαν.

Οι επιπτώσεις αυτές αφορούν:
Όσους φοιτητές αποφάσισαν να επιλέξουν τμήμα με έμφαση την Πληροφορική (τμήμα Ναυπάκτου), αναγκάστηκαν να αλλάξουν τόπο κατοικίας, αφού μέχρι πρότινος ζούσαν και σπούδαζαν στην Αμαλιάδα, στο Μεσολόγγι ή στην Πάτρα και με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους.
Μεγάλος αριθμός μαθημάτων δεν περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής της Ναυπάκτου, με συνέπεια οι φοιτητές να είναι αναγκασμένοι να παρακολουθούν τα μαθήματα αυτά στην Πάτρα ή στο Μεσολόγγι.

Αντιλαμβάνεται κανείς την ταλαιπωρία των μετακινήσεων αυτών αλλά και το κόστος.
Στην εξεταστική περίοδο εμφανίζεται ένα ακόμα πρόβλημα καθώς τα θέματα σε πολλά μαθήματα, τα εισηγούνται και τα βαθμολογούν διδάσκοντες καθηγητές από την Πάτρα ή το Μεσολόγγι, χωρίς φυσική παρουσία, με αποτέλεσμα να μην έχουν τη δυνατότητα διευκρινιστικών ερωτήσεων οι φοιτητές.

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι η δυσκολία ένταξης, των φοιτητών που επέλεξαν το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής της Ναυπάκτου, στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του τμήματος με συνέπεια να χάσουν πολύτιμο ακαδημαϊκό χρόνο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στο χρόνο απόκτησης τίτλου σπουδών.

Μέχρι σήμερα, ακόμα δεν έχει καταρτιστεί Οδηγός Σπουδών του Τμήματος της Ναυπάκτου, του οποίου η έγκριση εκκρεμεί από την ΑΔΙΠ.



Άλλα σπουδάζουν, άλλα θα αναγράφει το πτυχίο;


Για τους φοιτητές που προέρχονται από καταργηθέντα – συγχωνευθέντα κ.λπ. τμήματα δεν έχει διευκρινιστεί τι ακριβώς θα αναγράφει το πτυχίο που θα πάρουν στα χέρια τους από το νέο τμήμα που πλέον ανήκουν.

Σύμφωνα με το άρθρο 7 του Ν.4142/2013, για τους εισαχθέντες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έως και το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013, ο τίτλος σπουδών που θα λάβουν (πτυχίο), φέρει τον υφιστάμενο τίτλο και τύπο ακόμα και στις περιπτώσεις που η σχολή ή τμήμα ΑΕΙ ή ΤΕΙ που εισήχθησαν καταργήθηκε, συγχωνεύθηκε ή μετονομάσθηκε.

Τη στιγμή που οι σπουδές τους δεν αντιστοιχούν στον τίτλο των παλαιών τμημάτων εισαγωγής τους και με τα μαθήματα που παρακολούθησαν να είναι διαφορετικά από αυτά που διδάχθηκαν στα καταργηθέντα – συγχωνευθέντα τμήματα, είναι φυσικό πολλοί φοιτητές να μην επιθυμούν τα πτυχία τους να φέρουν τον τίτλο από τα καταργηθέντα τμήματα.

Το θέμα έχει απασχολήσει και τη Γενική Συνέλευση της Διοίκησης του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, με σχετικό αίτημα προς το Υπουργείο Παιδείας.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το άρθρο 39 του Νόμου 4186/2014 προβλέπεται κατά παρέκκλιση των διατάξεων του Ν.4142/2013, στους φοιτητές που εισήχθησαν έως και το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013, να παρέχεται ο τίτλος σπουδών του νέου τμήματος που προκύπτει από τη συγχώνευση, μετονομασία ή κατάργηση.

Ειδικότερα παρέχεται η δυνατότητα στους φοιτητές των πανεπιστημιακών τμημάτων που μετονομάζεται με παράλληλη μεταβολή του γνωστικού αντικειμένου ή αύξηση του αριθμού των εξαμήνων φοίτησης, να λάβουν τίτλο σπουδών του τμήματος όπως προκύπτει από τη μετονομασία, συγχώνευση ή κατάργηση.

Τα παραπάνω καθορίζονται με απόφαση τις οικείες Συνελεύσεις και σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος.

Είναι ξεκάθαρο και σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, πως οι φοιτητές των καταργηθέντων τμημάτων Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην οικονομία αλλά και του Τμήματος Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Πληροφορικών Συστημάτων – σχολές Διοίκησης και Οικονομίας, που επέλεξαν και παρακολουθούν τα μαθήματα στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕΙ της Ναυπάκτου δεν μπορούν να λάβουν τίτλο σπουδών που να αναγράφει στον τίτλο του «Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ», όπως και αντίστοιχα οι φοιτητές του πρώην τμήματος ΤΕΣΥΔ της Ναυπάκτου που φοιτούν πλέον στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής της Ναυπάκτου του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.






Βασίλης Τριανταφύλλου: Από λάθος πληροφόρηση βρέθηκαν εδώ κάποιοι φοιτητές



Για τα σοβαρά αυτά θέματα που καταγράφουν την προχειρότητα των σχεδιασμών και καθημερινά ταλανίζουν φοιτητές, καθηγητές αλλά και τις οικογένειές τους μιλήσαμε με τον προϊστάμενο του Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε., Dr. Βασίλειο Τριανταφύλλου:


«Το πρόβλημα είναι σε γνώση και της διοίκησης του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας αλλά και του υπουργείου Παιδείας, γιατί έχει τεθεί επανειλημμένως υπόψη τους. Έγκειται στο ότι σύμφωνα με το Π.Δ. 94/2013 το οποίο συγχώνευσε το ΤΕΙ Μεσολογγίου με το ΤΕΙ Πάτρας, φοιτητές από συγκεκριμένα τμήματα απέκτησαν το δικαίωμα να επιλέξουν το τμήμα που θα ήθελαν να ενταχθούν. Η φυσιολογική οδός θα ήταν να ενταχθούν σε κάποια τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων που έχουν μια κατεύθυνση Πληροφοριακών Συστημάτων, συναφή με τα τμήματά τους που καταργήθηκαν.

Αυτά τα τμήματα θα μπορούσαν με επιτυχία να υποστηρίξουν τόσο το Διοικητικό – Οικονομικό όσο και το πληροφοριακό κομμάτι των μαθημάτων.

Οι φοιτητές που επέλεξαν το τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ της Ναυπάκτου είχαν σίγουρα λανθασμένη ενημέρωση η οποία προερχόταν από πολλές πηγές – ακόμα και από παράγοντες του Υπουργείου που τους ενθάρρυναν να ενταχθούν στο τμήμα, υποσχόμενοι ότι θα μπορέσουν να πάρουν το νέο πτυχίο Μηχανικών Πληροφορικής».



Ποιος είναι ο αριθμός των φοιτητών αυτών;


«Στο τμήμα της Ναυπάκτου ενταχθήκανε περίπου 180 φοιτητές, όπου μετά από λίγο διάστημα 40 από αυτούς αποχώρησαν, ενώ ακόμα δεχόμαστε αιτήσεις από φοιτητές που θέλουν να τροποποιήσουν την ένταξή τους στο τμήμα.

Το τμήμα της Ναυπάκτου ένα – ένα τμήμα που έχει εισακτέους φοιτητές Μηχανικών Πληροφορικής, φοιτητές του τμήματος Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων και Δικτύων (πρώην ΤΕΣΥΔ), φοιτητές του Τμήματος Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και στην Οικονομία (ΕΠΔΟΑ) από την Αμαλιάδα, φοιτητές του τμήματος Εφαρμογών Πληροφορικής από το Μεσολόγγι και από την Πάτρα.

Έπρεπε δηλαδή σαν τμήμα να προσπαθήσουμε για όλους αυτούς τους φοιτητές να καλύψουμε πέντε διαφορετικά προγράμματα σπουδών και μάλιστα με την απαίτηση του Προεδρικού Διατάγματος ότι οι απόφοιτοι των τμημάτων που έχουν εισαχθεί πριν το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 να λάβουν τίτλο σπουδών της σχολής που είχαν αρχικά εισαχθεί.

Εμείς στην πραγματικότητα δεν έχουμε τη δυνατότητα να εκτελέσουμε πέντε προγράμματα σπουδών, μια και θα έπρεπε αντί για περίπου 30 μαθήματα ανά εξάμηνο να διδάσκονται σχεδόν 80 μαθήματα, πράγμα αδύνατο.

Πέραν δηλαδή από τα μαθήματα Πληροφορικής θα έπρεπε να διδάσκονται και όλα τα οικονομικά μαθήματα – τριών διαφορετικών τμημάτων, συν τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών ΤΕΣΥΔ, συν αυτά του προγράμματος σπουδών των Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ.

Εμείς λοιπόν φτιάξαμε ένα καινούργιο πρόγραμμα σπουδών και αυτό που κάναμε ήταν να αντιστοιχήσουμε τα μαθήματα Πληροφορικής του προγράμματος σπουδών των παλαιών Τμημάτων με τα μαθήματα του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ».



Για τους φοιτητές που εντάχθηκαν στο Τμήμα της Ναυπάκτου από την Αμαλιάδα, την Πάτρα, το Μεσολόγγι και από τις σχολές που είχαν μαθήματα Διοίκησης και Οικονομίας, ποια είναι η λύση;


«Δυστυχώς, επιτράπηκε η ένταξη των φοιτητών αυτών σε μια άλλη σχολή με ό,τι αυτό σημαίνει.

Πρακτικά εντάχθηκαν στο Τμήμα της Ναυπάκτου που από το γνωστικό του αντικείμενο δεν διδάσκει οικονομικά μαθήματα, τα μόνα τμήματα που δίδασκαν αυτά τα μαθήματα είναι η Διοίκηση Επιχειρήσεων στην Πάτρα και στο Μεσολόγγι.

Πρακτικά, για την μεν θεωρία, το πρόβλημα είναι ίσως μικρότερο, με την έννοια ότι δεν απαιτείται η παρακολούθηση των μαθημάτων – χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρέπει οι φοιτητές να παρακολουθούν τα μαθήματα, για τα εργαστήρια όμως, όπως αντιλαμβάνεστε, θα πρέπει οι φοιτητές να είναι παρόντες. Άρα, να πάνε στην Πάτρα ή στο Μεσολόγγι στα τμήματα αυτά που διδάσκονται τα μαθήματά τους.

Ένα θέμα είναι και η εξεταστική των μαθημάτων αυτών.

Εμείς σαν τμήμα προσπαθούμε να περιορίσουμε το πρόγραμμα εξετάσεων σε τρεις εβδομάδες με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τους φοιτητές τού Τμήματος, για να μπορέσουμε την τέταρτη εβδομάδα να την αφιερώσουμε σε όλα αυτά τα οικονομικά μαθήματα τα οποία είναι αρκετά αλλά λάβετε υπόψη σας επιπρόσθετα ότι στα περισσότερα από αυτά τα μαθήματα στις εξετάσεις συμμετέχουν 2 έως 5 φοιτητές.

Φανταστείτε ότι μας στέλνουν τα θέματα από Πάτρα ή Μεσολόγγι, τα εκτυπώνουμε, να κάνουμε την επιτήρηση στις εξετάσεις, να διαβιβάσουμε τα γραπτά στους καθηγητές, να πάρουμε τη βαθμολογία πιστοποιημένα και αυτή τη βαθμολογία να την περάσουμε στο σύστημα. Αυτό ως λύση έχει λειτουργήσει κυρίως χάρη στην ευσυνειδησία των καθηγητών του Τμήματος της Ναυπάκτου».



Όσον αφορά τους φοιτητές του πρώην τμήματος ΤΕΣΥΔ Ναυπάκτου, τι θα αναγράφει το πτυχίο τους;


«Οι πτυχιούχοι του ΤΕΣΥΔ θα πάρουν πτυχίο Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων και Δικτύων του ΤΕΙ Μεσολογγίου.

Να πω ότι το Υπουργείο Παιδείας τον Αύγουστο του 2013, είχε ζητήσει απ’ όλα τα Ιδρύματα και τα Τμήματα να απαντήσουν σε σχέση με τις επιπτώσεις του ‘‘Σχεδίου Αθηνά’’.

Ένα από τα βασικά προβλήματα που έθετε στην απάντησή του το Τμήμα της Ναυπάκτου ήταν και αυτό.

Όταν έγινε ο νόμος 4186/2013 υπήρχαν συνεχείς παρεμβάσεις τόσο της διοίκησης του ΤΕΙ αλλά και φοιτητών και γονέων, ώστε να τροποποιηθούν οι διατάξεις για να μπορέσουν οι φοιτητές από το ΤΕΣΥΔ που εντάχθηκαν στο νέο Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ να μπορούν να πάρουν το πτυχίο.

Τελικά αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν ότι στο άρθρο 39 – παραγρ. 11, δημοσιεύθηκε μια διάταξη που δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές που εισήλθαν έως το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 (για τα πανεπιστημιακά τμήματα και μόνο) να παρέχεται ο τίτλος σπουδών όπως προκύπτει από τη μετονομασία του τμήματος.

Το πώς θα γίνει αυτό ακριβώς το αφήνει στη διακριτική ευχέρεια των Συνελεύσεων των Τμημάτων.

Εδώ υπάρχουν αρκετά οξύμωρα σημεία:

Αυτή η διάταξη θα μπορούσε να έχει κάποια αξία για τους φοιτητές του ΤΕΣΥΔ. Θα δημιουργούσε μια κατάσταση βέβαια στο ήδη επιβαρημένου πρόβλημα που υπάρχει και θα γινόταν ακόμα πιο δύσκολο, αν ξαφνικά καλούσαμε ανθρώπους να πάρουν πτυχίο σε μεταγενέστερη εποχή από τους Μηχανικούς Πληροφορικής.

Οι Μηχανικοί Πληροφορικής μετά το 5ο εξάμηνο έχουν κατευθύνσεις, άρα δεν είχε νόημα να το εφαρμόσουμε σε φοιτητές του ΤΕΣΥΔ μετά το 5ο εξάμηνο χωρίς απώλεια μαθημάτων.

Άλλο οξύμωρο είναι ότι ενώ ο νόμος προβλέπει για πανεπιστημιακά τμήματα, δεν ισχύει για τα ΤΕΙ.

Το βασικό πρόβλημα που θα εμφανιστεί και θα κληθούν να αντιμετωπίσουν κυρίως οι απόφοιτοι κάποια στιγμή είναι ότι θα υπάρχουν απόφοιτοι οι οποίοι θα εμφανίζονται με δύο διαφορετικά πτυχία, από δυο διαφορετικά τμήματα, που θεωρητικά θα έχουν διδαχθεί τα ίδια μαθήματα.

Άλλο όμως είναι το μάθημα της Πληροφορικής στο Τμήμα Διοίκησης και Οικονομίας και άλλο στο Μηχανικών Πληροφορικής ακόμα και αν έχει την ίδια ονομασία».



Πρακτικά στην αγορά εργασίας τι διαφορά θα υπάρχει μεταξύ του πτυχίου ΤΕΣΥΔ και αυτού των Μηχανικών Πληροφορικής;


«Πρακτικά το ΤΕΣΥΔ έχασε την αυτόνομή του οντότητα σαν Τμήμα. Αυτό σημαίνει ότι ένας απόφοιτος Τμήματος ΤΕΣΥΔ θα έχει πάρα πολλά κοινά με ένα απόφοιτο τμήματος Πληροφορικής της κατεύθυνσης Μηχανικών Δικτύων του νέου Τμήματος.

Το τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής προσφέρει και άλλα μαθήματα που εντάσσεται στις κατευθύνσεις Μηχανικών Λογισμικού και Μηχανικών Υπολογιστών.

Σε μεγάλο ποσοστό και οι απόφοιτοι του ΤΕΣΥΔ αλλά και οι Μηχανικοί Πληροφορικής έχουν διδαχθεί τα ίδια μαθήματα.

Ουσιαστικά, ένας πτυχιούχος ΤΕΣΥΔ έχει μια κατεύθυνση – ειδικότητα του Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής, όπως ειδικότητες επιλέγουν και όσοι φοιτητές μπήκαν στο νέο τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής που θα αναγράφονται και σε αυτών τα πτυχία.

Στην αγορά εργασίας έχουν ήδη μπει πτυχιούχοι του ΤΕΣΥΔ και με πετυχημένη πορεία, μένει να αποδεχθεί και για τους πτυχιούχους Μηχανικής Πληροφορικής η πετυχημένη διείσδυσή τους στην αγορά στο μέλλον».



Όσον αφορά την πορεία του Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ της Ναυπάκτου και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, ποια θα αναφέρατε;


«Ήδη το τμήμα λειτουργεί για δεύτερη χρονιά Μεταπτυχιακό, από τα ελάχιστα που λειτουργούν στα ΤΕΙ.

Στις νέες εγκαταστάσεις ήδη λειτουργούμε κανονικά, όμως θα πρέπει να δοθεί πρόσθετος χώρος για να αναπτυχθούν από το Τμήμα οι δυνατότητες σε προγράμματα ερευνητικά που ήδη έχουμε αρκετές προτάσεις από εταιρείες.

Πάντα το θέμα του χώρου είναι αυτό που μας απασχολεί αφού θέλουμε να λειτουργούμε σωστά οι 15 καθηγητές και οι 1.400 φοιτητές του Τμήματος αλλά παράλληλα να αναπτυχθούμε και στους τομείς που ανέφερα πριν.

Το Τμήμα έχει δυνατότητες μεγάλες και θα πρέπει να φροντίσουμε όλοι για να τις υλοποιήσει».


Δίνοντας απάντηση στις προβλέψεις και στις γκρίνιες που ανέφεραν ότι η μεταφορά του Τμήματος της Ναυπάκτου στο Αντίρριο θα είχε σαν αποτέλεσμα να μετακομίσουν αρκετοί φοιτητές προς την Πάτρα, ο Προϊστάμενος του Τμήματος κ. Τριανταφύλλου τόνισε πως σε έρευνα που έγινε στους φοιτητές, μόνο όσοι από αυτούς έχουν καταγωγή από την Πάτρα κατοικούν εκεί, ενώ οι υπόλοιποι εξακολουθούν να μένουν στη Ναύπακτο.

emprosnews.gr
Σας άρεσε; Πατήστε...
loading...