Στην προμήθεια αυτόνομων μεταφερόμενων συστημάτων μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης προχωρά η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, η οποία παράλληλα εντείνει την προσπάθεια για την ταυτόχρονη αναβάθμιση των δύο υπαρχόντων σταθμών στην Πάτρα και την εγκατάσταση μόνιμων συστημάτων σε Αγρίνιο και Πύργο ή Αμαλιάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του agrinioreport.com τα μετακινούμενα συστήματα, ένα για κάθε Περιφερειακή Ενότητα, θα χρησιμοποιούνται ανά περίσταση, όταν υπάρχει εμφανές πρόβλημα, όπως για παράδειγμα αυτό της αιθαλομίχλης, η αντιμετώπιση της οποίας απασχολεί ήδη τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ και της Περιφέρειας. Επίσης, θα χρησιμοποιούνται όταν υπάρχουν καταγγελίες, ώστε να γίνεται άμεσα η μέτρηση.
Τα εν λόγο μετακινούμενα, ολοκληρωμένα και αυτόνομα συστήματα είναι κατάλληλα, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη περιβάλλοντος κ. Νίκο Υφαντή, για μετρήσεις ατμοσφαιρικών ρύπων σε διάφορους εξωτερικούς χώρους (όπως CO, Ο3, NO-NO2-NOx, SO2), βασίζονται δε στις πρότυπες μεθόδους αναφοράς, με σχετική έγκριση δοκιμής, με βάση τη σκέδαση φωτός.
Τα συστήματα αυτά, ακριβώς επειδή έχουν το πλεονέκτημα να είναι μεταφερόμενα, θα μετακινούνται σε διάφορες περιοχές, ώστε να γίνονται μετρήσεις σε όλες τις πόλεις και ιδιαίτερα σε εκείνες που λόγω πληθυσμού εκ των πραγμάτων έχουν αυξημένο φορτίο ατμοσφαιρικών ρύπων.
Ιδιαίτερα τώρα, που θα ξεκινήσει πρωτογενής καύση σε τζάκια και ξυλόσομπες, άρα και η αιθαλομίχλη, τα συστήματα αυτά θα δώσουν πολύτιμες πληροφορίες, ώστε να χαραχθούν πολιτικές προστασίας της δημόσιας υγείας. Θυμίζουμε ότι πέρυσι το Αγρίνιο ήταν «τυλιγμένο» σε ένα σύννεφο αιθαλομίχλης πολλές ημέρες, δεν υπήρχε, όμως, καμιά μέτρηση ρύπων.
Αυτό, τόσο με το μετακινούμενο σύστημα όσο, πολύ περισσότερο, με τον μόνιμο «σταθμό» μέτρησης στο Αγρίνιο, θα αλλάξει.
agrinioreport.com
loading...
Αν σου άρεσε το άρθρο μοιράσου το με τους φίλους σου!