
Έγγραφη μήνυση εναντίον του Αρχιμ. Δρ Ιγνάτιου Σταυρόπουλου, κατατέθηκε από τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου, που υποστηρίζει ότι υπέπεσε σε ..."αξιόποινες πράξεις" επειδή τέλεσε δημοσίως τη Θεία Λειτουργία, στο Μοναστήρι της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, στις 24 Αυγούστου.
Ακολούθως το Υπόμνημα εξηγήσεων που κατέθεσε ο Αρχιμ. Δρ Ιγνάτιος Σταυρόπουλος
Εισαγωγικά:
Σχετικά με το ότι τέλεσα Θεία Λειτουργία (στις 24 Αυγούστου αλλά και σε κάθε άλλη Κυριακή ή εορτή) αλλά και ότι συνεχίζω να ιερουργώ, ως ορθόδοξος ιερέας, εντός της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, στη Σκάλα Δήμου Ναυπακτίας (και νυν Μετόχι της Ιεράς Σταυροπηγιακής Πατριαρχικής Μονής Αμπελακιωτίσσης), αναφέρω αρχικά, ότι αναρμόδια ο επιχώριος μητροπολίτης Ναυπάκτου, ως εκπρόσωπος του νομικού προσώπου «Εκκλησία Ελλάδος», υπεισέρχεται, χωρίς να έχει αρμοδιότητα, σε εσωτερικά ζητήματα πνευματικής φύσεως, όπως είναι η προσευχή και η λατρεία, των μελών ενός Κοινοβίου μοναστηριού. Το ζήτημα της προσευχής, της τέλεσης λατρείας και μυστηρίων με τελετουργία, δεν έχει έννομες συνέπειες και δεν μπορεί να είναι αντικείμενο που ανάγεται σε ποινική νομοθεσία.
Όσον αφορά στα κοινόβια μοναστήρια, αυτά αποτελούν αυτοδιοίκητες θρησκευτικές κοινότητες, και λειτουργούν βάσει των Ιερών Κανόνων και βάσει Εσωτερικού δικού τους Κανονισμού.
Ειδικότερα:
1. Αναφέρομαι αρχικά στο γνωστό κείμενο μου από 15-4-2014 «Ομολογία αντί Απολογίας», βλ. κατωτέρω ολόκληρο το δημοσίευμα}, που προσαρτάται στο παρόν Υπόμνημα, και που το έχω ήδη δημοσιεύσει, αλλά και το έχω υποβάλλει υποβάλει επίσημα δια του πληρεξουσίου δικηγόρου μου, κατά την πειθαρχική διαδικασία, ενώπιον ακροατηρίου, στο αρμόδιο για κληρικούς πειθαρχικό όργανο (Δευτεροβάθμιο Εκκλησιαστικό Δικαστήριο). Στο κείμενό μου αυτό δήλωσα, εξ’ αρχής, και το επαναλαμβάνω σήμερα στο παρόν υπόμνημα, ότι όλη η εναντίον μου πειθαρχική δίωξη και «πολεμική τακτική» από τον συγκεκριμένο μητροπολίτη κ. Ιερόθεο Βλάχο, ξεκίνησε χρονικά το 1998, δηλαδή από την στιγμή που ο ίδιος ζήτησε εγγράφως, οικονομικές απολαβές (κρατήσεις) από εκτελούμενα έργα του ανεγειρόμενου Ξενώνα στο μοναστήρι της Μεταμορφώσεως, υπέρ διαφόρων «εκκλησιαστικών ταμείων», γεγονός παράνομο, στο οποίο βεβαίως, ούτε εγώ προσωπικά, αλλά ούτε και οι άλλοι μοναχοί του μοναστηριού της Μεταμορφώσεως, θελήσαμε να «υπακούσουμε».
Στο κείμενό μου αυτό, «Ομολογία αντί Απολογίας» ήδη έχω δηλώσει ότι ιερουργώ, τελώντας τις Θείες Λειτουργίες, τις Βαπτίσεις κλπ. και ότι θα συνεχίσω να λειτουργώ ως ιερέας προσευχόμενος δημόσια ή και κατ’ ιδίαν, εντός της Ιεράς Μονής, όπου ίδρυσα για το σκοπό αυτό, μαζί με άλλους και συνεχίζω αδιαλείπτως από το 1980 να εγκαταβιώνω εκεί, εξυπηρετώντας και την αυτοδιοίκητη μοναστική κοινοβιακή Αδελφότητα της Μεταμορφώσεως – Αμπελακιωτίσσης (σήμερα), αλλά και τους τυχόν επισκέπτες χριστιανούς προσκυνητές.
2. Ως ιερομόναχος-Αρχιμανδρίτης-Ιεροκήρυκας, δεν υπάγομαι στην κατηγορία των εγγάμων τακτικών εφημερίων των Ιερών Ναών των Ενοριών της Μητρόπολης Ναυπάκτου. Ο εκάστοτε τοπικός μητροπολίτης της περιοχής, δεν προβλέπεται από τους Ιερούς Κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας, και από τα Τυπικά (καταστατικά των μοναστηριών) αλλά και από τους ισχύοντες νόμους της ελληνικής Πολιτείας, να αναμιγνύεται ή να υπεισέρχεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο στα εσωτερικά ζητήματα της λειτουργίας και διοίκησης των Κοινοβίων Μοναστηριών.
Αρμοδιότητα του κάθε επισκόπου ως μητροπολίτη, είναι κυρίως τα ζητήματα διοίκησης των κληρικών των ενοριών της περιφερείας του.
Ως προς τα ζητήματα αναρμόδιας ανάμειξής του τοπικού μητροπολίτη Ναυπάκτου εις τα εσωτερικά ζητήματα, είτε πνευματικής είτε διοικητικής φύσεως, του μοναστηριού και των μοναχών και ιερομονάχων, της Μονής Μεταμορφώσεως και ειδικά και της Μονής Αμπελακιωτίσσης (με τη νομική συγχώνευση πλέον των δύο μοναστηριών) ήδη έχω προβεί αρμοδίως και σε αναφορά, εις το Οικουμενικό Πατριαρχείο, δεδομένου του γεγονότος ότι ούτε την έγκριση του Οικουμενικού Πατριαρχείου, εξ όσων γνωρίζω, έχουν αρκετές από τις ενέργειες του μητροπολίτη Ναυπάκτου. Η εκκλησιαστική δικαιοδοσία του εκάστοτε τοπικού μητροπολίτη Ναυπάκτου, του νομικού προσώπου της Εκκλησίας της Ελλάδος, είναι συγκεκριμένη και περιορίζεται, ειδικά μάλιστα, ως προς τα κοινόβια μοναστήρια, και ακόμη πιο ειδικά ως προς τα πατριαρχικά σταυροπηγιακά μοναστήρια της εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
3. Σύμφωνα με τα δόγματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, αλλά και σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες, και το ελληνικό Εκκλησιαστικό Δίκαιο, η πνευματική - ιερατική ιδιότητα είναι ανεξάλειπτη, αποτελεί καθαρά υπόθεση πνευματικής φύσεως και δεν μπορεί να καταργείται βεβαίως η ιεροσύνη του κληρικού, με τις όποιες πειθαρχικές ποινές, μπορεί να επιβληθούν σε ένα ιερέα. Για το λόγο αυτό, έχουμε πολλές φορές και άρση των ποινών, χωρίς βέβαια να επαναλαμβάνουμε ποτέ την χειροτονία του ιερέα που είχε τιμωρηθεί πειθαρχικά.
Είναι γεγονός, ότι δεν ανήκω σήμερα στους μισθοδοτούμενους κληρικούς του κρατικού νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, με την επωνυμία «Εκκλησία Ελλάδος». Εχω διαγραφεί από τις μισθοδοτικές καταστάσεις, από τον μητροποίτη κ. Ι. Βλάχο. Όχι διότι δεν το επιθυμώ, αλλά, διότι με τις διοικητικές και καθαρά εκδικητικές ενέργειες, κατά τη δική μου εκτίμηση, του τοπικού μητροπολίτη Ναυπάκτου, έχω πλέον (επί του παρόντος) «καθαιρεθεί» δηλαδή διαγραφεί από τους κληρικούς της Μητρόπολης Ναυπάκτου του νομικού προσώπου της «Εκκλησίας Ελλάδος». Το πνευματικό έργο που επιτελώ σήμερα, ως ιερέας, είναι σε καθαρά εθελοντική βάση, άνευ ουδενός οικονομικού ανταλλάγματος.
4. Βεβαίως την δυσμενή εις βάρος μου διοικητική πράξη (Απόφαση της καθαίρεσης), την έχω ήδη εμπρόθεσμα προσβάλλει, ως προς το εκτελεστό μέρος της, ενώπιον του αρμόδιου ακυρωτικού δικαστηρίου, του Γ’ τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, και αναμένεται η συζήτηση και κρίση του Δικαστηρίου επί της νομιμότητας της πράξης αυτής, που εκδόθηκε με πρόταση του μητροπολίτη κ. Βλάχου, από το αρμόδιο Δευτεροβάθμιο Συνοδικό Πειθαρχικό όργανο του νομικού προσώπου «Εκκλησία της Ελλάδος».
Επίσης εκκρεμούν τρείς σχετικές υποθέσεις προς συζήτηση στα ακυρωτικά δικαστήρια, ΣτΕ και Δ.Εφ.Πατρών, που αφορούν στην απόλυσή μου από τη θέση του Ιεροκήρυκα, καθώς και στην διαγραφή μου από τις μισθοδοτικές καταστάσεις, των ιερέων, όπου είμαι εγγεγραμμένος από το 1980 με Προεδρικό Διάταγμα. Επίσης εκκρεμεί προς συζήτηση στο ΣτΕ, Γ Τμήμα, προσφυγή μου για έλεγχο της νομιμότητος και ακύρωση της πειθαρχικής ποινής της καθαίρεσης.
5. Αναφέρω επίσης στο παρόν υπόμνημά μου, και το κατωτέρω σχετικό με το ζήτημα άρθρο μου, όπως ακριβώς και δημοσιεύτηκε
Διαβάστε το άρθρο με ένα click εδώ
| Σας άρεσε; Πατήστε... |
|---|
loading...