Στο σημείο μηδέν βρίσκονται και πάλι οι πελάδες της Τουρλίδας και του νησιού Τουρλίδα, μετά την έκδοση πρωτοκόλλων κατεδάφισης, που εκδόθηκαν για 37 από αυτές, ενώ εκκρεμούν στο Εφετείο 200 πράξεις διοικητικής αποβολής.
Η ιστορία των πελάδων ξεκινάει από το 1462, όταν μετά τη Ναυμαχία της Ναυπάκτου οι Οθωμανοί αγκυροβόλησαν έξω από το δίαυλο, απ΄ όπου έβλεπαν τις καλύβες των ψαράδων που ονόμασαν πελάδες. Οι παλιές πελάδες που σώζονται μέχρι σήμερα, μετά βέβαια από επισκευές, χρονολογούνται από το 1950, που ανήκαν σε ψαράδες, αλλά από το 1964, που πολλοί απ' αυτούς έφυγαν από τη ζωή ή εγκατέλειψαν το επάγγελμα, οι πελάδες άρχισαν να μισθώνονται από το δημόσιο σε συγγενείς ψαράδων ή και σε άλλους, με 5ετή συμβόλαια, τα οποία ανανεώνονταν. Από το 1990 δεν ισχύουν τα συμβόλαια, αφού το δημόσιο επέβαλε Πρόστιμο Αυθαίρετης Χρήσης (ΠΑΧ). Παρ' όλα αυτά το 1985 και ενώ ίσχυαν ακόμα τα μισθωτήρια, το δημόσιο εξέδωσε πρωτόκολλα κατεδάφισης, αλλά και αργότερα η ίδια διαδικασία επαναλήφθηκε, ενώ είχε επιβληθεί το ΠΑΧ. Πενήντα πελαδούχοι, είχαν οδηγηθεί στο δικαστήριο για αυθαίρετη χρήση, όμως αθωώθηκαν, αφού λήφθηκαν υπόψη τα μισθωτήρια.
Το 1993 εκδόθηκε η 1319 ΚΥΑ η οποία έλεγε ότι «…επιτρέπεται η ίδρυση παραθεριστικού οικισμού στην ακτή Τουρλίδας και στο νοτιοανατολικό άκρο της τεχνητής νήσου Τουρλίδας, σύμφωνα με τις αντίστοιχες μελέτες που θα πρέπει να υποβληθούν από την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου…»...
Διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ στο φύλλο της ΑΙΧΜΗΣ που κυκλοφορεί από την Πέμπτη 25/09 σε όλα τα περίπτερα του νομού ή εναλλακτικά μπορείτε να γραφτείτε συνδρομητές στην έντυπη ή ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας. Πληροφορίες στο info@aixmi-news.gr ή στο τηλ. 26310 22793
| Σας άρεσε; Πατήστε... |
|---|
loading...