Η ανάγκη αναβάθμισης και βελτίωσης των συνθηκών ασφαλείας του θεσμού, οδήγησε στην απόφαση
Παρά το γεγονός ότι τις τελευταίες χρονιές, η αυτο-οργάνωση των Παζαριών από το Δήμο αύξησε τα έσοδα και βελτίωσε την εικόνα του θεσμού, υπάρχουν και θέματα που αυτή η εξέλιξη δεν κατάφερε να επιλύσει. Το βασικότερο -και θεμελιώδες – είναι αυτό της ασφάλειας, πράγμα που οδήγησε – για παράδειγμα – την Πυροσβεστική Υπηρεσία να… «νίπτει τας χείρας της» έτσι και προκύψει κανένα ατύχημα στη διάρκεια της εμποροπανήγυρης.
Είναι προφανές πως, μια τυχαία «κακιά στιγμή», παρά την ευτυχή συγκυρία του ότι «δεν έχει έρθει», είναι πιθανό να οδηγήσει το χώρο, τους επισκέπτες και τους εκθέτες σε σοβαρές περιπέτειες.
Ωστόσο, οι δεσμεύσεις περί «ασφαλούς και αναβαθμισμένης διοργάνωσης» του ιδιώτη, στον οποίο ανατέθηκε η φετινή διοργάνωση, θα κριθεί πόσο σοβαρές, επαγγελματικές και ειλικρινείς είναι, ακριβώς κατά τη διάρκεια της Εμποροπανήγυρης και μετά απ’ αυτήν.
«Στο τέλος των Παζαριών θα κάνουμε ταμείο», όπως δήλωσε και ο Αντιδήμαρχος Κώστας Καρακώστας.
Δεν έχουμε κανένα λόγο να μην μοιραστούμε την αισιοδοξία και τη σιγουριά της Δημοτικής Αρχής, αρκεί όλες οι λεπτομέρειες της φετινής οργάνωσης, να έχουν την προβλεπόμενη επιτυχή έκβαση, ενώ δεν παύουμε να προσβλέπουμε στη στιγμή που θα καταφέρει ο Δήμος μας να οργανώσει μόνιμες, δικές του εγκαταστάσεις υψηλής αισθητικής, λειτουργικότητας και ασφάλειας, ώστε να μην έχει ανάγκη κανέναν…
Με έμφαση στην ασφάλεια, τα Παζάρια
Με μοναδικό θέμα την οργάνωση και τις προϋποθέσεις λειτουργίας της εμποροπανήγυρης Ναυπάκτου, συγκλήθηκε σε κατεπείγουσα συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο Ναυπακτίας, την Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου, στην αίθουσα του ΞΕΝΙΑ.
Στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος Ναυπακτίας Τάκης Λουκόπουλος αναφέρθηκε στο «κατεπείγον» του θέματος μια και όπως σημείωσε, «Η σημερινή δημοτική αρχή έχει διαδρομή μόλις τριών εβδομάδων, με τους χρόνους να είναι ασφυκτικοί και να διακυβεύονται τα οικονομικά του Δήμου. Αρχικά στόχος μας ήταν να ακολουθήσουμε την πεπατημένη, όταν όμως τέθηκε ζήτημα για την ασφάλεια, προχωρήσαμε στη νέα λύση», τόνισε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Ναυπακτίας.
Ακολούθως ο αντιδήμαρχος Γιάννης Σύψας προχώρησε στην εισήγηση του θέματος, εστιάζοντας στη νομιμότητα των εγκαταστάσεων της εμποροπανήγυρης που αφορά τη στατική τους επάρκεια, τα θέματα πυρασφάλειας και την τήρηση των υγειονομικών διατάξεων.
Όσον αφορά τα έσοδα του Δήμου Ναυπακτίας από την εμποροπανήγυρη, τόνισε πως θα είναι στα περσινά επίπεδα, σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι θα είναι εμφανής η αισθητική βελτίωση του χώρου συνολικά.
Σχετικά με τις διαδικασίες σε οικονομικά θέματα, ανέφερε ότι θα είναι σύννομες, υπό τον έλεγχο του Δήμου και της αρμόδιας Επιτροπής Ελέγχου της Εμποροπανήγυρης που συστάθηκε και ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Στο θέμα των τεχνικών προδιαγραφών τονίστηκε πως έχουν εμπλακεί οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου, όπως και οι οικονομικές υπηρεσίες στο κομμάτι που αφορά τα οικονομικά.
Ειδικά για τη λειτουργία του λούνα – παρκ, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση, μετά και το τραγικό γεγονός στον Δήμο Ελληνικού, με τις αδειοδοτήσεις να δίνονται πλέον από τις αρμόδιες υπηρεσίες και όχι από τον Δήμο Ναυπακτίας.
Πιο αναλυτικά, ο Γιάννης Σύψας αναφέρθηκε στον τρόπο εγκατάστασης των κατασκευών και στο κόστος που θα κληθούν να καταβάλλουν οι έμποροι – παραγωγοί – μικροπωλητές για τη συμμετοχή τους στην εμποροπανήγυρη της Ναυπάκτου.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό: ο κάθε μικροπωλητής κ.λπ. θα καταβάλλει στον κατασκευαστή των εγκαταστάσεων ως ανώτερο ποσό, αυτό των 210 ευρώ και θα παραλαμβάνει μια απόδειξη πληρωμής. Ακολούθως, θα πηγαίνει στην οικονομική υπηρεσία του Δήμου όπου και θα καταβάλλει ποσό 340 ευρώ που θα αφορά χώρο 3Χ3 τετρ. μέτρων. Μαζί με την απόδειξη πληρωμής θα του δίνεται και έντυπο άδειας εισόδου στον χώρο της εμποροπανήγυρης, αφού πρώτα στο «πλάνο» – σχέδιο που θα έχει ο Δήμος θα ορίζεται ο συγκεκριμένος – αριθμημένος χώρος του περιπτέρου του.
Ο κάθε συμμετέχων – έμπορος κ.λπ. θα μπορεί να ενοικιάζει χώρο μέχρι 6 θέσεις, ενώ στο πλάνο των θέσεων θα έχουν οι πάντες πρόσβαση.
Τονίστηκε επίσης ότι διαφορετική οικονομική πολιτική θα ισχύσει για τους ντόπιους έμπορους – παραγωγούς – μικροπωλητές που θα συμμετέχουν στην εμποροπανήγυρη, με τις τιμές να είναι αισθητά μειωμένες.
Πώς θα λειτουργήσουν φέτος
Πρακτικά και σύμφωνα με τον σχεδιασμό, ο Δήμος Ναυπακτίας εκχωρεί το δικαίωμα της κατασκευής των εγκαταστάσεων σε ιδιώτη, που πιθανόν να μην είναι ένας, οπότε θα προηγηθεί ένας άτυπος πρόχειρος διαγωνισμός – διαπραγμάτευση, ο οποίος και υπογράφει με τον Δήμο μια σύμβαση.
Ο κατασκευαστής αναλαμβάνει να καλύψει έναν χώρο 7.200 τ.μ. στο χώρο της εμποροπανήγυρης, τοποθετώντας σε αυτόν 440 «περίπτερα», με τον ηλεκτρολογικό εξοπλισμό τους καθώς και δώδεκα χημικές τουαλέτες και ντουζιέρες. Αναλαμβάνει επίσης το θέμα της καθαριότητας και της φύλαξης του χώρου.
Σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, ο κατασκευαστής καταβάλλει στον Δήμο Ναυπακτίας το τίμημα για τα 440 «περίπτερα», ασχέτως αν αυτά καλυφθούν – ενοικιαστούν από εμπόρους κ.λπ.’
Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες έμποροι – παραγωγοί κ.λπ. καταβάλλουν, όπως προαναφέραμε, ως κατασκευαστικά έξοδα στον κατασκευαστή το ποσό των 210 ευρώ (μέγιστο) και με τη θεωρημένη απόδειξη που παραλαμβάνουν προχωρούν στο Οικονομικό Τμήμα του Δήμου για τα περαιτέρω.
Τονίστηκε επίσης ότι ο χώρος θα είναι περιφραγμένος και θα διαθέτει εξόδους ασφαλείας.
Ερωτήματα και επισημάνσεις από την αντιπολίτευση
Στη συνέχεια της συζήτησης τέθηκαν ερωτήματα από την πλευρά της αντιπολίτευσης, τα οποία και εστιάστηκαν στη διασφάλιση της διαφάνειας στις οικονομικές συναλλαγές μεταξύ κατασκευαστή και συμμετεχόντων στην εμποροπανήγυρη.
Στην τοποθέτησή του ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γιάννης Μπουλές, αναφέρθηκε στο τι παρέλαβε το 2011 ως δημοτική αρχή και τα όσα μέσα σε κλίμα αδιαφάνειας συνέβαιναν με την εμπλοκή του μεσάζοντα, τις απειλές κατά δημοτικών συμβούλων και τα οικονομικά αλισβερίσια που ήταν σε όλους γνωστά. «Καταργήσαμε τον μεσάζοντα, μια διαδικασία πολύ δύσκολη και η προσπάθειά μας αυτή απέδωσε. Στο ερωτηματολόγιο που κυκλοφορήσαμε στην τελευταία διοργάνωση, οι γνώμες από τους εμπόρους που πήραν μέρος στο παζάρι ήταν θετικές. Φοβάμαι όμως σήμερα, και παρά τις αγαθές προθέσεις σας, ότι οδηγούμαστε πάλι πίσω. Πρέπει να γίνει αναβάθμιση των παζαριών, όμως αυτή να μην γίνει με την εκχώρηση των πάντων. Η αναβάθμιση θα πρέπει να γίνει με στόχο τις μόνιμες εγκαταστάσεις, αξιοποιώντας τα έσοδα από τα παζάρια», σημείωσε ο Γ. Μπουλές για να τονίσει κλείνοντας ότι ο συγκεκριμένος τρόπος της διοργάνωσης των παζαριών δεν τον βρίσκει σύμφωνο, χαρακτηρίζοντας μάλιστα φωτογραφικό τον διαγωνισμό.
Ο εκπρόσωπος της ελάσσονος αντιπολίτευσης Ντίνος Τσουκαλάς, σημείωσε και αυτός από την πλευρά του ότι έτσι όπως τέθηκαν τα θέματα από την εισήγηση της Δημοτικής Αρχής «δεν υπάρχει άλλος δρόμος» και εκχωρούνται όλα στον μεσάζοντα. Σημείωσε ωστόσο ότι στόχος πρέπει να είναι οι μόνιμες εγκαταστάσεις που θα φέρουν χρήματα στον Δήμο με λειτουργία και εκτός περιόδου παζαριών, ως εκθεσιακός, συνεδριακός χώρος κ.λπ.
Από την πλευρά του ο Γιώργος Γούλας εστίασε στην αναβάθμιση του χώρου με το θέμα της ασφαλτόστρωσής του, ενώ διατήρησε τις επιφυλάξεις του ως προς το θέμα να υπάρξουν φαινόμενα του παρελθόντος, προτρέποντας τη Δημοτική Αρχή και την αρμόδια Επιτροπή να εγγυηθεί τον έλεγχο.
Τέλος, ο Ευθύμιος Ζέλιος, στην τοποθέτησή του σημείωσε πως σαν παράταξη είναι αντίθετη με την όποια σύμπραξη ιδιώτη με τον Δήμο, προτείνοντας να αναλάβει ο Δήμος την εξ ολοκλήρου διοργάνωση και κατασκευή των παζαριών στο μέλλον, δίνοντας εργασία σε ειδικότητες από ντόπιους εργαζόμενους – ανέργους.
«Πρώτιστη πολιτική επιλογή και αδιαπραγμάτευτη», χαρακτήρισε ο αντιδήμαρχος Κώστας Καρακώστας το θέμα της ασφάλειας, τονίζοντας: «με την επιφύλαξη ότι όλα θα πάνε καλά, στον απολογισμό για τα παζάρια θα κάνουμε ταμείο». Πρότεινε δε να δεσμευτεί το Δημοτικό Συμβούλιο και η αρμόδια Επιτροπή για την εμποροπανήγυρη, αμέσως μετά το τέλος των φετινών παζαριών να ξεκινήσει τις διαδικασίες – συζητήσεις για τη διοργάνωση του 2015 και με στόχο τη δημιουργία μόνιμων εγκαταστάσεων.
Στο θέμα των μόνιμων εγκαταστάσεων αναφέρθηκε και ο αντιδήμαρχος Ανδρέας Κοτσανάς, σημειώνοντας ωστόσο ότι θα πρέπει να μπει στο τραπέζι και το θέμα της «αιμορραγίας» χρημάτων από την αγορά της Ναυπάκτου κατά τις μέρες των παζαριών, που τα υπολόγισε ότι αγγίζουν τα 2 εκατ. ευρώ.
Στο θέμα των μόνιμων εγκαταστάσεων, συμφώνησαν άπαντες οι δημοτικοί σύμβουλοι, τονίζοντας ότι θα αναβαθμίσουν τη διοργάνωση, θέμα που θα πρέπει άμεσα να συζητηθεί και με συγκεκριμένο πλάνο και μελέτες να υλοποιηθεί.
Τέλος, κατά την ψηφοφορία που ακολούθησε για το θέμα της οργάνωσης και τις προϋποθέσεις λειτουργίας της εμποροπανήγυρης Ναυπάκτου, ψήφισαν κατά ο Ευθύμιος Ζέλιος, ενώ η παράταξη Μπουλέ ψήφισε λευκό.
emprosnews.gr
| Σας άρεσε; Πατήστε... |
|---|
loading...