Σε απελπισία έχει φέρει τους κτηνοτρόφους ο καταρροϊκός πυρετός « aitoloakarnanianet

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Σε απελπισία έχει φέρει τους κτηνοτρόφους ο καταρροϊκός πυρετός

στις   11:45 π.μ.  |  Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014






Κινητοποίηση πραγματοποίησαν σήμερα οι κτηνοτρόφοι στην Αμφιλοχία, διεκδικώντας αποζημιώσεις για τους θανάτους των ζώων τους, εξαιτίας του καταρροϊκού πυρετού.

Οι κτηνοτρόφοι του νομού βρίσκονται σε απελπισία, αφού καθημερινά χάνουν ζώα εξαιτίας της νόσου και δεν πρόκειται να πάρουν αποζημίωση, καθώς ο ΕΛΓΑ δεν αναγνωρίζει τις ζημίες. Όλες οι αρμόδιες αρχές παραδέχονται ότι οι θάνατοι των ζώων οφείλονται στον καταρροϊκό πυρετό, αλλά η Πολιτεία δεν διαθέτει τα χρήματα για τις αποζημιώσεις. Να σημειωθεί ότι έχουν προβλεφτεί μόνο 5 εκ. ευρώ για να αποζημιωθούν 90.000 κτηνοτρόφοι πανελλαδικά, τα οποία δεν αρκούν ούτε κατ’ ελάχιστον για να καλύψουν τις απώλειες.
Πανελλαδικά, το ζωικό κεφάλαιο των αιγοπροβάτων ανέρχεται στα 15 εκ. ζώα, και υπολογίζεται ότι οι απώλειες θα ξεπεράσουν τα 2 εκ. Κατά συνέπεια θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα στην κάλυψη των αγορών με γάλα και κρέας, αφού και τα ζώα που θα απομείνουν δεν θα μπορούν να αποδώσουν. Ο νομός Αιτωλοακαρνανίας έχει το μεγαλύτερο ζωικό κεφάλαιο σε όλη τη χώρα, πράγμα που σημαίνει ότι θα έχει και τις περισσότερες απώλειες. Ο πρόεδρος του ΕΛΓΑ, ο οποίος χθες βρισκόταν στην περιοχή υπογράμμισε ότι θα δοθούν αποζημιώσεις στους κτηνοτρόφους μόνο για την κάλυψη του κόστους της θεραπείας των ζώων, αλλά αυτό είναι μηδαμινό μπροστά στη ζημιά που παθαίνουν τα κοπάδι.
Ο προϊστάμενος της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας Στ. Νικολόπουλος πρότεινε στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης την αποζημίωση όλων των κτηνοτρόφων του νομού αλλά είναι αμφίβολο αν το υπουργείο κάνει δεκτό το αίτημα. Και οι κτηνοτρόφοι απευθύνουν έκκληση προς το υπουργείο να σκύψει στο πρόβλημα γιατί πλέον τίθεται θέμα επιβίωσης στον κτηνοτροφικό κόσμο του νομού.

ΒΑΣΩ ΒΗΤΤΑ




aixmi-news.gr
Σας άρεσε; Πατήστε...
loading...