Βγαίνουν και πάλι στους δρόμους οι αγρότες « aitoloakarnanianet

Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

Βγαίνουν και πάλι στους δρόμους οι αγρότες


Κάλεσμα στον αγροτικό κόσμο να συμμετάσχει  δυναμικά στο συλλαλητήριο που διοργανώνει ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Πύργου στις 24 Σεπτεμβρίου έξω από το Διοικητήριο του Πύργου, με αιχμή τον ΕΝΦΙΑ αλλά και την ανύπαρκτη τιμή στη σταφίδα και  τα άλλα αγροτικά προϊόντα απεύθυναν χθες  τα μέλη της διοίκησης του Αγροτικού Συνεταιρισμού Πύργου κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν από τα γραφεία τους στον Πύργο.

Ταυτόχρονα αναφέρθηκαν στην γενικότερη πολιτική κατάσταση, στις πρακτικές που ακολουθεί η κυβέρνηση και οδηγούν στο ξεκλήρισμα της αγροτιάς και ολόκληρου του ελληνικού λαού και την ανάγκη να υπάρξει μαζική  αντίσταση για την ανατροπή τους.



Αθανασία Ηλιοπούλου: Χρέος μας η αντίσταση

Η γραμματέας του Α/Σ Πύργου Αθανασία Ηλιοπούλου στην σύντομη τοποθέτησή της  είπε ότι το κάλεσμα τους απευθύνεται όχι μόνον στους αγρότες αλλά σε όλους τους πολίτες που βιώνουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα λόγω της εξοντωτικής κυβερνητικής πολιτικής. «Από τι μια ο ΕΝΦΙΑ με τα υπέρογκα ποσά τα οποία καλούνται να πληρώνουν οι πολίτες και από την άλλη το νέο σύστημα που προωθείται στην υγεία και στερεί σε όλους και κατ επέκταση στους αγρότες να έχουν έστω στοιχειώδη δωρεάν υγειονομική περίθαλψη, σε συνδυασμό με τις ελάχιστες απολαβές από την πώληση των αγροτικών προϊόντων, μας οδηγούν σε απόγνωση και οφείλουμε να αντισταθούμε» τόνισε η κ. Ηλιοπούλου.



Μιχάλης Πλαστουργός: Να πάνε στα σπίτια τους



Η κυβέρνηση η ίδια είχε τάξει ότι θα λήξουν τα χαράτσια και θα έρθει ένας νέος φόρος δίκαιος ενιαίος για όλους. Και φτάσαμε στο νέο μοντέλο, τον ΕΝΦΙΑ ! Δεν τον αποδεχόμαστε, Ούτε με εκπτώσεις, ούτε με δόσεις. Να καταργηθεί, είπε στην εισαγωγή του ο πρόεδρος του Α/Σ Πύργου Μιχάλης Πλαστουργός.

Σε ο,τι αφορά τη σταφίδα, ανέφερε ότι είναι το προϊόν με τη μεγαλύτερη μοριοδότηση, ήτοι ο χρόνος εργασίας που απαιτείται για την καλλιέργεια της είναι από 8 -10 μήνες για τον παραγωγό. «Και αυτό το προϊόν σήμερα δεν έχει τιμή ! Δεν έχει ανακοινώσει τιμή ούτε η ΣΚΟΣ, ούτε η πρώην ΕΑΣ, ούτε καν οι έμποροί ! Αν δεν μπορούν ούτε αυτό να κάνουν γιατί βρίσκονται σε αυτές τις θέσεις; Να παραιτηθούν! Να πάνε στα σπίτια τους», είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Πλαστουργός αναφέρθηκε στην τακτική τόσο της ΣΚΟΣ, όσο και της πρώην ΕΑΣ Ηλείας –Ολυμπίας, για την οποία είπε ότι εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το όνομα αλλά δεν ενημερώνει ότι εκπροσωπεί όχι τους 7000 μέλη που είχε κάποτε αλλά 2 συνεταιρισμούς του ίδιου χωριού όλους –όλους ενώ διαχειρίζεται την τεράστια περιουσία των παραγωγών. Επανέλαβε ότι ο Α/Σ Πύργου είναι καθ΄όλα νόμιμος και θα διεκδικήσει με κάθε τρόπο και νομικά, το μερίδιό του  από το 12% των μετοχών με το οποίο η ΕΑΣ Ηλείας Ολυμπίας συμμετέχει στην ΣΚΟΣ και το 3% των μετοχών που κατείχε η ΕΑΣ  από την Τράπεζα Ελλάδας.

Ταυτόχρονα, επειδή όπως εξήγησε «παίζονται παιχνίδια με την σταφίδα, ο Α/Σ Πύργου θα ζητήσει άτοκο δάνειο από τις τράπεζες, ώστε να προχωρήσει σε συγκέντρωση σταφίδας και άλλων προϊόντων των μελών του ( σταφύλι, καλαμπόκι, λάδι ).

Αναφέρθηκε τέλος στις εκλογές που προετοιμάζονται από την ΠΑΣΕΓΕΣ για τον Οκτώβριο και αναρωτήθηκε ποιοι θα μετέχουν σε αυτές από την Ηλεία,  ποιους θα εκπροσωπήσουν και με ποια νομιμοποίηση;



Σπύρος Ροζής: Παιχνίδια πίσω από την πλάτη μας;

Ο αντιπρόεδρος του συμβουλίου του Α/ Σ Πύργου, εστίασε αποκλειστικά στη σταφίδα, λέγοντας ότι σήμερα οι παραγωγοί την έχουν στα αλώνια τους ή στις αποθήκες όσοι έχουν, και δεν ξέρουν τη να την κάνουν! Δεν υπάρχει όχι συνεταιριστική οργάνωση που να έχει αναφέρει συγκέντρωση με τιμή για το προιόν, αλλά ούτε έμπορος δεν κυκλοφορεί!

« Μας έβαλαν στο λούκι να κάνουμε νέα φυτέματα που στοίχησαν πολλά χρήματα, για μηχανική καλλιέργεια κλπ και σήμερα το σύστημα έχει αδρανήσει και δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον για τη σταφίδα ! Μόνο κάποιοι μιλούν για 30% προκαταβολή σε τρεις μήνες από την παράδοση της  σταφίδας και τα υπόλοιπα όταν λέει ξεκαθαρίσουν. Θέλω να μάθω τι παιχνίδι παίζονται πίσω από την πλάτη μας»,είπε. Τέλος ο κ. Ροζής κατάγγειλε ότι ακόμα και στην ΕΑΣ έχουν να γίνουν εκλογές μια δεκαετία και ζήτησε την παρέμβαση της πολιτείας για να διευκρινιστεί πως ο κ. Καλλιμώρος είναι στην διοίκηση της ΣΚΟΣ, αν νομιμοποιείται να διαχειρίζεται την τεράστια περιουσία και με ποιο δικαίωμα παίρνει αποφάσεις.



Ανδρέας Κούτρας: Είμαστε στο και πέντε !

Ο παλιός συνδικαλιστής και ταμίας του Α/ Σ Πύργου, στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα ανάπτυξης αγώνων καθώς όπως είπε δεν τρέφουν «ψευδαισθήσεις και ξέρουν ότι οι μέρες που έρχονται θα είναι πολύ δύσκολες για τους αγρότες». Ο κ. Κουτρας αναφέρθηκε στον απόηχο των Καλλικρατικών εκλογών, των υποσχέσεων και των δεσμεύσεων που ανέλαβαν κάποιοι για να υφαρπάξουν ψήφους  στην συνέχεια εξαφανίστηκαν. «Κανένας τους δεν φάνηκε στην μεγάλη αγωνία που ζει ο σταφοδοπαραγωγικός κόσμος της Ηλείας, αλλά και όλων των σταφοδοπαραγωγικών νομών του Μοριά, ώστε να πάρουν θέση. Για το τι γίνεται με την τιμή της σταφίδας, με το μέλλον των παραγωγών και των οικογενειών τους. Ποια είναι η προοπτική τους ; Θα συνεχίσουν να καλλιεργούν ή θα την ξεπμουντουλώσουν; Και τι θα καλλιεργούν;» αναρωτήθηκε.

Ο κ Κούτρας επεσήμανε ότι η σταφίδα στην Ηλεία να έφτασε από τους 75χιλ τόνους στους 25 χιλ και δεν είναι δυνατόν σήμερα να μην μπορούν να τους εξάγουν. Επέμενε ότι η μαύρη σταφίδα είναι ένα δυναμικό προϊόν, ανώτερο ποιοτικά από τη σουλτανίνα για την οποία ανακοινώθηκε τιμή 3% πάνω και το ζήτημα είναι «τι παιχνίδια παίζονται με την κορινθιακή». Αναφερόμενος στο γεγονός ότι ΣΚΟΣ και έμποροί στοχεύουν να πάρουν τζάμπα τη σταφίδα, μίλησε για την διάλυση του συνεταιριστικού κινήματος και των οργανώσεων των παραγωγών, την κατάργηση του ΑΣΟ, τον διαμελισμό της τεράστιας περιουσίας του σε Δήμους και Περιφέρειες επί Τζουμάκα κλπ, καταλόγισε ανευθυνότητα, ανικανότητα αλλά και πολιτικές σκοπιμότητες στους διοικούντες για να καταλήξει ότι ο λαός και κυρίως οι αγρότες πρέπει να τους στείλουν το μήνυμα ότι θα πρέπει να παραιτηθούν και να φύγουν. Ο μόνος τρόπος για να το αντιληφθούν είναι μέσα από τον λαϊκό ξεσηκωμό και τους αγώνες, είπε ο κ Κούτρας και κάλεσε όλους μαζικά να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο της 24ης Σεπτεμβρίου.Πηγή: ilialive.gr

loading...
Αν σου άρεσε το άρθρο μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κοινοποίηση στο Facebook