Ασυντήρητο το μνημείο των 59 εκτελεσθέντων στα Καλύβια « aitoloakarnanianet

Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

Ασυντήρητο το μνημείο των 59 εκτελεσθέντων στα Καλύβια

epi-mnimeio-ektelesthenton-kalyvia1
Πέρασαν για μια ακόμη φορά, οι εκδηλώσεις μνήμης που γίνονται κάθε χρόνο στα τέλη Ιουλίου στο μνημείο των 59 εκτελεσθέντων πατριωτών στα Καλύβια και ο ιστορικός χώρος, σιωπηλά, θα παραμείνει… στη λήθη, αναφέρει η τοπική ιστοσελίδα των Καλυβίων kalyvia.gr και συνεχίζει ως εξής:
Το μνημείο το οποίο κατασκευάσθηκε το 1984, από τη Νομαρχία Αιτωλοακαρνανίας και την Κοινότητα Καλυβίων, επί προεδρίας Ευθύμιου Χρυσικού, και αποτέλεσε τότε την ελάχιστη τιμή της πατρίδας προς τους πεσόντες Έλληνες τον Ιούλιο του 1944, από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής, τιμάται η υπέρτατη θυσία και η προσφορά τους στον απελευθερωτικό αγώνα του λαού μας!
Με χρήματα του ελληνικού λαού, το μνημείο αποδόθηκε στις νεώτερες γενιές για να θυμούνται τα τραγικά ιστορικά γεγονότα που σημάδευσαν τον τόπο μας, αλλά και να διοργανώνονται εκδηλώσεις στο συγκεκριμένη θέση «Φυλάκιο», επί της σιδηροδρομικής γραμμής.
Μετά από πολλά χρόνια καθαρίσθηκε από αρμόδιο συνεργείο Καθαριότητας του Δήμου Αγρινίου η πίσω πλευρά του μνημείου, η οποία ήταν γεμάτη αγριάγκαθα, βάτα και χορτάρια, κάτι που βοήθησε στην ανάδειξη του μνημείου και του χώρου.
epi-mnimeio-ektelesthenton-kalyvia2
Στη συνέχεια και κατά κάποιο τρόπο, αυτό «βοήθησε» άγνωστους βέβηλους να κλέψουν τον ορειχάλκινο βωμό του μνημείου, παραμονές της φετινής εκδήλωσης και να ρίξει «βαριά σκιά» στον εορτασμό τιμής και μνήμης.
Ο βωμός παρά τις αναζητήσεις, δεν έχει ανεβρεθεί, και το μνημείο παραμένει «γυμνό», μέχρι να στηθεί στο βάθρο ένας καινούργιος…
Η άμεση συντήρηση του μνημείου, έτσι και αλλιώς είναι αναγκαία, αφού τα μάρμαρα σε διάφορα σημεία είναι σπασμένα, τα μωσαϊκά στα πλατύσκαλα έχουν διαβρωθεί, η παροχή ρεύματος έχει διακοπεί, ενώ οι πρίζες και οι στύλοι φωτισμού είναι ξεχαρβαλωμένα, με αποτέλεσμα τη νύχτα να πέφτει «μαύρο» σκοτάδι…
epi-mnimeio-ektelesthenton-kalyvia3
Κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής τα χορτάρια καθαρίσθηκαν και τα δένδρα θα ήταν καλό να καλλωπισθούν και να κλαδευτούν, προκειμένου να ομορφύνει το τοπίο.
Θα προτείναμε επίσης στον ιστορικό αυτό χώρο να στηθεί μελλοντικά κάποιο έργο τέχνης, ίσως από μπρούντζο ή μάρμαρο, που θα αναπαριστά κάποιες μορφές και θα θυμίζουν το γεγονός της θυσίας των Ελλήνων, αναδεικνύοντας συνολικά το μνημείο, ενώ ταυτόχρονα θα του προσδίδει αίγλη και μεγαλοσύνη, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχα μνημεία, άλλων περιοχών της πατρίδας μας!
epi-mnimeio-ektelesthenton-kalyvia5
Τέλος θα προτείναμε η νέα δημοτική αρχή Αγρινίου, να μελετήσει με ευαισθησία το συγκεκριμένο θέμα και να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες ούτως ώστε το μνημείο των 59 εκτελεσθέντων Ελλήνων στα Καλύβια, να συντηρηθεί άμεσα και να αποκτήσει την πρέπουσα εικόνα που του αξίζει…
epi-mnimeio-ektelesthenton-kalyvia4kalyvia.gr
loading...
Αν σου άρεσε το άρθρο μοιράσου το με τους φίλους σου!

Κοινοποίηση στο Facebook