
Tου ΣΩΚΡΑΤΗ ΣΤΕΛΛΙΟΥ
Με τις απερχόμενες δημοτικές αρχές να υποβάλλονται σε τρίμηνo βάσανο αναμονής μέχρι να παραδώσουν, διανύουμε ένα νεκρό
διάστημα που ήδη προκαλεί δυσλειτουργίες και αλυσιδωτές αναταράξεις στους δήμους.
διάστημα που ήδη προκαλεί δυσλειτουργίες και αλυσιδωτές αναταράξεις στους δήμους.
Στο νομό μας σε έξι από τους επτά οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης έχουμε αλλαγή σκυτάλης καθώς μόνο η Αμφιλοχία και ο Αποστ. Κοιμήσης «διασώθηκε» με οριακή πλειοψηφία. Στο Θέρμο και στη Βόνιτσα οι δήμαρχοι δεν ήταν εκ νέου υποψήφιοι και στους υπόλοιπους τέσσερις δήμους αποδοκιμάστηκαν από τους δημότες. Μάλιστα στους τρεις μεγαλύτερους δήμους (Αγρίνιο, Μεσολόγγι, Ναύπακτος) οι δημοτικές αρχές υπέστησαν συντριβή και βίωσαν αποτελέσματα πολύ χειρότερα του αναμενόμενου.
Είναι προφανές πως ο... «τυφώνας Καλλικράτης» σάρωσε τα πάντα στο πέρασμά του. Κληθέντες να διαχειριστούν αυτή την μεγάλη αλλαγή οι δήμαρχοι και οι συνεργάτες τους υπέστησαν άνευ προηγουμένου φθορά. Τους μείωσαν τους πόρους, τους φόρτωσαν με αρμοδιότητες, πολλοί δεν είχαν προσωπικό, άλλοι αντιμετώπισαν βουνό χρεών. Η συνέχεια ήταν αναμενόμενη, το μόνο που διέφερε ήταν το μέγεθος της αποδοκιμασίας.
Στο Μεσολόγγι π.χ. η δημοτική αρχή είχε χάσει κατά κράτος τη μάχη της καθημερινότητας και έμεινε τρίτη με τραγικά ποσοστά. «Καλά, εμείς είχαμε εσωτερικά προβλήματα και χάσαμε σε πολλά μέτωπα το παιχνίδι. Αλλά στο Μεσολόγγι πώς έχασε η δημοτική αρχή με έργα 40 εκατ. ευρώ;», με ρωτούσε τις προάλλες αντιδήμαρχος γειτονικού δήμου, από τους ηττημένους κι αυτός, όπως καταλάβατε. Ο κόσμος όμως δεν μπορεί να αντιληφθεί αμέσως την μελλοντική (αμφίβολη πολλές φορές) χρησιμότητα που μπορεί να έχουν κάποια έργα. Βαθμολογεί με βάση την καθημερινότητα, εάν απολαμβάνει καθαριότητα, εάν οι χώροι είναι ευπρεπείς, εάν οι υπηρεσίες του δήμου αντιμετωπίζουν το κυκλοφοριακό, τις καταλήψεις χώρων και όλες τις καθημερινές μικροπαρανομίες.
Οι τέσσερις δημοτικές αρχές, πέντε μαζί με τη Βόνιτσα που ζήτησε εντολή ένας συνεργάτης του νυν δημάρχου, διαχειρίστηκαν αυτή την κατάσταση ανεπιτυχώς. Και ανάλογα το βαθμό απόκρισης είχαν και αντίστοιχα αποτελέσματα. Στη Βόνιτσα και το Ξηρόμερο έχασαν πιο δύσκολα, στους υπόλοιπους δήμους οι αντίπαλοι έκαναν περίπατο.
Ο ίδιος αντιδήμαρχος μου έλεγε πως οι επόμενοι θα τα πάνε καλύτερα γιατί οι απερχόμενες αρχές έφτασαν στον πάτο. Στην περίπτωση του Μεσολογγίου έχουμε ακόμη καιρό για να δούμε αν θα ισχύσει κάτι τέτοιο. Αυτό που ευχόμαστε όλοι τώρα είναι να πετύχουν οι επερχόμενοι για το καλό του τόπου. Είναι απαίτηση όλων.
loading...
Αν σου άρεσε το άρθρο μοιράσου το με τους φίλους σου!