Ναύπακτος:«Βομβαρδισμένο» τοπίο η Άνω Χώρα…Φωτο.Τι συμβαίνει με το έργο; « aitoloakarnanianet

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014

Ναύπακτος:«Βομβαρδισμένο» τοπίο η Άνω Χώρα…Φωτο.Τι συμβαίνει με το έργο;

Κατηγορία ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ στις   7:20 μ.μ.  |  Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014


-Σε δυσμενή θέση ο τουριστικό κλάδος της περιοχής.
-Τι λέει ο δήμαρχος Γ.Μπουλές και ο δημοτικός σύμβουλος Θ.Κοτρωνιάς;
Τραγική είναι η εικόνα που παρουσιάζει η Άνω Χώρα από την  εγκατάλειψη του έργου της αποχέτευσης και του δικτύου της από την εργολάβο.Σύμφωνα με το δήμο,ο εργολάβος έχει προβεί σε διακοπή εργασιών λόγω έλλειψης χρηματοδότησης από το ταμείο,με το υπουργείο να προχωρά σε εξορθολογισμό όλων των έργων που βρίσκονται στο πρόγραμμα,αφού τα διαθέσιμα κονδύλια είναι πολύ λιγότερα.Αυτό σημαίνει ότι μετά τον έλεγχο αρκετά έργα να βρεθούν  πιθανώς  στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων με τα γνωστά προβλήματα χρηματοδότησης και αποπεράτωσης
-Ο δημοτικός σύμβουλος Θωμάς Κοτρωνιάς επισημαίνει ότι το έργο από τις αρχές του 2012  θα είχε καλύτερη μοίρα αν παρουσιαζόταν ενιαίο και όχι σε δύο κομμάτια Αποχέτευση- Βιολογικός,διότι τα χρήματα υπήρχαν σε συγκεκριμένο κωδικό.
Το έργο επισημαίνει,κινδυνεύει με απένταξη αν δε συμβασιοποιηθεί άμεσα το κύριο μέρος που είναι ο βιολογικός καθαρισμός και μπορεί να ξαναζήσουμε το παράδειγμα της αποχέτευσης Ναυπάκτου που σώθηκε τελευταία στιγμή με το δάνειο των 600.000 ευρώ που σύναψε η ΔΕΥΑΝ με την τράπεζα ώστε να πληρωθεί το ΦΠΑ.Μέχρι τέλος του 2015 το έργο θα πρέπει να είναι παραδοτέο και λειτουργικό αλλιώς ίσως ζήσουμε μια νέα αποχέτευση της Ναυπάκτου με τα γνωστά αποτελέσματα.
-Τι επισημαίνει ο δήμαρχος Ναυπακτίας Γ.Μπουλές;
Η δημοτική αρχή επισημαίνει (δήλωση δημάρχου στο Nafpaktianews) ότι «με την ξεχωριστή δημοπράτηση του δικτύου και της αποχέτευσης,το όφελος από την έκπτωση του έργου ήταν της τάξης των 620.000 ευρώ,κάτι που δεν θα συνέβαινε στην περίπτωση που το έργο δεν έσπαγε,αφού το όφελος σ’αυτή την περίπτωση δεν θα ξεπερνούσε το 10%».
-Ο δήμος στην πραγματικότητα οφελήθηκε από αυτή την έκπτωση;
Να σημειωθεί ότι το έργο είναι προυπολογισμού 2.200.000 και αφορά το σύνολο του έργου (Αποχέτευση και βιολογικός).Στην τελική και μετά τις εκπτώσεις η αποχέτευση φθάνει τις 900.000 ευρώ και ο βιολογικός τις 680.000.
Τι επισημαίνει ο δήμαρχος Γ.Μπουλές στο Nafpaktianews;
Το πρόβλημα σύμφωνα με τον δήμαρχο Γ.Μπουλέ εντοπίζεται στο γεγονός ότι το υπουργείο εξετάζει όλα τα ενταγμένα έργα,τα οποία είναι πολλά περισσότερα από τα χρήματα που βρίσκονται προς διάθεση από το πρόγραμμα.
Θα πρέπει είπε,όσα έργα απενταχθούν από το ταμείο,να μπουν στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.Αλλά αυτό δεν είναι ευθύνη της δημοτικής αρχής.
Το έργο της Άνω Χώρας είναι ολοκληρωμένο κατά 95% ,ενώ στην ίδια μοίρα απραξίας βρίσκεται και το έργο των στεγών της ΑΛΚΥΟΝΗΣ που και έκει υπάρχει διακοπή εργασιών από τον εργολάβο αφού έχει παράγει έργο 600.000 ευρώ και έχουν πιστωθεί στο λογαριασμό του μόνο οι 100.000.Ο νόμος είπε ο κ. δήμαρχος δίνει τη δυνατότητα στον εργολάβο 1 μήνα μετά την καθυστέρηση καταβολής χρημάτων να κηρύξει παύση εργασιών του έργου.
-Ο κ. Κοτρωνιάς επισημαίνει ότι η αποχέτευση είναι τελειωμένη κατά 95% αλλά το δεύτερο μέρος του έργου ο Βιολογικός δεν έχει καν συμβασιοποιηθεί. Συνεπώς το έργο συνολικά είναι κάτω από το 50% και μη λειτουργικό. Κύρια αιτία πιθανής οριστικής απένταξης, είναι η μεγάλη καθυστέρηση ( τρία χρόνια ) να συμβασιοποιηθεί ο Βιολογικός.
 Τι σημαίνει αυτό;
Ότι αν επαληθευτεί το κακό σενάριο το έργο της Άνω Χώρας και ενδεχομένως και άλλα που έχουν παγώσει (στέγη Αλκυόνης κλπ)  που έχει σταματήσει λόγω έλλειψης  προς τον εργολάβο,κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός ταμείου,στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων με τα γνωστά προβλήματα χρόνου και διάθεσης πόρων.
Οι ζημιωμένοι για την ώρα φαίνεται να είναι οι 20 και πλέον επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της Άνω Χώρας,που βλέπουν μια κατάσταση τραγική όσο αφορά τις υποδομές και την αναστάτωση στην οποία έχουν υποβληθεί.
Το σίγουρο είναι το στο θέμα θα επιστρέψουμε γιατί είναι ζωτικής σημασίας για την περιοχή.
DSC02602.jpgDSC02603.jpgDSC02604.jpgDSC02605.jpgDSC02606.jpgDSC02607.jpgDSC02608.jpgDSC02610.jpgDSC02611.jpgDSC02612.jpgDSC02627.jpgDSC02628.jpgDSC02629.jpgDSC02630.jpgDSC02631.jpgDSC02632.jpgDSC02633.jpgDSC02634.jpgDSC02635.jpg
nafpaktianews
Σας άρεσε; Πατήστε...
loading...