Νοσοκομείο Μεσολογγίου και Χάρτης Υγείας για τον νομό μας « aitoloakarnanianet

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Σάββατο 26 Ιουλίου 2014

Νοσοκομείο Μεσολογγίου και Χάρτης Υγείας για τον νομό μας

Κατηγορία ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ στις   5:29 μ.μ.  |  Σάββατο 26 Ιουλίου 2014

Νοσοκομείο Μεσολογγίου  και Χάρτης Υγείας για τον νομό μας
Για άλλη μια φορά διαβάζουμε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης αλλά και στα κοινωνικά δίκτυα για ένα «έγκλημα» που συντελείται στο Μεσολόγγι και αφορά το κλείσιμο του νοσοκομείου.

Γίνονται συνελεύσεις επί των συνελεύσεων, κομματικές και μη, οργανώνονται συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας αλλά και γκρουπ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με σκοπό στο να εμποδίσουν την κυβέρνηση να προχωρήσει στα σχέδιά της και να απειλήσει την δημόσια υγεία της περιοχής γιατί η εκλεγμένη κυβέρνηση εξυπηρετεί προφανώς κάποια σκοτεινά Αγρινιώτικα συμφέροντα που σκοπό έχουν να μειώσουν τον πληθυσμό του δήμου της Ιεράς Πόλης του Μεσολογγίου.

Ας πάρουμε όμως μια αναπνοή και ας θυμηθούμε τι έχουμε βιώσει εμείς οι λίγο μεγαλύτεροι ( ο γράφων οδεύει ολοταχώς προς τα σαράντα) τα χρόνια που μεγαλώσαμε εδώ σε αυτή την πόλη αλλά ας θυμηθούμε και τα χρόνια λίγο πριν την καθολική χρεοκοπία της  χώρας τόσο σε οικονομικό όσο και ηθικοπολιτισμικό επίπεδο. Θυμάμαι λοιπόν από το 1980 και μετά σοβαρά πχ παιδιατρικά περιστατικά να μην εξυπηρετούνται από το νοσοκομείο Μεσολογγίου αλλά να γίνεται διακομιδή προς Πάτρα που είχε τα ανάλογα εξειδικευμένα τμήματα. Αυτό δεν αφορούσε μόνο ατυχήματα με το αυτοκίνητο ή τα μηχανάκια αλλά και  έκτακτα παθολογικά περιστατικά όπως  παιδιά κοντά σε διαβητικό κώμα ή σοβαρές λοιμώξεις όπως μια βαριά πνευμονία. Δεν θυμάμαι ποτέ να θρηνούμε μαζικά θύματα επειδή τότε όχι μόνο οι έντρομοι γονείς οδηγούσαν 50 σχεδόν χιλιόμετρα να φτάσουν Πάτρα αλλά τότε δεν υπήρχε και γέφυρα και ο καιρός αν ήθελε σου επέτρεπε να πας στον προορισμό σου αλλιώς κοντινότερος προορισμός ήταν η Αθήνα ή τα Γιάννενα (Το Αγρίνιο είχε πάντα την ίδια μοίρα με το Μεσολόγγι). Θυμάμαι όμως τοπικά περιστατικά να σώζονται την τελευταία στιγμή από αλλεργικό σοκ χωρίς να χρειάζεται να μετακινηθούν μακριά.

Αντίστοιχα δεν θυμάμαι κανένας γνωστός μου από τους ενήλικες να κάνει κάποιο εξειδικευμένο χειρουργείο στο θηριώδες κτίριο που με τόσες τιμές και φανφάρες έγινε εδώ αλλά ούτε και στο παλιό αντίστοιχο του Αγρινίου.  Ξέρετε εσείς πολλούς που έκαναν επέμβαση ανοιχτής καρδιάς δηλαδή by pass ή  έστω να είχαμε ποτέ επεμβατικό καρδιολόγο για να κάνει «μπαλονάκι» ή θυμάστε ποτέ να χειρουργείται κανείς με σοβαρή κακοήθεια σε κάποιο ζωτικό όργανο του σώματος ή να κάνει κανείς μεταμόσχευση νεφρού κτλ; Αντίστοιχα όμως είχαμε εξαιρετική καρδιολογική κλινική για να αντιμετωπίσει επείγοντα περιστατικά όπως να σταθεροποιήσει σε πρώτο στάδιο εμφράγματα μυοκαρδίου και σε πολλές περιπτώσεις που δεν υπήρχε η δυνατότητα έστελναν ασθενείς στο Ρίο. Το ίδιο συνέβαινε με σοβαρά αυτοκινητιστικά ατυχήματα όπου γινόταν άμεση διακομιδή και πάλι Πάτρα.

Τι μας μαθαίνει λοιπόν η παραπάνω ιστορία; Ότι στην πραγματικότητα το νοσοκομείο Μεσολογγίου αλλά και το παλιό του Αγρινίου δεν λειτούργησαν ποτέ ως μεγάλα νοσοκομεία για σύνθετα πολύπλοκα ιατρικώς περιστατικά. Στην περιοχή του Αγρινίου όλοι γνωρίζουμε ότι έγινε ένα μεγάλο σύγχρονο κτίριο που εν δυνάμει θα μπορούσε να γίνει ανταγωνιστικό του πανεπιστημιακού νοσοκομείου στο Ρίο το οποίο καταρρέει σιγά σιγά -από ότι ακούω – αν επανδρωθεί όμως σωστά  κάτι  που είναι απαραίτητο.. Σε 40 χιλιόμετρα απόσταση περίπου υπάρχει το νοσοκομείο Μεσολογγίου το οποίο μπορεί σε συνεργασία με του Αγρινίου να συνεχίσει τον σημαντικό του ρόλο που είναι η άμεση αντιμετώπιση επειγόντων περιστατικών για σταθεροποίηση ασθενών και την ασφαλή μετέπειτα διακομιδή τους στο σωστά επανδρωμένο (επιμένω εδώ) κοντινό νοσοκομείο του Αγρινίου. Μια άλλη σκέψη θα ήταν να γίνει το νοσοκομείο Μεσολογγίου κέντρο αποκατάστασης ασθενών που έχουν υποστεί μεγάλες χειρουργικές επεμβάσεις και η αποθεραπεία τους απαιτεί χρόνο και συνεχή φροντίδα ώστε να αποφορτίζεται το αντίστοιχο νοσοκομείο Αγρινίου. Να θυμηθούμε ότι σε νησιά με μεγάλη τουριστική επισκεψιμότητα όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη δεν έχουν μεγάλα νοσοκομεία και τα δύσκολα περιστατικά εξυπηρετούνται με αερομεταφορά σε μεγάλα νοσοκομεία στην Αθήνα ή Κρήτη.

Επαναλαμβάνω ο σκοπός του γράφοντος δεν είναι να πει  στους υπεύθυνους φορείς τι ακριβώς θα μπορούσε να γίνει με το νοσοκομείο μας αλλά κυρίως να επισημάνει ότι ουσιαστικά στο παρελθόν το νοσοκομείο Μεσολογγίου έχει δουλέψει ως κέντρο υγείας  έχοντας βέβαια κάποια περιστατικά που χειρουργήθηκαν με επιτυχία εδώ χάρη στους πολύ καλούς γιατρούς που έχουμε και είχαμε στο παρελθόν (περιστατικά γενικής χειρουργικής ορθοπεδικής κτλ)  και το ίδιο ισχύει για αυτό του Αγρινίου.

Τι δυνατότητα μας δίνεται να διαπραγματευτούμε σε αυτό τον νομό για να έχουμε επιτέλους μια σωστή και ολοκληρωμένη περίθαλψη και να μην αναγκαζόμαστε να πηγαίνουμε είτε για τα παιδιά μας (Καραμανδάνειο Πατρών) είτε για εμάς  τους ίδιους Ρίο και Αθήνα;

Μας δίνεται η δυνατότητα να συνεννοηθούμε με τους αντίστοιχους φορείς του Αγρινίου για να δημιουργήσουμε για πρώτη φορά ένα κοινό μέτωπο συνεργασίας και να κάνουμε τον πρώτο  ΧΑΡΤΗ ΥΓΕΙΑΣ της περιοχής ώστε να ξέρουμε τι ανάγκες έχει ο νομός. Μας δίνεται η δυνατότητα με αγαστή και οργανωμένη συνεργασία να εξυπηρετεί ο νομός  ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ με σκοπό σχεδόν κανένας να μην φεύγει για απέναντι. Μας δίνεται η δυνατότητα ίσως στο μέλλον με κάποια ιδιωτική σχολή υγείας (σαν αυτές που υπάρχουν σχεδόν σε όλο τον κόσμο πια ) ή έστω ένα καινούριο τμήμα Ιατρικής  να έχουμε ένα  πανεπιστημιακό νοσοκομείο κοντά μας χωρίς τα έξοδα της γέφυρας Χαρίλαου Τρικούπη. Μας δίνεται η δυνατότητα με τις ανάλογες περικοπές που θα γίνουν για το νοσοκομείο Μεσολογγίου να δοθούν χρήματα για να αγοραστούν και να επανδρωθούν περισσότερα σύγχρονα ασθενοφόρα ή ακόμη και ελικόπτερο για την άμεση διακομιδή περιστατικών ακόμη και από ορεινά μέρη. Μας δίνεται η δυνατότητα με μελλοντική ηλεκτρονική διασύνδεση των δυο κτιρίων να υπάρχει πληροφόρηση τι ανάγκη δημιουργείται άμεσα για φάρμακα ή υλικά ώστε να μην υπάρχει έλλειψη ποτέ.

Θα ήθελα να αναφέρω ότι δυστυχώς η χώρα μας χρεοκόπησε για άλλη μια φορά παρόλο τον πακτωλό χρημάτων που δέχτηκε από τους ανάλγητους Ευρωπαίους εταίρους μας στο παρελθόν.  Αυτή την στιγμή συντελείται στην χώρα μια σημαντική προσπάθεια μαζέματος του σπάταλου κομματικού πελατειακού κράτους  και του περιορισμού της λαιμαργίας της κρατικοδίαιτης επιχειρηματικότητας όπου υπερκοστολογίσεις υλικών και φαρμάκων έγιναν δωρεάν συνεδριακές διακοπές σε εξωτικά μέρη , βίλες και κότερα. Πληρώνουμε απίστευτα μεγάλες εισφορές στους κρατικούς ασφαλιστικούς μας φορείς χωρίς όμως να έχουμε ολοκληρωμένη περίθαλψη. Είμαστε ο μεγαλύτερος  νομός της χώρας με απομακρυσμένα χωριά και δεν έχουμε ελικόπτερο μεταφοράς. Το καινούριο νοσοκομείο Αγρινίου έχει σοβαρές ελλείψεις σε φάρμακα και γιατρούς. Το ίδιο ισχύει και για το Μεσολόγγι.  Είναι λυπηρό να διαβάζω άρθρα από εξαιρετικούς γιατρούς συντοπίτες μας για σχέδιο του Αγρινίου για την εξαφάνιση του Μεσολογγίου λες και πρωτεύουσα ενός νομού σημαίνει δημόσιες υπηρεσίες και όχι ιστορία και προορισμός. Τελειώνοντας να αναφέρω ότι μέχρι τώρα εκλέγουμε πολιτικούς στο νομό που δεν έχουν όραμα. Αυτό το καταλαβαίνει κανείς όταν περνάει την γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης και μπαίνει στα σκοτάδια (στην κυριολεξία) του νομού μας.  Ακόμη και το νέο νοσοκομείο του Αγρινίου έγινε μακριά σχετικά από την Ιόνιο Οδό χωρίς πρόβλεψη για την ώρα σύνδεσής του (φαντάζομαι έξοδος από Αγγελόκαστρο ). Η κοινωνία θα πρέπει να ενημερωθεί σωστά και αντικειμενικά τόσο από τους φορείς όσο  και από τους εξαιρετικούς γιατρούς  ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ πώς μπορεί η  ΥΓΕΙΑ στο νομό να λειτουργήσει πραγματικά  και να είναι ανταποδοτική των φόρων και εισφορών που πληρώνουμε.

Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να έχουμε επίγνωση της κατάστασης της χώρας μας, να είμαστε ορθολογιστές και το κυριότερο μονιασμένοι  οι Αιτωλοακαρνάνες. Αν αυτό δεν γίνει εφικτό να το θυμάστε θα μείνουμε με δυο μεγάλα κτίρια μη επανδρωμένα σωστά και με ήρωες γιατρούς που ξεπερνούν τον εαυτό τους να σώσουν ασθενείς που σε οποιαδήποτε άλλη χώρα θα ήταν δεδομένο ότι σώζονται. Και αν μερικοί ανησυχούν ότι απαξιώνονται οι δημόσιες δομές της χώρας για να δοθεί προτεραιότητα σε  ιδιωτικές θα πρέπει να σκεφτούν σοβαρά ότι οι υπάλληλοι δυο νοσοκομείων δεν είναι εχθροί αλλά συναγωνιστές που μπορούν να ανταγωνιστούν σωστά τον οποιοδήποτε ιδιώτη. Και όταν κατεβαίνουμε να απαιτήσουμε ειδικά σε καιρό χρεοκοπίας και διαφθοράς πρέπει να έχουμε ξεκάθαρο πλάνο βιωσιμότητας γιατί δυστυχώς το Ευρωπαικό  χρηματόδεντρο μας το κόψανε οπότε πρέπει να ξέρουμε τι ακριβώς ζητάμε και πώς θα το στηρίξουμε αυτό που ζητάμε. Εμείς οι ίδιοι απαξιώνουμε την δημόσια υγεία και όχι κάποιοι μασονικοί κύκλοι συνομωσίας. Να το θυμάστε αυτό κάθε φορά που πάτε στο ΙΚΑ για οδοντιατρική θεραπεία.

                                                                                                          Ευχαριστώ για την φιλοξενία

                                                                                                               Χρήστος Διαμαντόπουλος

                                                                                                                      Περιοδοντολόγος
aixminews.gr
Σας άρεσε; Πατήστε...
loading...