11 Ιουνίου 1821 :Ημέρα απελευθέρωσης του Αγρινίου απ’ τον Τουρκικό ζυγό « aitoloakarnanianet

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014

11 Ιουνίου 1821 :Ημέρα απελευθέρωσης του Αγρινίου απ’ τον Τουρκικό ζυγό

Κατηγορία ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ στις   11:18 π.μ.  |  Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ημέρα απελευθέρωσης του Βραχωρίου απ’ τον Τουρκικό ζυγό η 11η Ιουνίου του 1821… και θα περίμενε κανείς, ιδιαίτερα υπό τις σημερινές συνθήκες κυβερνητικής καταπίεσης, υποταγής στην τριμερή επικυριαρχούσα της χώρας επιτροπή και υποδούλωσης στους δανειστές, η 11η Ιουνίου να είναι ημέρα ορόσημο.

Δυστυχώς πολλοί συμπολίτες μας αγνοούν ακόμη και αυτόν τον επετειακό χαρακτήρα της εν λόγω ημερομηνίας, γιατί, απλούστατα, κανείς δεν τους μίλησε ποτέ στο σχολείο γι’ αυτή και διότι ουδέποτε υπήρξε κάποια συστηματική και καλά συντονισμένη προσπάθεια να αναδειχθεί η 11η Ιουνίου.

Και όσες φορές προγραμματίστηκαν εκδηλώσεις, δεν είχαν ούτε προσανατολισμό, ούτε στόχευση.

Θα λέγαμε ότι έγιναν… απλώς και μόνο για να γίνουν, για να μην κατηγορηθούν οι ιθύνοντες ότι αδιαφορούν, ότι δεν τιμούν τους αθάνατους νεκρούς μας και την ιστορία μας.

Όπως ακριβώς γίνεται και φέτος δηλαδή: Υπάρχει το τυπικόν και αδιάφορο για την κοινωνία της κατάθεσης στεφάνων και της δοξολογίας (που αλίμονο αν έλειπαν κι αυτά), υπάρχει η καθιερωμένη λαϊκή γιορτή στη Χατζοπούλου απ’ το Λαογραφικό Μουσείο  και υπάρχει ακόμη ένα θεατρικό!

Και δεν διαφωνεί κανείς μ’ αυτές τις εκδηλώσεις. Αντίθετα εκείνο που λέμε είναι πως θα έπρεπε να διανθιστούν, να εμπλουτιστούν, να πλαισιωθούν από άλλες δράσεις, που να έχουν όμως αναφορά στην απελευθέρωση του Βραχωρίου. Να έχουν να κάνουν με την 11η Ιουνίου, τότε που «…η πρωτεύουσα του Κάρλελι, το Αγρίνιο, περιήλθεν εις χείρας των επαναστατών και μέγας επεκράτησεν ενθουσιασμός, όχι μόνον εις την Δυτικήν Ελλάδα, αλλ’ εις ολόκληρον τον Ελληνισμόν».

Σε άλλες πόλεις, τιμούν την επέτειο της απελευθέρωσης ακόμη και με παρελάσεις. Στο Αγρίνιο, επικράτησε μια αντίληψη «προοδευτισμού», που σαν αποτέλεσμα είχε να ξεθωριάσει η ίδια η ταυτότητα της πόλης, να απαξιωθεί η ιστορία της. Λες και είναι κακό να τιμά κανείς το παρελθόν του…

Και είναι εντυπωσιακό πράγματι το γεγονός ότι η απόλυτη πλειοψηφία των πολιτών γνωρίζει τον Βαρνακιώτη ως οδό, αγνοεί δε τελείως τον Χένδερσον… Αυτά πρέπει να αλλάξουν.
agrinioreport
Σας άρεσε; Πατήστε...
loading...