Εκτός τόπου και χρόνου …και εν προκειμένω κυριολεκτικά, είναι ηλεκτρονικό
σύστημα «υποδοχής» των επισκεπτών, αυτό με το οποίο το Θέρμο καλωσορίζει τους προσκυνητές και τους τουρίστες, όταν κατεβαίνουν απ’ τα λεωφορεία στην κεντρική πλατεία, μπροστά απ’ το δημαρχείο. Χθες, κατά την εκεί επίσκεψή μας, το πανάκριβο αυτό σύστημα μας πληροφόρησε ότι βρισκόμαστε στο 2000!!!
Το ολοκληρωμένο Τηλεματικό Σύστημα Δυναμικής Πληροφόρησης Κοινού κόστισε στους Αιτωλοακαρνάνες φορολογουμένους περισσότερο από ένα εκατομμύριο ευρώ!
Σε μια πρόχειρη έρευνα του agrinioreport.com εντοπίσαμε δυο έργα που χρηματοδοτήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια μέσω της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος.
Το ένα έχει να κάνει με το Αστικό ΚΤΕΛ Αγρινίου, είναι έργο του υπουργείου Μεταφορών και έχει προϋπολογισμό 650.000 ευρώ. Το εν λόγο έργο έχει να κάνει όχι μόνο με το τηλεματικό σύστημα πληροφόρησης, αλλά και με την αυτόματη έκδοση εισιτηρίων.
1.000.050,00 ευρώ, λοιπόν, για την τηλεματική και την ενημέρωσή μας. Να ξέρουμε τι ώρα θα περάσει το λεωφορείο,… μόνο που ούτε αυτό μπορούμε να το ξέρουμε, αφού το σύστημα δεν λειτουργεί. Ή, για να ακριβολογούμε, …λειτουργεί όταν θυμάται!!!
Είναι όμως το μόνο χρυσοπληρωμένο σύστημα που προμηθευτήκαμε την εποχή των παχιών αγελάδων, τότε που σκορπάγαμε εκατομμύρια σε χίλια δυο απίθανα προγράμματα, που καθόλου δεν αφορούν τον πολίτη; Όχι, βέβαια…
Κάτι λιγότερο από ένα εκατομμύριο ευρώ μας κόστισε το «Σύστημα Αυτόματης Ειδοποίησης, Προστασίας, Ανάδειξης και Διαχείρισης Περιβαλλοντικά Ευαίσθητων Περιοχών». Πολλά λεφτά, για το τίποτα…
Το εν λόγο σύστημα εγκαταστάθηκε στο νομό μας πριν από 5-6 περίπου χρόνια. Υποτίθεται ότι θα συνέβαλε στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, προστατεύοντας και διαφυλάσσοντας το περιβάλλον και τον φυσικό πλούτο της περιοχής. Με τη αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών, τη διαχείριση της απαιτούμενης γνώσης και της απρόσκοπτης πληροφόρησης προς τους πολίτες, το έργο στόχευε στη δημιουργία περιβαλλοντικής ευαισθησίας και υπευθυνότητας στους πολίτες, ενισχύοντας την κοινωνική συνοχή.
Πιο αναλυτικά, το έργο θα είχε μια σειρά από οφέλη, όπως:
Ο καλύτερος σχεδιασμός για την προετοιμασία και ετοιμότητα για την πυροπροστασία των ευαίσθητων περιοχών.
Η αποτελεσματικότερη διαχείριση των πόρων κατά την πρόληψη και την αντιμετώπιση των κινδύνων.
Η άμεση απόκριση σε περιπτώσεις καταστροφικών συμβάντων.
Η αποδοτικότερη λήψη αποφάσεων που βασίζεται σε όλα τα διαθέσιμα δεδομένα (ενέργειες, συμβάντα, πόροι, κτλ).
Ο αποτελεσματικότερος συντονισμός όλων των φορέων τόσο κατά την πρόληψη όσο και κατά την αντιμετώπιση των κινδύνων.
Η ευέλικτη διαχείριση των ενεργειών αποκατάστασης της περιοχής που επλήγη.
Όλα αυτά θα επιτυγχάνονταν με:
Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών
Υποσύστημα Προστασίας και Διαχείρισης Περιβαλλοντικά Ευαίσθητων Περιοχών
Υποσύστημα παρακολούθησης Περιβαντολλογικών Παραμέτρων
Υποσύστημα Μετάδοσης Εικόνας
Υποσύστημα Διαδικτυακής Πύλης
Στην πράξη το πανάκριβο αυτό σύστημα λειτούργησε για ένα μόνο χρόνο… με έναν υπάλληλο! Σύμφωνα πληροφορίες του agrinioreport.com το σύστημα «αραχνιάζει», θέμα που έχει απασχολήσει την Περιφέρεια, έχουν γίνει συσκέψεις σχετικά, αλλά…
Και φυσικά δεν είναι οι μοναδικές περιπτώσεις κατασπατάλησης πόρων σε άχρηστα προγράμματα. Θυμίζουμε το μεγάλο μηχάνημα κομποστοποίησης που μέσω Τριχωνίδας Α.Ε. θα χρησιμοποιούσε υποτίθεται ο Δήμος Αγρινίου. Ένα πανάκριβο και πολύ χρήσιμο, κατά τα λοιπά, «εργοστασιάκι», …που σκουριάζει σε κάποια αποθήκη. Και φυσικά υπάρχουν τα εκατομμύρια που δεκάδες φορείς διέθεσαν σε προγράμματα τύπου «ψηφιακής σύγκλησης», μηχανοργάνωσης, σύζευξης και εκσυγχρονισμού εν γένη των υπηρεσιών, αναβάθμισης ποιότητας ζωής και άλλα τινά, για τα οποία δεν χρειάζεται να σχολιάσουμε κάτι.
Το πόσο εκσυγχρονιστήκαμε, το πόσο καλά λειτουργούν πλέον οι υπηρεσίες και το πόσο αναβαθμίστηκε η ζωή μας, …το ξέρουμε όλοι.
loading...
Αν σου άρεσε το άρθρο μοιράσου το με τους φίλους σου!