
Ευκαιρία για τους αγρότες της περιοχής
Σε πρωταγωνιστή στην Ευρώπη στην καλλιέργεια της Στέβιας, αναμένεται να εξελιχθεί η Αιτωλοακαρνανία, αν αποδειχθεί επιτυχημένη η πιλοτική καλλιέργεια την οποία προωθεί η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Αγρινίου. Εδώ και καιρό, η ΕΑΣ σε συνεργασία με τις εταιρείες SunFruits και EuroStevia, προωθεί με οργανωμένες κινήσεις την πρωτοπόρα καλλιέργεια η οποία, σύμφωνα με τους ίδιους, θα καταστήσει την περιοχή μας σημείο αναφοράς.
Στο πλαίσιο των κινήσεων αυτών, το περασμένο Σάββατο πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας συνέντευξη τύπου, όπου έδωσε το παρών και ο πρόεδρος της Ινδικής Εταιρείας, κ. Σίβρας.
Την συνέντευξη τύπου άνοιξε ο Θωμάς Κουτσουπιάς, πρόεδρος της ΕΑΣ, ο οποίος αναφέρθηκε στην αποκλειστική συμφωνία συνεργασίας που επιτεύχθηκε ανάμεσα στην Ένωση και τις δύο εταιρείες, και στα πολλαπλά οφέλη που εξασφαλίζει αυτή για τους καλλιεργητές. Συγκεκριμένα, είπε ότι θα καλλιεργηθούν περίπου 1.000 στρέμματα, σχεδόν όλα στην Αιτωλοακαρνανία με εξαίρεση μια μικρή έκταση στη Λαμία. Το αναμενόμενο κέρδος, μέσω της συμβολαιακής καλλιέργειας, φτάνει τα 800 ευρώ ανά στρέμμα, ενώ η απόσβεση του κόστους αγοράς του φυτού, θα γίνει μέσα στον πρώτο χρόνο.
Όπως επεσήμανε ο κ. Κουτσουπιάς, με δεδομένο ότι όλα θα πάνε καλά σ’ αυτή την πρώτη, πιλοτική καλλιέργεια, τα εχέγγυα για την οποία επιτυχία έχει εξασφαλίσει η ΕΑΣ, μέσα στα επόμενα χρόνια θα δημιουργηθεί ειδική μονάδα επεξεργασίας. Αυτό συνεπάγεται ότι η περιοχή μας θα μετατραπεί σε κέντρο της καλλιέργειας, όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για ολόκληρη την Ευρώπη. «Μπαίνουμε σε μια νέα αγορά, δημιουργούμε μπραντ και χτίζουμε όνομα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κουτσουπιάς, αναφερόμενος στη δυναμική που παρουσιάζει η καλλιέργεια του φυτού. Τέλος, ο κ. Κουτσουπιάς επεσήμανε ότι η στέβια έρχεται εν πολλοίς να αντικαταστήσει την καλλιέργεια του καπνού, «ανοίγοντας νέα σελίδα για το νομό». Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο κ. Κουτσοπιάς μίλησε για το μεγάλο ενδιαφέρον των αγροτών που υπάρχει, με αποτέλεσμα να έχει υπερκαλυφθεί ο στόχος της καλλιέργειας των 1.000 στρεμμάτων, ενώ για όσους πλεονάζουν, είπε ότι θα είναι στο πρώτο κύμα καλλιεργειών που θα εγκριθούν του χρόνου.
Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο κ. Σίβρας, πρόεδρος της εταιρείας SunFruits από την Ινδία. Ο κ. Σίβρας, ευχαρίστησε τους παραβρισκόμενους και μίλησε για την ιδιαίτερη συνεργασία την οποία έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια η εταιρεία του με την ΕΑΣ, αποτέλεσμα της οποίας είναι αυτή η αποκλειστική συμφωνία που έχουν κάνει οι δύο πλευρές. Συγκεκριμένα, όσον αφορά στην επιλογή του Αγρινίου ως επίκεντρο της νέας παραγωγής, ο κ. Σίβρας μίλησε για την επίτευξη μιας από τις καλύτερες ποιότητες παγκοσμίως, γεγονός το οποίο οφείλεται στην καταλληλότητα του χώματος και των κλιματολογικών συνθηκών.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο εκπρόσωπος της ινδικής εταιρείας είπε ότι έχει πραγματοποιήσει συναντήσεις με κυβερνητικά στελέχη και εκτιμά ότι η δημιουργία και λειτουργία μονάδας επεξεργασίας μέσα στο 2015, μπορεί να προχωρήσει απρόσκοπτα. Μάλιστα, η ζήτηση του προϊόντος αναμένεται να είναι τόσο μεγάλη, που η περιοχή μας θα μπορούσε κάλλιστα να μεταμορφωθεί σε κόμβο παραγωγής, επεξεργασίας και διακίνησης μέσα σε λίγα χρόνια. Ο κ. Σίβρας μίλησε επίσης εκτενώς και για τα χαρακτηριστικά του φυτού, που επιτρέπουν την συγκομιδή του δύο φορές το χρόνο και την αντοχή που έχει τόσο στην έλλειψη ποτίσματος όσο και στο υπερβολικό πότισμα. Σε περίπτωση καιρικών καταστροφών δε, ο κ. Κουτσουπιάς είπε ότι το φυτό θα ενταχθεί στις επίσημες καλλιέργειες και οι παραγωγοί θα μπορούν να κατοχυρώσουν δικαιώματα μέσω του ΕΛΓΑ.
Τον λόγο πήρε επίσης ο πρόεδρος της EuroStevia, Ζήσης Φωτόπουλος, ο οποίος με τη σειρά του αναφέρθηκε στην τεράστια αγορά που ανοίγεται μπροστά μας για την καλλιέργεια της Στέβιας. Ειδικά όσον αφορά στην επιλογή της ΕΑΣ Αγρινίου για τη συνεργασία με την εταιρεία του, ο κ. Φωτόπουλος εξήγηση ότι αυτό έγινε κατόπιν εκτίμησης του δυναμικού της ένωσης, του ανθρώπινου δυναμικού αλλά και της εμπειρίας που υπάρχει με την παραγωγή του καπνού, «προϊόντος εφάμιλλου με τη στέβια», όπως είπε ο ίδιος. «Στόχος του Αγρινίου», συνέχισε «είναι να γίνει γνωστό για τη στέβια, όπως ήταν κάποτε για τον καπνό».
Κώστας Καρακώστας
www.sinidisi.gr
loading...
Αν σου άρεσε το άρθρο μοιράσου το με τους φίλους σου!