Υπάρχουν τρεις τρόποι για να πεις σε κάποιον ότι δεν πρέπει
να ανάψει το τσιγάρο του.
Είναι πρώτα ο αυταρχικός: «Απαγορεύεται το κάπνισμα».
Είναι μετά ο ευγενικός: «Παρακαλώ μην καπνίζετε».
Είναι τέλος ο… μάλλον αποτελεσματικός: «Ευχαριστώ που δεν
καπνίζετε».
Το Υπ. Υγείας έχει κάνει την πρώτη επιλογή και ανασύρει τη
σχετική υγειονομική διάταξη, με την οποία απαγορεύεται το κάπνισμα σε όλους τους
δημόσιους χώρους, αλλά και στους ιδιωτικούς χώρους εργασίας, στα δημόσια
κτίρια, στα σχολεία και τα πανεπιστήμια, στα καταστήματα υγειονομικού
ενδιαφέροντος, …στις καφετέριες ακόμη και τα εστιατόρια.
Πρόκειται για τον περιβόητο αντικαπνιστικό νόμο, που ποτέ
δεν εφαρμόστηκε στην πράξη, παρά τις όποιες προσπάθειες έγιναν προ ετών. Το
υπουργείο «θυμήθηκε» το νόμο και αποφάσισε να τον ενεργοποιήσει, αποστέλλοντας
μάλιστα εγκύκλιο στις Περιφέρειες όλης της χώρας, με την οποί καλούνται
να προχωρήσουν σε υγειονομικούς ελέγχους… και να επιβάλουν πρόστιμα
στους παραβάτες:
Οι καπνιστές που θα «συλλαμβάνονται» να καπνίζουν σε
κλειστούς δημόσιους χώρους, θα πληρώνουν πρόστιμο έως και 500 ευρώ, οι δε
επιχειρηματίες που δεν θα συμμορφωθούν με το νόμο, θα πληρώσουν έως και 10.000
ευρώ!!!
Σύμφωνα με το υπουργείο, «ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να
δίδεται εάν υπάρχουν ειδικές πινακίδες αναρτημένες με το σήμα απαγόρευσης του
καπνίσματος στους ανάλογους χώρους, εάν υπάρχουν τασάκια κ.λ.π στα τραπέζια
πελατών, εάν υπάρχει το απαιτούμενο βιβλίο αναφοράς και καταγραφής ελέγχων σε
εφαρμογή της αντικαπνιστικής νομοθεσίας».
Το υπουργείο προειδοποιεί ότι «θεωρείται δεδομένη η επιβολή κυρώσεων (διοικητικών και ποινικών), στις περιπτώσεις που διαπιστώνονται παραβάσεις, από τις οποίες είναι δυνατό να προκληθεί κίνδυνος για τη Δημόσια Υγεία».
Το υπουργείο προειδοποιεί ότι «θεωρείται δεδομένη η επιβολή κυρώσεων (διοικητικών και ποινικών), στις περιπτώσεις που διαπιστώνονται παραβάσεις, από τις οποίες είναι δυνατό να προκληθεί κίνδυνος για τη Δημόσια Υγεία».
Φυσικά, …δεν τους πήρε ξαφνικά ο πόνος για την υγεία μας.
Αν τόσο πολύ ενδιαφέρονται και αν τόσο επιβλαβές είναι (που
πράγματι είναι) το κάπνισμα,… γιατί δεν απαγορεύουν την παραγωγή και διακίνηση;;;
Ποιος θα τα βάλει όμως με παγκόσμιους κολοσσούς και με
συμφέροντα τέτοιας ισχύος!;!! Χώρια που το κράτος κερδίζει αδρά μέσω της
φορολόγησης του καπνού.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα καθαρά εισπρακτικό
μέτρο. Και νομίζουμε ότι τα πράγματα είναι απλά: Ο Στουρνάρας χρειάζεται κι
άλλα λεφτά στο ταμείο, μετά και τα όσα συνέβησαν αυτές τις ημέρες με την
τρόικα, ξέρει ότι δεν τον παίρνει, κατά το κοινώς λεγόμενο, να βάλει νέο φόρο,
οπότε …βρήκαν την εύκολη λύση!
Και οι έλεγχοι θα ξεκινήσουν αμέσως, ώστε την περίοδο των
εορτών, να μαζέψει αρκετά εκατομμύρια το κράτος… και να κλείσει ταμείο.
Διότι σου λέει: Δεν μπορεί κύριε να φωνάζεις όλη μέρα για
την αντιλαϊκή πολιτική, να λες ότι δεν μπορείς να πληρώσεις φόρους, να
προμηθευτείς τα βασικά αγαθά, να είσαι άνεργος, άπορος και πεινασμένος, …αλλά
να κάνεις και δυο-τρία πακετάκια την ημέρα! Πάρε ένα πεντακοσάευρω στο
κεφάλι…και μην μιλάς! Έχει και μια λογική…
Οφείλουμε, πάντως, να πούμε ότι, σύμφωνα με στοιχεία
του παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, η οφειλόμενη στο κάπνισμα θνησιμότητα στη
χώρα μας αγγίζει το 20% και καταλαμβάνει την 1η θέση ανάμεσα στις
διάφορες αιτίες θνησιμότητας.
Εκτός αυτού, υπάρχει και η οικονομική διάσταση του θέματος:
Tο κάπνισμα ευθύνεται για 700.000 μέρες νοσηλείες στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Οι
ασθένειες που προκαλεί κοστίζουν στο κράτος 2,14 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Επαναλαμβάνουμε όμως: Δεν τους ενδιαφέρουν αυτά. Και θα
αποδειχθεί πολύ σύντομα, όταν για μια ακόμη φορά «ξεφουσκώσει» το όλο θέμα και
μπει ξανά στα συρτάρια ο αντικαπνιστικός νόμος, μέχρι να ανασυρθεί εκ νέου την
επόμενη φορά που η όποια κυβέρνηση θα βρεθεί σε δημοσιονομικό αδιέξοδο.
Φ. Μπ.
agrinioreport.com
loading...
Αν σου άρεσε το άρθρο μοιράσου το με τους φίλους σου!