ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ:ΤΙΜΕΣ «ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ» ΣΤΑ ΚΑΛΥΒΙΑ « aitoloakarnanianet

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ:ΤΙΜΕΣ «ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ» ΣΤΑ ΚΑΛΥΒΙΑ

Κατηγορία ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ στις   6:38 μ.μ.  |  Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013

Σήμερα κατατίθεται στην πολεοδομία ο σχετικός φάκελος για την κατασκευή του εργοστασίου
τυποποίησης των εσπεριδοειδών στα Καλύβια Αγρινίου. Θυμίζουμε ότι το έργο, προϋπολογισμού 3,5 εκατ. ευρώ, εντάχθηκε χρόνια πριν στο ΕΣΠΑ και χρηματοδοτείται κατά 55%. Ο δε συνεταιρισμός, όπως δηλώνει στοagrinioreport.com ο πρόεδρός του κ. Χρήστος Μπελεβώνης, είναι σήμερα καθ’ όλα έτοιμος να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο.
Το εργοστάσιο θα δημιουργηθεί σε οικόπεδο 14 στρεμμάτων (πλησίον του Δημοτικού Σχολείου στο δρόμο προς Αγρίνιο) το οποίο και αγόρασαν οι συνεταίροι γι’ αυτό το σκοπό. Η καλή προεργασία που έγινε όλο το προηγούμενο διάστημα επιτρέπει σήμερα στους εσπεριδοπαραγωγούς των Καλυβίων να αισιοδοξούν για το μέλλον, καθώς η δυναμικότητα του εργοστασίου θα καλύπτει το σύνολο της παραγωγής, δίνοντας σ’ αυτή την απαραίτητη προστιθέμενη αξία που το προϊόν έχει ανάγκη.
Μην ξεχνάμε ότι η τυποποίηση είναι το μεγάλο ζητούμενο για τον πρωτογενή τομέα και το εργοστάσιο, εκτός απ’ τις θέσεις εργασίας σ’ αυτό, θα δώσει πραγματική αξία στο τόσο γευστικό πορτοκάλι της περιοχής (χάρη στα συστατικά του εδάφους σύμφωνα με αναλύσεις που έχουν γίνει), και αξιοπρεπείς εισόδημα στους παραγωγούς, οι οποίοι συχνά υποχρεούνται να αφήσουν τον καρπό να σαπίσει στα δέντρα, αφού οι τιμές που προσφέρουν οι μεσάζοντες δεν καλύπτουν ούτε το κόστος συγκομιδής.
Φέτος, σύμφωνα με τον κ. Μπελεβώνη, η παραγωγή ήταν πολύ καλή. Όπως και οι τιμές αρχικά… Τα εξαγώγιμα πορτοκάλια ξεκίνησαν με 0,22-0,23 ευρώ, σήμερα όμως οι τιμές έχουν πέσει πολύ χαμηλά και δεν ξεπερνούν τα 0,12 ευρώ.
Ακόμη χειρότερα είναι τα πράγματα για τα χυμοποιήσιμα πορτοκάλια, όπου οι τιμές είναι πραγματικά εξευτελιστικές. Ο παραγωγός παίρνει καθαρά 35 ευρώ, για 1000 κιλά πορτοκάλια!!!

Ταυτόχρονα, σε δεκάδες παραγωγούς υπήρξε και το πρόβλημα με το χαλάζι που έπεσε το καλοκαίρι, όταν «έδενε» ο καρπός. Τότε, δεν φάνηκε να υπάρχει ζημιά και οι παραγωγοί δεν έκαναν αναγγελίες στον ΕΛΓΑ. Ο καρπός, όμως, είχε χτυπηθεί και αυτό έγινε τώρα εμφανές. Ο ΕΛΓΑ όμως, δεν κάνει ετεροχρονισμένα εκτιμήσεις, με αποτέλεσμα η πλειονότητα των παραγωγών να μην μπορεί να διεκδικήσει την αποζημίωση που αντικειμενικά δικαιούται.
Σας άρεσε; Πατήστε...
loading...