Η συζήτηση για τις περιπτώσεις δημοσίων υπαλλήλων που προσελήφθησαν μέσω ΑΣΕΠ με πλαστά
πτυχία (πανεπιστημίου, ξένων γλωσσών, ηλεκτρονικών υπολογιστών κλπ), δεν είναι καινούρια. Ο υφυπουργός Εσωτερικών Λεωνίδας Γρηγοράκος, σε δηλώσεις του τον περασμένο Αύγουστο ανέφερε ότι από το 2004 έως το 2009 έγιναν 850.000 προσλήψεις στο Δημόσιο, εκ των οποίων ένα ποσοστό άνω των 10% με πλαστά στοιχεία, τα οποία δεν έχουν ελεγχθεί από το ΑΣΕΠ.
Από την κυβέρνηση είναι η δεύτερη φορά τώρα, μέσα σε διάστημα λίγων μόλις μηνών, που αποφασίζονται πλήρεις έλεγχοι των πιστοποιητικών των δημοσίων υπαλλήλων.Οι έλεγχοι έχουν ξεκινήσει από τους αρμόδιους προϊσταμένους Διοικητικού – Προσωπικού, μετά από σχετική εντολή του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Συγκεκριμένα, με εγκύκλιο που υπεγράφη τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου ζητήθηκε από όλες υπηρεσίες του Δημοσίου ο εμπεριστατωμένος έλεγχος των πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων που σχετίζονται με την πρόσληψη, τη μετάταξη ή τη μετατροπή της εργασιακής σχέσης των υπηρετούντων υπαλλήλων του δημόσιου τομέα.
Από τους μέχρι τώρα ελέγχους έχουν διαπιστωθεί δεκάδες προσλήψεις που έγιναν με πλαστά δικαιολογητικά και ακόμη βρισκόμαστε στην αρχή.Σε τέτοιους ελέγχους που έγιναν και για τους υπαλλήλους του δήμου Αμφιλοχίας, διαπιστώθηκε η περίπτωση υπαλλήλου που επί χρόνια εργάζονταν στον δήμο, έχοντας καταθέσει πλαστό πιστοποιητικό σπουδών!Η πρόσληψη σε καλλικρατικό δήμο στο παρελθόν, ενότητα του δήμου Αμφιλοχίας σήμερα, είχε γίνει μέσω ΑΣΕΠ και μετά τη διαπίστωση προωθήθηκε η απόλυσή της.
Όπως επισημαίνεται άλλωστε στην εγκύκλιο, σε περίπτωση που οι αρμόδιες υπηρεσίες βεβαιώσουν την ανακρίβεια των στοιχείων που τους αποστέλλονται από τις Διευθύνσεις Διοικητικού – Προσωπικού (π.χ. έκδοση τίτλου σπουδών, βαθμός πτυχίου, επιτυχής συμμετοχή σε εξετάσεις, κ.λπ.) ή σε περίπτωση που τα στοιχεία δεν είναι τα απαιτούμενα από την οικείες κατά περίπτωση διατάξεις, τότε οι Διευθύνσεις Διοικητικού – Προσωπικού θα πρέπει να προβούν στην ανάκληση του διορισμού των υπαλλήλων με επαρκώς αιτιολογημένη απόφαση από την οποία θα προκύπτει η δόλια πρόκληση ή υποβοήθηση της παρανομίας.
Το πρόβλημα όπως αποδεικνύεται είναι υπαρκτό και μεγάλο. Και η αποκατάσταση της νομιμότητας και του δικαίου, αναγκαία.agrinionews
>
loading...
Αν σου άρεσε το άρθρο μοιράσου το με τους φίλους σου!
