Το Αφράτο, ακριβής ονομασία
«το Αφράτον», το συναντάμε περνώντας από την Παραβόλα προς το
χωριό Περιστέρι.
Πρόκειται για ένα μικρό γραφικό χωριουδάκι που «βλέπει» την Τριχωνίδα και τη
Λυσιμαχία. Οι λίγοι του κάτοικοι είναι οι μόνοι που μπορούν να δώσουν την
πραγματική εικόνα της καθημερινότητας στο μικρό χωριό τους, μιας
καθημερινότητας που, όπως περιγράφει ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Αφράτου
κ. Δημήτρης Καρβέλας, ένας από τους μόνιμους κατοίκους του χωριού κι αυτός, τα
μικρά και μεγαλύτερα προβλήματα την καθιστούν πολλές φορές δύσκολη.
«Το Αφράτο είναι ένα χωριό με μαγευτική θέα προς τη λίμνη,
ένα χωριό «μαζεμένο», τα σπίτια του είναι κοντά το ένα με το άλλο και αυτό από
μόνο του το καθιστά πιο γραφικό. Η δική μου προεδρία έπεσε σε καιρούς
χαλεπούς», σχολιάζει απ’την αρχή κιόλας στο «Γ» ο πρόεδρος, ο οποίος μάλιστα
δεν παραλείπει να μιλήσει για τα προβλήματα που από μόνη της δημιουργεί η
τεράστια έκταση του Δήμου Αγρινίου στα πιο μικρά του χωριά: «Σχετικά με τον
Καλλικράτη… Αυτός ο δήμος είναι τεράστιος. Η μισή Αιτωλοακαρνανία είναι ο Δήμος
αυτός. Που να πρωτοπάει ένα μηχάνημα ,οι ηλεκτρολόγοι, οι μηχανικοί… Κάποια
χωριά μένουν πίσω. Εγώ βέβαια προτρέπω τους κατοίκους να λαμβάνουν
πρωτοβουλίες από μόνοι τους», αναφέρει.
Αυτό που πρέπει κάποια στιγμή να διευθετηθεί στο Αφράτο, είναι ύδρευση. Οι σωληνώσεις του δικτύου είναι από αμίαντο, ένα υλικό όχι και τόσο ασφαλές για την υγεία που κάνει τους κατοίκους του Αφράτου, είτε να πληρώνουν εμφιαλωμένα, είτε να κουβαλούν νερό από άλλα χωριά: «Το βασικό μας πρόβλημα είναι το νερό. Όλο το δίκτυό μας είναι από αμίαντο. Είχα συζητήσει και με τους αντιδημάρχους μήπως αλλάζαμε το δίκτυο με αυτεπιστασία, αλλά είναι δύσκολο, γιατί είναι μεγάλη διαδικασία. Αυτό που πρέπει ίσως να γίνει είναι να ενταχθούμε σε κάποιο πρόγραμμα. Tώρα παίρνουμε εμφιαλωμένο νερό από το σούπερ μάρκετ ή κουβαλάμε μπουκάλες από το Καινούριο ή τη Παραβόλα».
Κάτι ακόμα που ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Αφράτου περιγράφει ως πρόβλημα, είναι ο δρόμος που περνάει έξω από το χωριό. Ένας δρόμος που σύμφωνα με τον ίδιο χρειάζεται διάνοιξη σε συγκεκριμένα σημεία: «Το δεύτερο πρόβλημα είναι ο δρόμος από Παραβόλα προς Αφράτο. Σε διάφορα σημεία ο δρόμος είναι στενός και δεν υπάρχει ορατότητα στις στροφές. Σε κάποια σημεία, ειδικά σε εκείνο που παίρνει ο οδηγός τη στροφή για Αφράτο ή για Περιστέρι, ο δρόμος χρειάζεται διάνοιξη. Αν τύχει την ώρα που ανεβαίνει ένα αυτοκίνητο να κατεβαίνει ένα άλλο, γίνεται ολόκληρη διαδικασία… Είναι και εξαιρετικά επικίνδυνο», σημειώνει ο ίδιος.
Μιλά ακόμη και για το πλήγμα που δέχονται κάθε καλοκαίρι δασικές εκτάσεις του χωριού από εμπρηστές: «Ένα ακόμη πλήγμα για το Αφράτο, είναι οι εμπρησμοί το καλοκαίρι. Κάθε χρόνο, το ίδιο πρόβλημα στην ίδια περιοχή. Κτηνοτρόφοι, κατά πάσα πιθανότητα, καίνε το δάσος για να βγει χορτάρι και να βοσκάνε τα ζώα… Μιλάμε για τέτοια παιδεία!»
Το Αφράτο πάντως το επισκέπτονται συχνά κάτοικοι από άλλα χωριά ή και μεγαλουπόλεις, λόγω της προνομιούχας τοποθεσίας του και αυτό κάνει τον πρόεδρο να πιστεύει πως χρειάζεται να γίνουν παρεμβάσεις ώστε να βελτιωθεί η συνολική του εικόνα και να αξιοποιηθούν συγκεκριμένες τοποθεσίες σε αυτό: «Στο Αφράτο οι κάτοικοι είμαστε… από 10 μέχρι 150!Πολλοί είναι εκείνοι που έχουν σπίτια και έρχονται τακτικά. Αθηναίοι, Παραβολιώτες, Αγρινιώτες. Μπορεί να βρεις 10 άτομα και μπορεί και 100 αν τύχει, ανεξαρτήτου εποχής! Δυστυχώς παιδάκια δεν υπάρχουν και το πανέμορφο δημοτικό σχολείο μας μένει ανεκμετάλλευτο. Σκαφτόμασταν μήπως μπορούσε να αξιοποιηθεί σαν μαγαζί, έχει βλέπετε και καταπληκτική θέα, αλλά προσκρούει στον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων. Πολλά θα μπορούσαν να γίνουν αλλά δεν υπάρχουν τα χρήματα. Και είναι πολλά ακόμη εκείνα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν. Υπάρχει ακόμη στην είσοδο του χωριού ένα πηγάδι λίθινο 400 ετών, με 15 μέτρα βάθος. Πιο πάνω υπάρχει κι άλλο τέτοιο πηγάδι.. Τον περιβάλλονται χώρο τον έχουμε καθαρίσει, έχουμε βάλει και παγκάκια και το ίδιο θέλω να κάνουμε και στο πάνω πηγάδι. Το μεγάλο πρόβλημα είναι η μικρή επιχορήγηση που παίρνουμε κάθε χρόνο. Δεν ξέρουμε τι να πρωτοφτιάξουμε και που να τα πρωτοξοδέψουμε τα χρήματα αυτά…»
Αυτό που πρέπει κάποια στιγμή να διευθετηθεί στο Αφράτο, είναι ύδρευση. Οι σωληνώσεις του δικτύου είναι από αμίαντο, ένα υλικό όχι και τόσο ασφαλές για την υγεία που κάνει τους κατοίκους του Αφράτου, είτε να πληρώνουν εμφιαλωμένα, είτε να κουβαλούν νερό από άλλα χωριά: «Το βασικό μας πρόβλημα είναι το νερό. Όλο το δίκτυό μας είναι από αμίαντο. Είχα συζητήσει και με τους αντιδημάρχους μήπως αλλάζαμε το δίκτυο με αυτεπιστασία, αλλά είναι δύσκολο, γιατί είναι μεγάλη διαδικασία. Αυτό που πρέπει ίσως να γίνει είναι να ενταχθούμε σε κάποιο πρόγραμμα. Tώρα παίρνουμε εμφιαλωμένο νερό από το σούπερ μάρκετ ή κουβαλάμε μπουκάλες από το Καινούριο ή τη Παραβόλα».
Κάτι ακόμα που ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Αφράτου περιγράφει ως πρόβλημα, είναι ο δρόμος που περνάει έξω από το χωριό. Ένας δρόμος που σύμφωνα με τον ίδιο χρειάζεται διάνοιξη σε συγκεκριμένα σημεία: «Το δεύτερο πρόβλημα είναι ο δρόμος από Παραβόλα προς Αφράτο. Σε διάφορα σημεία ο δρόμος είναι στενός και δεν υπάρχει ορατότητα στις στροφές. Σε κάποια σημεία, ειδικά σε εκείνο που παίρνει ο οδηγός τη στροφή για Αφράτο ή για Περιστέρι, ο δρόμος χρειάζεται διάνοιξη. Αν τύχει την ώρα που ανεβαίνει ένα αυτοκίνητο να κατεβαίνει ένα άλλο, γίνεται ολόκληρη διαδικασία… Είναι και εξαιρετικά επικίνδυνο», σημειώνει ο ίδιος.
Μιλά ακόμη και για το πλήγμα που δέχονται κάθε καλοκαίρι δασικές εκτάσεις του χωριού από εμπρηστές: «Ένα ακόμη πλήγμα για το Αφράτο, είναι οι εμπρησμοί το καλοκαίρι. Κάθε χρόνο, το ίδιο πρόβλημα στην ίδια περιοχή. Κτηνοτρόφοι, κατά πάσα πιθανότητα, καίνε το δάσος για να βγει χορτάρι και να βοσκάνε τα ζώα… Μιλάμε για τέτοια παιδεία!»
Το Αφράτο πάντως το επισκέπτονται συχνά κάτοικοι από άλλα χωριά ή και μεγαλουπόλεις, λόγω της προνομιούχας τοποθεσίας του και αυτό κάνει τον πρόεδρο να πιστεύει πως χρειάζεται να γίνουν παρεμβάσεις ώστε να βελτιωθεί η συνολική του εικόνα και να αξιοποιηθούν συγκεκριμένες τοποθεσίες σε αυτό: «Στο Αφράτο οι κάτοικοι είμαστε… από 10 μέχρι 150!Πολλοί είναι εκείνοι που έχουν σπίτια και έρχονται τακτικά. Αθηναίοι, Παραβολιώτες, Αγρινιώτες. Μπορεί να βρεις 10 άτομα και μπορεί και 100 αν τύχει, ανεξαρτήτου εποχής! Δυστυχώς παιδάκια δεν υπάρχουν και το πανέμορφο δημοτικό σχολείο μας μένει ανεκμετάλλευτο. Σκαφτόμασταν μήπως μπορούσε να αξιοποιηθεί σαν μαγαζί, έχει βλέπετε και καταπληκτική θέα, αλλά προσκρούει στον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων. Πολλά θα μπορούσαν να γίνουν αλλά δεν υπάρχουν τα χρήματα. Και είναι πολλά ακόμη εκείνα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν. Υπάρχει ακόμη στην είσοδο του χωριού ένα πηγάδι λίθινο 400 ετών, με 15 μέτρα βάθος. Πιο πάνω υπάρχει κι άλλο τέτοιο πηγάδι.. Τον περιβάλλονται χώρο τον έχουμε καθαρίσει, έχουμε βάλει και παγκάκια και το ίδιο θέλω να κάνουμε και στο πάνω πηγάδι. Το μεγάλο πρόβλημα είναι η μικρή επιχορήγηση που παίρνουμε κάθε χρόνο. Δεν ξέρουμε τι να πρωτοφτιάξουμε και που να τα πρωτοξοδέψουμε τα χρήματα αυτά…»
Μαρίνα Ζαρκαβέλη
| Σας άρεσε; Πατήστε... |
|---|
loading...