ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΑΛΙΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΛΙΜΝΟΘΑΛΑΣΣΑΣ « aitoloakarnanianet

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΑΛΙΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΛΙΜΝΟΘΑΛΑΣΣΑΣ

Κατηγορία ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ στις   11:06 μ.μ.  |  Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

 koi-psarema-natura1
Πραγματική οικολογική καταστροφή συντελείται στη λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου-Αιτωλικού-
Νεοχωρίου, εξαιτίας της παρατεταμένης και μεγάλης σε κλίμακα παράνομης αλιείας Η εκτεταμένη αλιεία με χρήση της παράνομης μεθόδου των βολκών, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην εκμηδένιση των πληθυσμών των ψαριών από τη λιμνοθάλασσα. Αιτία είναι το γεγονός ότι η μέθοδος αυτή αλιείας εγκλωβίζει πέρα από το ενήλικα ψάρια και τον γόνο, με αποτέλεσμα ο πληθυσμός των ψαριών να μην έχει τη δυνατότητα να ανανεωθεί. Ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Νεοχωρίου Οινιαδών, κρούει επανειλημμένα των κώδωνα του κινδύνου, προτού η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμηkoi-psarema-natura2
Ο Περιβαλλοντικός Σύλλογος, ιδρύθηκε το 1996, και είναι σε μεγάλο βαθμό προϊόν της περιβαλλοντικής ευαισθησίας του προέδρου του Ναπολέοντα Παπαδάτου. Αριθμεί περίπου 40 μέλη και στα 17 χρόνια της ύπαρξής του, έχει να επιδείξει πλούσια δράση, αναδεικνύοντας περιβαλλοντικά ζητήματα της περιοχής. Εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία, ασχολείται με το θέμα της παράνομης αλιείας με χρήση βουλκών. Το πρόβλημα όμως αποδεικνύεται πολύ μεγαλύτερο απ’ ότι αρχικά φαινόταν, και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κύριος Παπαδάτος, «Νόμιζα ότι ήξερα κολύμπι και θα τα κατάφερνα, αλλά τελικά αντί για λιμνοθάλασσα αποδείχθηκε ωκεανός». Όπως ο ίδιος καταγγέλλει, το φαινόμενο αυτό δεν είναι σύγχρονο αλλά συνέβαινε ανέκαθεν στην περιοχή. Μάλιστα, οι ψαράδες που ψαρεύουν με βολκούς είναι μόνο τέσσερις, όπως αναφέρει ο ίδιος, η μόνιμα εγκατεστημένη υποδομή όμως που έχουν δημιουργήσει για την παράνομη αλιεία τους, είναι τόσο μεγάλη ώστε συντελούν πραγματική καταστροφή.
Η αλιεία με τη χρήση βολκών, αν και είναι παράνομη σύμφωνα με την ελληνική αλλά και την ευρωπαϊκή νομοθεσία, τείνει να παγιωθεί ως κατάσταση. Ο Σύλλογος Προστασίας του Περιβάλλοντος, πολλές φορές στο παρελθόν έχει ανακινήσει το θέμα, δίχως όμως ποτέ να δοθεί οριστική λύση. Χάρη σε κάποιες κινητοποιήσεις προ πενταετίας περίπου, είχε επιτευχθεί η καταστροφή ενός μεγάλου αριθμού βολκών, με αποτέλεσμα σχεδόν άμεσα να φανούν τα αποτελέσματα, καθώς αυξήθηκε ο πλούτος της λιμνοθάλασσας. Σύντομα όμως οι παράνομοι αλιείς, γνωστοί στην περιοχή για τη δράση τους, επανήλθαν εγκαθιστώντας εκ νέου βουλκούς.
 koi-psarema-natura3
Ο κ. Παπαδάτος, εκ μέρος του συλλόγου, έχει αποστείλει πρόσφατα σχετικό ενημερωτικό έγγραφο προς το Λιμεναρχείο Μεσολογγίου. Στο έγγραφο, το οποίο έχει κοινοποιηθεί και στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, κ. Ρακιντζή, εξηγείται αναλυτικά η κατάσταση που επικρατεί στη λιμνοθάλασσα. Μάλιστα, πρόκειται για περιοχή η οποία προστατεύεται από τη διεθνή συνθήκη RAMSAR αλλά και από ειδική νομοθεσία (NATURA 2000). Όπως αναφέρεται όμως στο ίδιο έγγραφο, η απάντηση την οποία έδωσε το Λιμεναρχείο είναι ότι δεν διαθέτει επάρκεια τεχνικών μέσων για να αντιμετωπίσει την κατάσταση.
Η παράνομη αλιεία όμως δεν είναι το μόνο ζήτημα που άπτεται του περιβάλλοντος και έχει να κάνει με την περιοχή. Αυθαίρετα κτίσματα, εξοχικές κατοικίες αλλά και καταστήματα, παράνομες αμμοληψίες και μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα με αστικά λύματα, έρχονται να πλαισιώσουν την αντι-περιβαλλοντική νοοτροπία που πολλοί κρύβουμε μέσα μας. Ευτυχώς όμως που υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι δεν ξεχνάνε τη σημασία που έχει το περιβάλλον και μέσα από τη δράση τους, προσπαθούν να αναδείξουν αυτά τα προβλήματα, άνθρωποι όπως ο κ. Παπαδάτος και τα μέλη του Συλλόγου Προστασίας Περιβάλλοντος Νεοχωρίου Οινιαδών. Ευτυχώς, γιατί όπως φαίνεται η πολιτεία δυσκολεύεται στο έργο της και ο πολίτης είναι αυτός που πολλές φορές καλείται να πράξει τα αυτονόητα και να βγάλει το φίδι από την τρύπα…

Κώστας Καρακώστας-εφημερίδα «Συνείδηση»
agriniopress.gr
Σας άρεσε; Πατήστε...
loading...