Γράφει η Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Ελευθερία Γκέρκη


Το νερό είναι απολύτως απαραίτητο για τη ζωή. Στον άνθρωπο, τα 77% του
ολικού βάρους του
σώματος των νεογνών αποτελούνται από νερό. Στους ενήλικες πάνω από το 70% του σώματος είναι νερό και γενικά το ήμισυ του ολικού ποσού του νερού του οργανισμού βρίσκεται στου μύες.
σώματος των νεογνών αποτελούνται από νερό. Στους ενήλικες πάνω από το 70% του σώματος είναι νερό και γενικά το ήμισυ του ολικού ποσού του νερού του οργανισμού βρίσκεται στου μύες.
Το νερό είναι πολύ σημαντικό για την εύρυθμη
λειτουργία του σώματος, καθώς ρυθμίζει την θερμοκρασία του σώματος, βοηθάει
στην απέκκριση των τοξινών, προστατεύει τα όργανα και τους ιστούς του σώματος,
μεταφέρει οξυγόνο στα κύτταρα, βοηθάει στη σωστή λειτουργία του εντέρου και στη
διάσπαση της τροφής.
Πολλοί από εμάς έχουν παρατηρήσει ότι μπορεί
να περάσει μια μέρα και να μην έχουν καταναλώσει καθόλου νερό ή να έχουν
καταναλώσει μία πολύ μικρή ποσότητα, γιατί απλά δεν είχαν το αίσθημα της δίψας.
Το θέμα όμως είναι ότι δεν χρειάζεται να διψάσεις για να πιεις νερό. Με το
αίσθημα της δίψας σημαίνει ότι έχει διαταραχθεί ήδη η εύρυθμη λειτουργία του
οργανισμού.
Η σωστή
ενυδάτωση του οργανισμού οδηγεί σε αποβολή των τοξινών και αύξηση του
μεταβολισμού, άρα ενισχύει και την προσπάθεια απώλειας βάρους.
Μερικοί τρόποι ενυδάτωσης του οργανισμού είναι οι εξής:
- Καταναλώστε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποσότητα νερού μπορείτε (7-8 ποτήρια ημερησίως)
- Καταναλώστε φρούτα και λαχανικά, καθώς περιέχουν μεγάλες ποσότητες νερού (φρούτα: 80-95%, λαχανικά: 74-95%).
- Προσθέστε στην καθημερινότητα σας χυμούς και πράσινο τσάι
- Αμέσως μετά την άσκηση πιείτε περισσότερο νερό για την αναπλήρωση των υγρών που έχουν αποβληθεί μέσω της εφίδρωσης
- Περιορίστε την κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν πολύ αλάτι, αφού η περίσσεια άλατος προκαλεί κατακράτηση υγρών στον οργανισμό
- Όταν πίνετε αλκοόλ και καφέ καταναλώστε παράλληλα και νερό, καθώς μας αφυδατώνει
- Καταναλώστε περιορισμένες ποσότητες γλυκών (περιέχουν αυξημένες ποσότητες νατρίου και γλυκόζης που κατακρατούν μεγάλες ποσότητες νερού)
- Αυξήστε την κατανάλωση του νερού όσο αυξάνεται η θερμοκρασία περιβάλλοντος, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες
Μην περιμένετε λοιπόν να διψάσετε για να καταναλώσετε νερό. Προσθέστε το
στην καθημερινότητα σας για την καλύτερη λειτουργία του οργανισμού σας και
θυμηθείτε ότι νερό προσλαμβάνετε και από τα περισσότερα τρόφιμα (φρούτα –
λαχανικά, κρέας).
Με τιμή,
Ελευθερία
Γκέρκη
Διαιτολόγος
- Διατροφολόγος
| Σας άρεσε; Πατήστε... |
|---|
loading...