
Ξεκίνησε η διανομή πετρελαίου θέρμανσης, όπως σωστά
παρατήρησε η Ένωση Βενζινοπωλών
όμως, στη σχετική της ανακοίνωση, οι
Αιτωλοακαρνάνες δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν… ούτε μπιτόνι!
Ο καιρός είναι ακόμη σύμμαχος,
ωστόσο οι πολίτες έχουν ήδη αρχίσει να ανησυχούν και να προβληματίζονται για
τον χειμώνα, που αναμένεται «βαρύς», …από πολλές απόψεις.
Οι καταναλωτές, πάντως,
έχουν στραφεί σε εναλλακτικές πηγές, με τα καυσόξυλα να είναι στην κορυφή
της λίστας των επιλογών. Κι αυτά όμως έχουν κόστος δυσβάσταχτο για τους
περισσοτέρους… Υπάρχουν όμως λύσεις.
Και δεν εννοούμε τη
λαθροϋλοτομία και το παρεμπόριο, …όπου στην πραγματικότητα οι πολίτες πληρώνουν
πιο ακριβά. Όπως και σε προηγούμενο ρεπορτάζ στο agrinioreport.com έχουμε επισημάνει, η λαθροϋλοτομία ξεκίνησε
ήδη στην Αιτ/νία και υπήρξαν μάλιστα οι πρώτες συλλήψεις. Όσο για την αγορά
παρανόμως διχοτομηθείσας ξυλείας, οι πολίτες θα πρέπει να έχουν υπόψην τους ότι
δεν κερδίζουν κάτι, αφού η κατά προσέγγιση ζύγιση είναι πάντα σε βάρος τους.
Τα δασαρχεία, πάντως,
διαθέτουν δωρεάν ξυλεία, με όρους και κανόνες φυσικά.
Υπάρχουν δυο τρόποι. Ο ένας
ισχύει για όλα τα δασαρχεία και προϋποθέτει την υποβολή αίτησης στο οικείο
δασαρχείο, το οποίο και θα υποδείξει στον ενδιαφερόμενο σε ποια περιοχή και
ποια ακριβώς δέντρα μπορεί να κόψει. Μιλάμε φυσικά για τα ξερά και κατακείμενα
(πεσμένα) δέντρα. Με ανάλογη διαδικασία μπορεί να κόψει κάποιος δέντρα που
πιθανώς υπάρχουν στο κτήμα του. Η αίτηση είναι απαραίτητη και για τη μεταφορά
της ξυλείας. Σημειώνουμε ότι δεν υπάρχει καμία επιβάρυνση για τον πολίτη.
Ο δεύτερος τρόπος προμήθειας
δωρεάν ξυλείας για την Αιτωλοακαρνανία ισχύει μόνο στα δασαρχεία Αμφιλοχίας και
Μεσολογγίου. Αφορά στους παραδασώδειους πληθυσμούς, κυρίως δε στις περιοχές
Αρακύνθου και του δυτικού Βάλτου, όλων των χωριών δηλαδή αριστερά του κεντρικού
δρόμου ( Μπαμπαλιό – Εμπεσσός – Περδικάκι… έως Φλωριάδα), οι κάτοικοι των
οποίων μπορούν με αίτησή τους στις Τοπικές Κοινότητες να παραλάβουν τα «χωρικά»
που τους αναλογούν, σύμφωνα με τις ποσότητες που συγκεντρώθηκαν απ’ τους
καθαρισμούς και τις εξυγιαντικές υλοτομίες των δασαρχείων.
Σημειώνουμε ότι σε κάθε χωριό
(ή σχεδόν σε κάθε) αναρτάται (ή πρέπει να αναρτάται) «πίνακας καυσοξύλευσης»
όπου καταγράφονται τα επιτρεπόμενα είδη, που πάντα με τη συνδρομή, υπόδειξη και
άδεια των δασαρχείων μπορούν να κόψουν οι κάτοικοι. Ρόλο στην όλη διαδικασία
έχουν βεβαίως και τα Τοπικά Συμβούλια, που μπορούν και πρέπει να
ενεργοποιηθούν.
Ταυτόχρονα, οι ποσότητες που
πιθανώς έχουν συγκεντρωθεί απ’ τα δέντρα που καταστράφηκαν από πυρκαγιές ή που
κρίθηκαν επικίνδυνα και αφαιρέθηκαν ή που για οποιονδήποτε άλλο λόγο (καθαρισμό
λ.χ.) κόπηκαν απ’ τις αρμόδιες υπηρεσίες, μέσω της προβλεπόμενης απ’ την
Κρατική Εκμετάλλευση Δασών διαδικασίας, διατίθενται για ατομικές ανάγκες, μέσω
των Δήμων. Επίσης δωρεάν φυσικά.
Επειδή λοιπόν οι δυνατότητες
δωρεάν παροχής ξυλείας, νόμιμα,… όμορφα και νοικοκυρεμένα (!) υπάρχουν, καλόν
είναι να αναλάβουν τα ίδια τα δασαρχεία να ενημερώσουν τους πολίτες, για τις
ημερομηνίες και τις διαδικασίες, ώστε να περιοριστεί η ανεξέλεγκτη είσοδος
πολιτών στα δάση για την προμήθεια ξυλείας. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις
πολιτών που στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν τα καυσόξυλα που θα χρειαστούν
το χειμώνα, καρατομούν υγιή δέντρα.
agrinioreport.com/
| Σας άρεσε; Πατήστε... |
|---|
loading...