Τώρα
ο λόγος είναι στις τράπεζες λένε όλοι. Υπουργείο, κατασκευαστές,
εργαζόμενοι περιμένουν το μεγάλο ναι των τραπεζών για να ξεκινήσουν και
πάλι τα έργα. Αυτό πάντως όπως όλα
δείχνουν θα γίνει μέσα στον Απρίλιο,
όπως είναι και η επιθυμία του Υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών κου
Χατζηδάκη.Το ΥΠΑΝΥΠ τελικά κινήθηκε "ευέλικτα" επιλέγοντας τον εύκολο δρόμο, τον πιο ρεαλιστικό για την εποχή καθώς σε άλλη περίπτωση η υπόθεση αυτή θα διαρκούσε χρόνια. Μεγάλες πάντως θα είναι οι αποζημιώσεις προς τις εταιρείες παραχώρησης. Τα νούμερα..ζαλίζουν: Η Ολυμπία Οδός θα πάρει 130 εκ.ευρώ! 'Όπως αναφέρει η Καθημερινή, όσον αφορά τις υπόλοιπες κοινοπραξίες, σύμφωνα με πληροφορίες η Νέα Οδός θα λάβει προκαταβολή 40 εκατ. ευρώ, η Aυτοκινητόδρομος Αιγαίου 25 εκατ. ευρώ και η Κεντρική Οδός 25 εκατ. ευρώ (οι 3 κοινοπραξίες είχε εκτιμηθεί ότι θα λάβουν συνολικά 72 εκατ., 73 εκατ. και 54 εκατ. αντίστοιχα). Πάντως, για να τεθούν σε εφαρμογή οι τέσσερις συμφωνίες, θα πρέπει πρώτα να συναινέσουν οι τράπεζες που δανειοδοτούν κάθε έργο. Υπενθυμίζεται ότι οι τέσσερις κατασκευαστικοί όμιλοι έχουν συμφωνήσει πως θα ξεκινήσουν την προετοιμασία των εργοταξίων τους (κλείσιμο συμφωνιών με υπεργολάβους κ.λπ.) μόλις λάβουν την προκαταβολή της αποζημίωσης.
Οσον αφορά το δεύτερο σκέλος της προσπάθειας επανεκκίνησης των έργων, τις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες (για την αναδιάρθρωση του χρηματοδοτικού μοντέλου των έργων), παρότι δεν υπάρχει κυπριακή τράπεζα ανάμεσα στις 43 που δανειοδοτούν τα έργα παραχώρησης, οι συζητήσεις σταμάτησαν για μερικές ημέρες σε αναμονή των εξελίξεων. Πάντως, τις προηγούμενες ημέρες το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών ξεκίνησε την πρόσληψη εξωτερικών συμβούλων, για να υποβοηθήσουν τις κρατικές υπηρεσίες στις επενεκτέες μεταβολές των συμβάσεων σε σειρά θεμάτων.
Ανάμεσα σε αυτά, την υποβολή στοιχείων στην Ε.Ε. για το κάθε έργο μετά την αναδιάρθρωση του χρηματοοικονομικού του μοντέλου, την επίλυση θεμάτων ανταγωνισμού, την επικαιροποίηση της ανάλυσης κόστους - οφέλους κάθε έργου και νέα κυκλοφοριακά στοιχεία. Επίσης, την προετοιμασία του φακέλου που θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ανανέωση της χρηματοδότησης των έργων και τη διαχείριση όποιων ζητημάτων τεθούν από την Task Force. Ολα αυτά δείχνουν ότι η συμφωνία με τις τράπεζες έχει πλέον επέλθει στα βασικά ζητήματα και πλέον προετοιμάζεται η παρουσίαση των αναθεωρημένων συμβάσεων στην Κομισιόν.
Πηγή: Ypodomes με πληροφορίες από την Καθημερινή
loading...
Αν σου άρεσε το άρθρο μοιράσου το με τους φίλους σου!