Το πιο «γκαντέμικο» έργο που κατασκευάζεται σήμερα στη χώρα ο Αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία « aitoloakarnanianet

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

Το πιο «γκαντέμικο» έργο που κατασκευάζεται σήμερα στη χώρα ο Αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία

Κατηγορία ΕΛΛΑΔΑ στις   6:15 μ.μ.  |  Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

aktio ambrakia

Πολλές φορές μιλάμε για ανθρώπους «γκαντέμηδες» για πράγματα «γκαντέμικα». Σήμερα το ypodomes.com θα σας παρουσιάσει τα 5 πιο «γκαντέμικα» έργα που βρίσκονται υπό κατασκευή  εδώ και πολλά χρόνια και δεν λένε να τελειώσουν με τίποτα δημιουργώντας τον δικό τους μύθο στον χώρο των κατασκευών.
Η αντίστροφη μέτρηση από το 5 έως το 1 θα μας οδηγήσει στο μακράν πιο «άτυχο» έργο που κατασκευάζεται σήμερα στη χώρα. Ας ξεκινήσουμε:
5.Επέκταση Τραμ προς Πειραιά
Τα έργα της επέκτασης εξαγγέλθηκαν το 2001 σαν .. Ολυμπιακά έργα. Έπρεπε να περάσουν 6 χρόνια για να τα βρουν Υπουργείο (ΠΕΧΩΔΕ τότε), Δήμος Πειραιά και η (επίσης τότε) Νομαρχία Πειραιά. Το 2009 το έργο δημοπρατήθηκε αλλά έπεσε πάνω στην έναρξη της κρίσης και κάπου ..χάθηκε. Τελικά το 2012 ξεκαθάρισε το τοπίο και στις 15 Ιανουαρίου 2013 υπογράφηκε η σύμβαση κατασκευής με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Ιανουάριο του 2015. Δυστυχώς τα έργα σκόνταψαν στην Ελληνική Γραφειοκρατία και τα έργοτάξια ουσιαστικά ξεκίνησαν φέτος. Θα είμαστε τυχεροί αν η επέκταση αυτη λειτουργήσει το καλοκαίρι του 2006.
4.Κάθετος Άξονας Εγνατίας Αρδάνιο-Ορμένιο
Έργο που ξεκίνησε το …2002  στο τμήμα Αρδάνιο-Μάνδρα και έπρεπε να ολοκληρωθεί το 2006. Τελικά με αλλεπάλληλα προβλήματα το έργο έμεινε ημιτελές. Το 2011 ξεκίνησε και το τελευταίο τμήμα Μάνδρα-Ψαθάδες  και το 2013 έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί. Ακολούθησε η κρίση με την ανάδοχο εταιρεία να αναλαμβάνει και το έργο στο τμήμα Αρδάνιο-Μάνδρα αλλά να έχει μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Μέχρι τώβτα οι παρατάσεις είναι συνεχείς και  όλος ο άξονας θα ολοκληρωθεί το 2015, αναδόχου θέλοντος.
3.Μετρό Θεσσαλονίκης
Το έργο φαίνεται ότι έχει ματιαστεί από την εποχή της ..τρύπας του Κούβελα. Έγινε προσπάθεια δημοπράτησης το 1993 όταν είχαμε και ανάδοχο αλλά χρειάστηκαν 7 χρόνια για να διαλυθεί το όλο εγχείρημα. Το έγκλημα ήρθε να το συμπληρώσει ο επόμενος διαγωνισμός  ο  οποίος ξεκίνησε για ένα έργο 1,1 δις ευρώ χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες αλλά με το σύστημα μελέτη-κατασκευή.
Αυτή την επιλογή πληρώνουμε εδώ και χρόνια. Το έργο όμως και στην κατασκευαστική περίοδο είναι κυριολεκτικά «γκαντέμικο». Προβλήματα με την χρηματοδότηση, προβλήματα με τον ανάδοχο και μάλιστα πολλαπλές φορές, προβλήματα με την Εκκλησία για τον σταθμό [B]ΠΑΠΑΦΕΙΟ [/B]που θα κοστίσει και 15εκ.ευρώ έτσι για να το θυμόμαστε.
Άλλοι σταθμοί χωροθετήθηκαν σε ρήγματα, άλλοι σε χώρους που έφταναν για παιδική χαρά, οι μετροπόντικες έσκαψαν αλλά βρίσκονται εδώ και ενάμιση χρόνο σε ..σύνταξη ενώ το χρονοδιάγραμμα είναι στην κυριολεξία ..λάστιχο. Τωρα το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων με τη λύση  να αργεί.
Ο αρχικός προγραμματισμός ήταν για τον Οκτώβριο του 2012, μετά για το 2014, το 2015, το 2016, το 2017 σήμερα συζητάμε ανοιχτά για το 2018 με τμηματική λειτουργία  ενώ οι απαισιόδοξοι μιλούν για το 2020 και βλέπουμε.
2.Σιδηροδρομικό τμήμα Πειραιάς-3 Γέφυρες
Τα έργα ξεκίνησαν πριν από 10 χρόνια, με την προύποθεση να ολοκληρωθούν 6 μήνες μετά. Αυτό δεν έγινε ποτέ και 7 χρόνια αργότερα το 2011 η εργολαβία διαλύεται. Έκτοτε το κατά το ήμισυ αστικό τμήμα του σιδηρόδρομου και του Προαστιακού παραμένει ημιτελές και η δημοπράτηση όλο έρχεται και όλο αργεί. Τώρα περιμένουμε διπλή δημοπράτηση και ελπίδα όλων είναι το 2016 να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα. Εφόσον δημοπρατηθεί φέτος…
1.Αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία
Το έργο δικαίως έχει τον τίτλο «ο βασιλιάς της γκαντεμιάς» ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται συνεχώς διαμαρτυρόμενοι για τα προβλήματα του έργου. Η τετραπλή εργολαβία ξεκίνησε το Μάρτιο του 2010 με ολοκλήρωση Μάρτιο του 2013.
Από την αρχή τα προβλήματα παρουσιάστηκαν με την αλλαγή αναδόχου στην 3η εργολαβία. Ακολούθησε η κρίση, τα μεγάλα προβλήματα του αναδόχου και το έργο αγκομαχά. Το σταμάτα-ξεκίνα είναι μέχρι τώρα το βασικό συστατικό των εργασιών. Πριν λίγους μήνες 2 από τις 4 εργολαβίες έγιναν κοινοπρακτικές για να ξεπεραστούν τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα και τώρα όλοι ελπίζουν πως τα δράματα για αυτό το μεγάλο έργο τελεωσαν. Αν δεν έχουμε άλλα θέματα θα έχουμε σταδιακές παραδόσεις τμημάτων από τις αρχές του 2015 μέχρι το τέλος. Πάντως ακόμα και τώρα κανείς δεν βάζει στοίχημα. Με τέτοια ατυχία ποιος να κάνει δηλαδή.
Νίκος Καραγιάννης – ypodomes.com
Σας άρεσε; Πατήστε...
loading...